lördag 6 april 2013


Lite nytt........
...den här topen köpte jag på second hand för 40 kr....det är genomskinliga paljetter på den som glimmar till...ska ha ett färgat linne under...den är i stretchig kvalite....tycker mycket om den...just nu sitter den på provdockan i hallen;)))

...denna  kommer från Lindex...härlig bomulls tröja...skön att ha på i kyliga sommar kvällar...och nu i vår....

...har gjort ett fynd....löpar skorna kommer från Usport som gick i konkurs...kostade endast 224 kr...har kostat ca: 1200 kr....

...Nike, som betyder "segergudinnan" enl. den  Grekiska mytologin...så nu är det bara att köra igång med löpningen....var väl ca: 18 år sen jag sprang!!!!!men nu skall det ske, ser ni......bara snön försvinner så..........

...för nu är det dom här nyinköpta "halv" stövlarna som gäller....när den "förbaskade" snön som är på väg kommer.....
Skall ha dom som trädgårds stövlar i sommar ;)).....och när jag är nere vid havet......

....förstår ni att jag inte vill springa på det här underlaget, som råder på gångvägarna i skogen just nu....det är bara vägarna och vissa ställen på tomten som är snö fria........är så "jäkla" less på snön.......

....den här bilden tog jag igår när vi var ut och gick.....änderna  myser i vår solens varma strålar....ni ser ju vad lite barmark vi har...det är ovanligt så här års.....

...så fint and "par"....dom är ju så vackra.....

...nää...nu skiter jag i vädret och myser i min läshörna med mina favo tidningar som jag köpte härom dan....går inte ut i det blåsiga och kyliga vädret idag, ser ni ;)))
Har ni sett "Svina längorna" ? om inte så går den på Tv på tvåan ikväll, den ska vara bra, så jag ska se den.....här blir det vegetarisk lasagne ikväll och lite mys med tända ljus.....
Hoppas ni får en trevlig kväll
alla goa ni som tittar in !


Tjingeling på Er !!!!


27 kommentarer:

  1. Den virkade toppen är helt ljuvlig, vilket fynd!
    Önskar dig en god fortsättning på lördagen,
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Vilka fynd du gjort. Å tjänat massor av pengar :)
    Här blev det hämtpizza idag, perfekt då slipper man stå vid spisen, då man stiger upp :)

    Ha en fin kväll!
    Kramen fina bloggvän♥

    SvaraRadera
  3. Söta kläder du visar.
    Den där toppen skulle man ha..........

    Trist att ni har så mycket snö kvar ännu, faktiskt varit barmark här hos mig länge nu..............ha..ha...
    Men du vet att den som väntar på något gott.........

    Ikväll ser jag på sista delen av Selfridge, mycket bra serie.
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Vilka fynd och så fin den vita toppen va! Sakta men säkert börjar den eländiga snön försvinna här.men det tar tid,vi har haft ganska soliga men kalla dagar här:) Önskar dig en finfin söndag,på med nya springskorna och ge dig iväg:)
    kramizar vännen:)

    SvaraRadera
  5. Vilka fynd och så fin den vita toppen va! Sakta men säkert börjar den eländiga snön försvinna här.men det tar tid,vi har haft ganska soliga men kalla dagar här:) Önskar dig en finfin söndag,på med nya springskorna och ge dig iväg:)
    kramizar vännen:)

    SvaraRadera
  6. Vilka läckra stövlar. Ha en underbar söndag. Här skiner solen men hotet om snön ligger kvar :O)
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  7. Vilka fynd och fina kläder, skor du hittat. Löparskor är ju svindyra att handla men brukar skicka efter på en sida på nätet, betydligt mycket billigare än i affärerna.
    Svinalängorna såg jag för ett tag sedan, visst är den bra!
    Hoppas du hade en fin kväll igår och får en solig och varm dag idag. SJälva ska vi fira min 18 åring idag. Tänk vad tiden går fort..
    Kramar i massor till dig.Jennie

    SvaraRadera
  8. Hej! oj vilka fynd! skorna var ju ett kap!! tänk vad du kan gå/jogga nu vännen :=) roligt med shopping..ha det gott <3 kram Jessica

    SvaraRadera
  9. Toppen är jättefin! Synd det var ett secondhandfynd.
    Men den randiga var helt i min smak den också, och den kanske finns fler av;)
    Ha de gott!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Åh vilka fynd du gjort! Snygga toppar o vilket bra pris på skorna!
    Förstår vad du menar nu ;) andbilder även hos dig. Ha en skön söndagskväll, kram Suss

    SvaraRadera
  11. Åh vilka fynd du gjort! Snygga toppar o vilket bra pris på skorna!
    Förstår vad du menar nu ;) andbilder även hos dig. Ha en skön söndagskväll, kram Suss

    SvaraRadera
  12. Vilka fina fynd du har gjort av både kläder och skor. Åh ska du ut och jogga vad kul.

    Är själv fortfarande förkyld, så det känns trist.
    Får komma igen med träning sedan, ska väl sluta snöa först, hmprf

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Vad mycket du har fyndat. Hoppas att det går bra i joggingspåret.
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  14. vilken fin top du har fyndat
    ha det bra
    kram Rosa

    SvaraRadera
  15. En sådan vacker topp och vilka vackra vårbilder älskar bilden på andparet.

    Önskar dig en skön kväll
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  16. Du kommer att flyga fram i de löparskorna tror jag...det kommer inte att kännas som 18 år...hihi...
    jag visste inte att Nike betydde segergudinnan...kul att veta:) Kram Maria

    SvaraRadera
  17. Sååå vacker klänning du fyndat på loppis, heeeelt underbar!! Love It!! Och vilka billiga löparskor, vilket flax att få dem så billiga :))

    Kraaaaaam aka

    SvaraRadera
  18. Vilka fynd du har gjort kram Diana

    SvaraRadera
  19. Tack vad gulligt sagt. Men jag är en amatör men tycker att mina kort blev jättefina :O)men herregud vad jag vänder till när jag skapar.
    Ha en fin dag
    kram Agneta

    SvaraRadera
  20. Vilka skofynd och vacker paljettopp!
    Med bra skor borde det var superlätt att springa, mina skor är över 10 år, det var nog därför det gick så trögt!
    Kram och ha en fortsatt bra dag!
    Helena

    SvaraRadera
  21. Haha...jepp...bara o vänta på att snön ska töa undan nudå...;) Snygga var dom...både skorna o STÖVLARNA! Var har du köpt dom om man får lov att fråga?..Såå nimma (e det ens ett ord? haha...betyder enkla, lätta på skånska )o slänga på....o dessutom skitsnygga!
    Toppen var ju oxå ett fynd!
    Ha det reedigt gott...o fortsätt myys...:))
    Kram Git

    SvaraRadera
  22. Bra köp för jag säga, supersöta stövlar och kanon med de nya nike. Ha det bra Karin

    SvaraRadera
  23. Så snygga topar, den där första
    var råläcker som sonen skulle
    sagt.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  24. Det var fina toppar ! Visst blir man glad av lite nytt .. Ja jag var tvungen att trotsa vintern med lite vår arrangemang ..trots kylan .. Gillade dina stövlar söta !
    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  25. Vad du fyndar. Gillar verkligen den första toppen. Kram

    SvaraRadera
  26. Den där Lindex tröjan har jag också kikat på - jättefin ;) och vilket fynd du gjorde med löparskorna men de får nog vila ett tag till som det ser ut hos dig med all snö men det är nästan likadant här också - en aningens bättre kanske men inte ok för löpning i spåren ännu ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  27. Åå vilka gulliga stövlar:) Kram

    SvaraRadera