fredag 28 juni 2013


Jag har köpt en Portal.....

...i vitt järn...är ganska nöjd med den....men den passar kanske inte så bra på torpet,  jag ska kanske ta hem den till stan senare i sommar...där passar den kanske bättre...fast den är ju faktiskt ganska "fin" där den står nu också ;)))...i bakgrunden skymtar "lill stugan"....

...varsågod stig på i vår lilla oas ;)))....

...jaa, bilden får tala för sej själv hihi....

...vildvuxna rosor...kan man lugnt på stå, men......

...dom doftar otroligt mycket och gott ;)).....så länge det varar......dom vissnar ju ganska fort tyvärr.....

.....skulle gärna bjuda er på den här goda smörgåstårtan som min mamma gjorde när dottern fyllde 18 år....men den är tyvärr uppäten hahaha.....och det gick fort, hihi....för den är jättegod, och hon gör den varje år när dottern fyller år (tack mamma) ;))
Vad äter ni för gott en fredag kväll som denna ?....idag blir det ingen smörgåstårta här inte, utan rostbiff med potatissallad...för jag ids inte göra nåt annat....vi har sprungit på Ikea och i Birsta City idag...så man är liksom lite trött, haha....
....men ute i vår lilla "oas" ska vi sitta i alla fall ;))

Ha en trevlig fredag kväll !!!

Tjingeling på er !!!

27 kommentarer:

  1. Vilken fin portal du köpt, tycker den passar bra där.
    Jag skulle så gärna vilja se bilder inifrån DIN "lillstuga", är man nyfiken så är man...hahaha!
    Ha en härlig kväll, hos oss tittar äntligen solen fram:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Portalen är så söt!! Kanske kan den vara svår att flytta om du har för mycket slingrande växter på den. Så här i början kan du alltid prova dig fram lite. Fin oas ni har:) ha en fin helg!!Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Portalen är ju jättefin där!!
    Hoppas ni har det riktigt fredagskvällsgott i eran härliga oas!:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Halloj! portalen ser jätte fin ut o redan blommor som klättrar ser jag :) här blev det färdig grillat spett o potatis sallad efter kvälls turen till maxi! är nämligen allena i kväll så det passade bra o var gott med! kram jessica

    SvaraRadera
  5. Olala..... den portalen var superfin :)
    å missa nu inte...

    SATURDAY SHOW OFF

    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  6. Superfin portal, ha en härlig lördag kram Diana

    SvaraRadera
  7. Hej Bia!
    Vilken fin portal! Självklart ska du ta hem den så att du kan njuta av den hemma också. Sen tar du den tillbaka till stugan nästa år igen. :)

    Önskar dig en toppenfin helg!
    Kramar Ina

    SvaraRadera
  8. Åh vad trevligt med portal. Vi har en av armeringsjärn där vi satt två klängrosor på var sin sida. Din ser jättefin ut! Ha en bra helg! Kram Nina

    SvaraRadera
  9. Jättefin portal...rena drömmen ju!
    Ha en fin lördag..nu ska vi strax äta kroppkakor!

    SvaraRadera
  10. Heej

    Va mysigt det blev! Hoppas allt är bra med dig. Och ja, Mamma och jag har väldigt lika smak. Vi köper nästan allt lika ;)

    Ha en fin kväll,
    KRAM

    SvaraRadera
  11. Så fint med portal! Mysigt med lite vildvuxet i trädgården.
    Vilken smörgåstårta! Förstår att den är slut ;) kram Suss

    SvaraRadera
  12. så fint ni har det där i stugan och ute runt omkring, jätte härlig portal och jag tycker absolut att den passar in där!
    Ha det så härligt och njut av sommaren.
    Kramar Jennie

    SvaraRadera
  13. Jättesöt och romantisk portal! Och visst passar den där tycker jag.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  14. En sådan där portal har stått på min önskelista i många år, men inte blivit någon!
    Din ser ut att smälta in bra i er trädgård, superfin!
    Kram
    M.E (Melodys matte)

    SvaraRadera
  15. Åhh den där smörgåstårtan skulle jag inte sett nu! just nu när jag är så där lagom hungrig,sugen på nåt gott:) Såå smaskigt!
    Portalen var ju jättefin,ser ut som den passar in där.Ha en ny fin vecka i stugan...kram

    SvaraRadera
  16. Jättefin portal och det var kul att träffas där på stan. Nu känner vi igen varandra och lär nog "springa" på varandra igen.

    Ha en fin vecka. // Kram Lissen

    SvaraRadera
  17. Vilken jättefin portal du köpt, sååå chamig!! Passar bra in i alla typer av trädgårdar tycker jag, gäller bara att hitta det rätta stället :) Och wow vilken supersmarrig smörgåstårta, mums!!!

    Kraaaaam aka

    SvaraRadera
  18. Den var ju jättefin =) Tycker den passar till stugan med. Och skylten i trädgården gillar jag *hihi*
    Kram fina vännen <3

    SvaraRadera
  19. Vackert vackert ljuvliga rosor och fin trädgård!
    Ha en jättefin Måndag Kram Tina

    SvaraRadera
  20. Älskar rosenportaler och din nya är superfin! Tabnken är ju att den skall täckas av blommor och då passar den finfint även vid ett torp..Tycker jag!
    Kram kram Sanne

    SvaraRadera
  21. Vilken underbar portal! Verkligen vacker Bia! jag kan tänka mig att du njuter av den.
    Ha en riktigt fin kväll!
    Kram
    Rebecca

    SvaraRadera
  22. Jag älskar smörgåstårta, och är den
    hemmagjord är det ett plus. Portalen
    är jättefin, såklart den passar där.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  23. Jo jo det var en delikat fredag middag :)
    Vi åt bullens korv och potatis på Bråvalla festivalen...där var hur mycket folk som helst!
    Så rart du har det på torpet i oasen :)
    Sv-jodå jag ska blogga under sem fast det blir nog inte lika ofta ;)
    Det beror ju på vart det finns täckning och inte...
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  24. Åh, den skylten skulle jag nog vilja ha här i min trädgård. Kanske skulle kraven minska då?
    Ha det fin!
    Kram Mariette

    SvaraRadera
  25. Gillar skylten och skulle kunna ha den här hemma :). Lite ordnat kaos är det som gäller i min trädgård.
    Kram Liselott

    SvaraRadera
  26. Vilken fin portal du hittat! Tycker den passar bra där :)
    Vilken kul skylt!

    Ha det så gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera