torsdag 5 september 2013

Mys på landet.......

....först vill jag bara visa vilket fint besök vi fick.....i helgen när vi var på torpet......ska det kanske bli grillning här?.....nää det är nog inget för mej ;))......

.....ska jag studsa på mattan då ??....nää jag håller nog mej på gräset.....det var en mamma med två kids som hälsade på och dom gick ju aldrig heller!!....dom gick nog runt i 20 min och åt....men fina var dom....bilderna tog jag från fönstret ;)....... 

....sen var det ju "lysnatta" som vi har här i min stad....då tänder man brasor, lyktor osv. kring stränderna....brukar bli så stämningsfullt.....vi tände en brasa tillsammans med svågern o svägerskan och satt o myste och grillade korv ;)))....ju mörkare det blev ju mer ljus blev det kring stränderna....en del sände upp ljuslyktor mot skyn...ni vet säkert vad jag menar, det ser ut som en luftballong det är ganska poppis med dom nu.....en del skickar upp dom på Nyårsafton också;))......lysnatta är ett farväl av sommaren som alltid infaller sista lördagen i augusti.....;)

....vågorna brusade mot stenarna på stranden...härligt!!!

....sen var det dags att mysa inomhus också.....

...jag tände en massa lyktor förstås, hihi....hyllan har jag gjort av drivved för många år sedan;)).....bild i repris, haha.....

...ljusstaken kommer från Indiska.....

.....den här "brädan" som jag har fixat till en ljuslykta ,har ni sett förut ;)))).....

.....den här har jag också fixat till av drivved....lätt som en plätt ;)).......

....vy från bloggrummet in till vardagsrummet.....bilden blev suddig tyvärr......

.....och kräftor hann vi med att äta igen också, hihi......alla goda ting är tre....som ni vet.......men nog åt vi fler än tre, hahaha....massor.....

Nu ska jag snart dra iväg och handla mat för helgen....det brukar vi  göra på torsdagar....så har man helgen fri sen......och sommaren kom tillbaka till oss också....den ville inte riktigt lämna oss ännu....och det tackar vi för, eller hur?.....så då tänkte vi förhoppningsvis vara på torpet över helgen....såå härligt!!!
Vad ska ni göra i helgen sötisar ??

Nu återkommer jag nog på söndag....datorn följer inte med den här gången ;))))

Tjingeling !!!!!

25 kommentarer:

  1. Vilket finbesök ni fick på landet, jag gillar rådjur och matar de gärna min man däremot vill inte ha de på tomten han tycker de är äckliga med alla sina fästingar ;) Inga större planer för helgen här så det blir nog lugnt och stillsamt - ha det så skönt på landet och njut av det fina vädret ;)

    Kram ullis

    SvaraRadera
  2. Vilket finbesök ni fick på landet, jag gillar rådjur och matar de gärna min man däremot vill inte ha de på tomten han tycker de är äckliga med alla sina fästingar ;) Inga större planer för helgen här så det blir nog lugnt och stillsamt - ha det så skönt på landet och njut av det fina vädret ;)

    Kram ullis

    SvaraRadera
  3. Men vilket fint besök ni fick! :) Så fina bilder på dem! Mysigt hemma hos dig med alla tända ljus, lysnatta har vi här också, det är fint!
    Ja nu har jag varit på änglamassage och det var lite annorlunda men skönt för en stressad kropp!
    I helgen ska jag mysa med barnen allt vad jag kan för nästa vecka åker de till pappan igen!
    Ha en fin helg!
    Kram viktoria

    SvaraRadera
  4. Härligt besök! Vackert med drivved, ser riktigt mysigt ut!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  5. Det är en fin tradition det där och
    tända eldar och tacka sommaren, mysigt
    och grilla korv. Och mysigt har du inne
    också med alla ljus.
    Ha det gott i torpet
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Åh så mysigt med lite besök:-)
    Härliga bilder!!!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Åh, de där djuren är ju så himla söta! Och så vackert med turkosa ljuslyktor till de röda rönnbären. Det ser ut som ni har haft det riktigt mysigt! Och god mat :)

    Hihi, ja jag är nöjd med luggen. Självklippning kör jag alltid på. Det är ju ganska kul att aldrig riktigt veta hur det blir :) Så mysigt att hälsa på lille skrutten! Skönt att han växt till sig.

    Ha en underbar kväll <3 Jennie

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig tradition, Lysnatta, verkar riktigt mysigt och jag förstår att det måste varit härligt att sitta ute och se hur det lyser upp runt staden.
    Visst är det en underbar tid nu när vi får ha sommarvärmen kvar, samtidigt som kvällarna blir lite mörkare och man kan tända en massa ljus. Här skulle jag kunna tänka mig att stanna länge... =)
    Hoppas ni får en fin helg i torpet, här ska det passas på att njuta av sol och värme så mycket det går! =)
    Kram Petra

    SvaraRadera
  9. Äpplekaka är riktigt gott :) Tack detsamma fina, ha det underbart på torpet! <3 Jennie

    SvaraRadera
  10. Så fina de är rådjuren
    ha en bra helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  11. Rådjuren är så söta!
    Lysnatta låter ju jättemysigt! Och mysigt med alla lyktorna inne sen!

    Hoppas att ni får en skön helg på torpet!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  12. Hej! så mysigt med alla brasor o ljus härlig tradition! hoppas du har en fin helg o njuter av det vackra vädret :=) kram kram Jessica

    SvaraRadera
  13. Hej
    fin besök ser jag att ni här fått :)
    Vilka fina bilder från dig.
    Ha en fin helg !
    Kram

    SvaraRadera
  14. Så fint med alla ljus och brasor överallt. Så fina bilder. Ha en härlig helg. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  15. rådjur är så fridfulla att sitta och kolla på♥
    va mysigt ni ser ut att ha haft det..kram på dig och trevlig helg
    Gabriella

    SvaraRadera
  16. Idag har vi softat och haft en skön dag. Behövde det efter en vecka full av måsten.
    Kul att få besök av rådjur, de är ju så fina. Det gäller dock bara att ha koll på tulpanerna på våren. Ha en fin kväll! Kram Nina

    SvaraRadera
  17. Åh visst är det sött att ha Bambi på besök! Ni ser ut att ha det riktigt mysigt där i stugan.

    Ha det så gott!
    Kramisar
    ina

    SvaraRadera
  18. Undrar om inte rådjuret var rädd för att hamna på grillen!
    Jag tycker det där med att tända brasor runt stränderna verkar vara så mysigt,
    något jag gärna skulle vilja uppleva på riktigt!
    kram
    M.E

    SvaraRadera
  19. Hej på dig!
    Du har det verkligen mysig i ditt lilla torp.
    Ha en fortsatt skön helg.
    Camilla

    SvaraRadera
  20. Du har det så mysigt =) Rådjur finns gott om här med, fästingar med :( Hade en på mig igår som satt fast.
    Hua mig. Kram fina <3

    SvaraRadera
  21. Men vilket gulligt litet besök :)

    Allt är bara bra, hoppas att det är detsamma med dig!


    Kram Madame Edith

    SvaraRadera
  22. Oj vilket härligt besök ni har och så mysigt ni har det.
    Kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  23. Vilket fin besök du hade. Förstår att du trivs som fisken i vattnet, i ditt fina torp♥
    Kramen fina vännen♥

    SvaraRadera
  24. Mysigt med rådjur, eldar, havet och tända ljus. Vad mer kan man önska sig?! Kram

    SvaraRadera
  25. Här är det fortfarande supervarmt, men det skulle visst regna ikväll. Visst har alla årstider sin charm :) PS. du har väl sett att jag har en tävling på bloggen där jag lottar ut en akvarell? Var gärna med om du vill!

    Ha en härlig måndag eftermiddag <3 Jennie

    SvaraRadera