fredag 7 februari 2014

MERA FYND....

...jaa jag har mer fynd att visa....kan ju inte visa allt på än gång, haha......den här vasen gav jag 20 kr för....den gillar jag jätte mycket....går väldigt bra ihop med mina bruna flaskor ;)))...ni vet väl att brunt kommer stort nu....det är lika inne som på -70 talet....

....så jag fortsätter med brunt....den här krukan är så ful så att den är läcker......den har jag på min bruna köpmansdisk skulle man ju kunna ha kottar eller annat i också ;)).......köpt på loppis ska jag kanske tillägga, även vasen.......

...den lilla hyllan till vänster i porslin gav jag 29 kr för också på loppis...tycker den passar ihop med den andra hyllan (också köpt på loppis för nåt år sedan, men den är i trä)...

...jag fortsätter med loppis tema ,hihi......lampan passar bra ihop med brickan på bordet....

...klockan i koppar hittade jag för 29 kr.....passar bra med den andra klockan i mässing färg.....den rosa vasen hade jag sån tur att jag fick på köpet, hihi....ibland har man tur ;)....koppar och mässing är också stort nu (men det visste ni ju, hihi)...

...eftersom vi har köpt en ny dusch nere i källaren och en förvaringshylla med tre hyllor, så blev jag glad när jag hittade dom här förvarings korgarna i plast/vaxduk... på Myrorna...jag har nämligen rosa på textilierna där nere ;))).....10 kr styck...som hittat......

...på Myrorna hittade jag också den här oanvända pläden för 60 kr....har kostat 199 kr....prislappen satt nämligen kvar....den kommer från Åhléns....passar bra i bloggrummet, eller hur ?...

...till sist vill jag bara visa den vackra buketten jag fick när jag fyllde år i slutet på januari ;)).....hade avsagt mej all uppvaktning, men fick ändå dom här blommorna av en släkting, som jobbar som florist....helt i min smak ;)....

...och det här Grattis kortet också.....1 ljus, hihi....jo jag tackar jag....tjejen som gjorde buketten är faktiskt lite lik flickan på kortet när hon var liten, hihi....det tyckte jag var kul !!
...nä nu ska jag göra lite mat...det börjar bli lite sent....
...hoppas ni får en trevlig helg....på söndag ska vi på födelsedags kalas...."bukett makerskan" kommer också dit....det är nämligen hennes bror som fyller år ;))

Ha det gott!

Bia!

15 kommentarer:

  1. Gokväll Bia! fynderska där :)))visst är det kul hi hi bara förkylningen kan släppa så skall jag ut o nosa fynd :)) finast utav allt var nog buketten <3 jag är ju blomtokig som Ferdinand under eken!Må så gott o ha en fin helg med kalas o allt. kramiz Jessica

    SvaraRadera
  2. Fyndmaja!
    Var hittar du allt fint?
    På samma loppis?

    Underbar bukett....................jag har en del tjusiga buketter här hemma nu på bordet som jag njuter av!
    Alltid skoj att få vackra blomster.

    Fin helg till dig,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Vad mycket fint du hittar ! Grattis i efterskott .underbar bukett helt i min smak .Ha en mysig fredag .Kramar Rita

    SvaraRadera
  4. Jag tror nog minsann att du har svart bälte i shopping, haha ;) ;) Du hittar alltid så mycket fint och riktiga fynd.

    Stort grattis i efterskott !

    Du frågade om min snygga svärmor, hon är 65 år och min fina grabb han blir 17 till sommaren.

    Önskar dig en underbar fredag kväll.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Hej Bia!

    Brunt är det nya vita! :)
    I lööv brunt!

    Önskar dig en fin helg!
    Kramisar
    Ina

    SvaraRadera
  6. Du och jag kan ta varann i hand när det gäller att göra loppisfynd, det är så himla kul när man hittar något man gillar till ett bra pris:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  7. Oj vad du fyndar!

    Jag ska flytta min blog till en egen domän. Kommer där även att ha en webbutik med mina ljus men annars kommer du att känna igen dig.

    Ha en go lördag
    //bara anna

    SvaraRadera
  8. Kul med fynd:) Ja, det ska bli superhärligt med Spanien:) Ha en fin lördag. Kram Emma

    SvaraRadera
  9. Du kan fynda du!! Vilken vacker brun glasvas, jag gillar ju retro så jag blir glad när jag hittar sådana ting på loppis :) En sådan där klocka skulle jag också vilja ha, är lite rädd att den tickar för högt bara.

    Önskar dig en finfin helg!

    Kraaaaam aka

    SvaraRadera
  10. Bra att brunt kommer, jag har
    lite svårt för svart. Men en del brunt
    har jag nu i vardagsrummet. Fina fynd som
    vanligt hos dig. Och såklart det blir mello,
    det missar vi inte.
    Ha det gott
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  11. Mycket fint du hittat på loppis. Jag gillar också att gå och strosa bland hyllorna på ett loppis, synd bara att man inte hinner så ofta.
    Önskar dig en härlig söndag.

    SvaraRadera
  12. Hej på dig!
    Och tack snälla du för alla värmande kommentarer. Igår var det en jobbig dag, men idag känns det lite bättre.
    Vilka härliga fynd du har gjort, jag gillar också lite bruna detaljer, men jag har mina på lådor, korgar, kommoder och speglar.
    Idag har jag också fyndat men det får du se imorgon på min blogg.
    Ha det såååå bra.
    Kram
    Camilla

    SvaraRadera
  13. Vilken härligt somrig färg det var på pläden. Fin!

    Har inte hunnit in för att säga hej då jag efter en veckas arbete inte riktigt förstår hur jag ska hinna med allt jag vill.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  14. Brunt gillar jag och är så glad att de mörka träslagen börjar göra entré i husen igen så inte allt bara är vitt , vitt , vitt.....
    Riktigt fina fynd du gör. Jag borde besöka loppis oftare , ser jag.
    Önskar dig en fin start på veckan.

    SvaraRadera
  15. ÅHHH vilka vackra blommor :) det gav mig vårkänslor...var vid havet idag första gången så våren känns på G.

    Ny post ute...skor som inredning :)

    Ha en fin ny vecka

    LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

    SvaraRadera