lördag 7 februari 2015

MELLO LÖRDAG ;)...

Hej på er !
Det är väl ingen som undgått att MELODIFESTIVALEN
har satt igång igen...ska bli roligt tycker jag...man
sitter där framför Tv:n och kritiserar och diskuterar
klädsel, låtar och lite annat, hihi....likadant
varje år ;))....vi ska iaf se Mellon ;))...

...och så tänkte jag bjuda er på lite rosor....
det kan väl aldrig bli fel liksom ;))...

...så här på lördagen passar det ju bra ;))...

...jag har klistrat fast en spetsbit längst upp på krukan ;)
livade upp den lite tycker jag ;))...

...så här ser det ut just nu på köksbordet...brickan
har jag köpt på loppis för länge sedan...det är en glas-
bricka (syns dåligt) med en blomma på. Lyktan med
spets har jag fixat ihop själv, och den andra (har ni sett förut)
kommer från Rusta...gröna flaskor från loppis.

...och närbild på vårblomma...pärlisar kan väl aldrig
heller bli fel ;))...

...så här såg det ut i äppelträdet för några dagar sedan.
Nu är all snö på trädet borta...idag har vi vår !!!
Solen skiner och snön blåser bort kan jag lugnt påstå...
och till veckan ska det bli ännu varmare....herregud, 
det är ju ändå MITT I VINTERN...men man tackar och
tar emot ;))...jaa nu har ni fått en väderprognos igen , hihi...

Som sagt ikväll blir det Mello hos oss
ska ni se på den ??
Eric Saade blir nog svår att slå (säger dom lärde)...vi får väl se om det blir han som vinner eller en "skräll"...
Ha det gott !!

Kram kram !!

21 kommentarer:

  1. Tog mig en titt till så jag inte missade ditt senaste inlägg. fina bilder!
    Mello blir det här också ikväll. Men först ut i solen och njuta så mycket det går!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  2. Hello hello klart man bänkar sif framför mello så kul!!! härligt att våren kryper närmre i löve it..kram Bia från mig ;)

    SvaraRadera
  3. Tvn kommer nog att stå på under Mellon men jag har svårt att sitta framför den, det är så mycket annat jag vill göra, samtidigt.
    Tack för de fina rosorna!
    Kramar /Cia

    SvaraRadera
  4. Tack för att du påminde on melodifestivalen! Den ska jag nu oxå titta på :)
    Ha en fin kväll :))
    kram Tini

    SvaraRadera
  5. Vi ska ha gäster får
    Se om det blir ngt tittande, jag är
    Inte så förtjust i det... En omgång och helkväll hade räckt!

    Kram på dig
    Sandra

    SvaraRadera
  6. Hmm jo jag har hört men jag har glömt.
    Kanske skall förflytta mig från datorn till TV.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  7. Klart vi tittar på Mello! Och de som jag trodde skulle gå vidare gick vidare!
    Nog skulle det räcka med en omgång, men en del nya stjärnor får ju chansen att lysa på schlagerhimlen.
    Det var nog många flickor som skickade hjärtan till Eric!
    Önskar dig en fin söndag.
    Kram M.E

    SvaraRadera
  8. Jag körde tvättstuga o mello igår. Det skulle räcka med en omgång men men de vill väl använda radiotjänstslantarna väl..

    Rosor kan man aldrig ha för mycket av. Visst är de ljuvliga! :-)

    Söndagskram!
    ina

    SvaraRadera
  9. Gomorron
    Vi tittade, men jag fick ingen direkt
    favorit. Men det kanske kommer när man
    hört låtarna fler gånger. Fina rosor, bra och
    ha i kruka så dom varar ett tag.
    Ha en fin söndag, ser ut och bli soligt
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  10. Klart att rosor aldrig är fel!
    Somnade mitt i Mellon, så det säger väl allt : )
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  11. Hahahaha.......jag ÄR likadan då jag tittat på Melodifestivalen. Plötsligt så blir jag någon sorts kritiker liksom. Sitter och granskar precis allt. Från topp till tå hehe.
    Men nu är söndag, och vi vet hur det gick.
    Jag hade hoppats på lite bättre låtar bara.

    Jättefina bilder på rosor. Rosor ÄR alldrig fel. Själv älskar jag vita rosor. Kommer i håg en buskros jag köpte på...Gun's trädgård. Kommer du i håg det ? Det var en persisk gulros och den doftade helt magiskt där ute i min trädgård.
    Nä nu......nu blire kaffe och sen en tur mot stan tror jag.
    Stor kram till dig.

    SvaraRadera
  12. Det finns faktiskt EN som missat det där med Melodifestivalen, jag!!!
    Fick höra talas om det i morse = söndag morgon. Fast mej gör de inte så mycket.
    Fina grejer du visar. Tänk vad lite spets kan göra till helheten!
    Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  13. Rosor och pärlhyacinter kan verkligen inte bli fel, tycker mycket om båda.
    Somnade tyvärr innan mello hade börjat, hehe så jag såg det inte.
    Fin söndagkväll till dig.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  14. Hej Bia. Jag hade lille O 8 år som sov över här. Han ville ABSOLUT se Mello och tyckte absolut att jag skulle ringa och rösta på Eric Saade. Gjrode det för hans skull och få lite mormors + poäng :-)

    Ha en bra start på vecka

    SvaraRadera
  15. Fina bilder!
    Ja, mellon kan man ju inte låta bli att titta på och tycka till om:)
    Jag gillade Jessica Anderssons låt bäst så det var kul att hon gick vidare.

    Ha en trevlig kommande vecka,
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  16. Vilka härlig bilder, rosorna är fantastiskt söta.
    Jag gillade Eric Saades låt både jag och barnen dansade loss till hans nummer;) Alltid roligt när melodifestivalen drar igång.

    Fin dag till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  17. Ja visst såg vi mello, fast jag gick och la mig då omröstningen började...var så trött efter en heldag till skoter!
    Härligt med rosor, loppis fynd och egen piffat. Så sött på ditt bord.
    Ta vara på veckan,
    Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  18. Härligt med rosor! Det livar ju verkligen upp nu i vintern. Kram

    SvaraRadera
  19. Sv:
    Håller med dig om stan. Och så lugnt det är. Bara en massa restauranger över allt.
    Gratis parkering för att dra folk. Klart folk åker till birsta då det inte kostar nåt att parkera, och allt är under tak.

    Idag töar det gött. Det gillar vi. Snart sommar och greja i trädgården.

    Kramkram

    SvaraRadera
  20. Jag tittade inte på Melodifestivalen och brukar inte göra det heller. Har lite svårt för den typen av arrangemang. :)
    Krukan blev ursnygg med spetsen på. Tack för ett väldigt bra tips!
    Jag har också en sådan där lykta från Rusta, fast jag har två som är kopparfärgade.

    Njut den här dagen!

    You Rock!!!

    SvaraRadera
  21. Klart man följer detta, lördagskvällarna är uppbokade hi hi! Söta rosor, ja nu blir det mycket blommor...idag ska vi får över 10 sköna plusgrader här och SOL!
    Varm kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera