tisdag 24 mars 2015

DIY...

...jag har fixat till lite grejer som jag har här hemma.
Jag tycker det är så kul att förnya eller göra om saker, det
riktigt kliar i fingrarna ibland ;))...den här flaskan från loppis
prydde jag med en etikett som jag rev ur en Husmodern
tidning från 1925....men vet ni, jag har redan tagit bort
etiketten...så kan det gå ;).

Här har jag sprejmålat flaskor och målat enkla
lärk kvistar med pensel...

...den här porslinskrukan från loppis blev vit...

...och så här blev den...den blev bättre och passar in
bättre i miljön här hemma...passar ju bra till påsk också...

...lärk kvistar som jag satt i en glasburk...

...och här har jag målat några i vitt...jag har använt pensel.

Den här skärbrädan har jag visat förut...men här hänger det ett
hjärta i plåt på för tillfället ;)...jag målade en vit också,
som skymtar till höger...ett enkelt stilleben...

...här skulle ni fått sett före bild också, men den lyckades jag
ta bort av misstag...så ni får se hur kruset och krukan i keramik
blev när jag målade dom....jag målade inte krukan i mitten, för jag tyckte det blev bra men en brun rand kvar ;)...

...det här är en lampfot i alabaster....jag gjorde en ljusstake
av den...sladden har jag inte tagit bort, för jag vet inte hur
jag skall göra, om jag ska ha den som lampa eller ljusstake...

...här har jag iaf en före bild...jag har två silverljusstakar
som jag är lite less på...

...tog helt enkelt och målade dom vita också...med samma färg
som krukan, så nu har jag dom tillsammans här på lilla
skänken ;)...

...ja, det var allt från mej idag....hoppas ni har det bra i 
blåsvädret....vi har i alla fall blåsigt idag, solen skiner, men nu är det snö på väg hit till oss...vill inte ha !!!
Här fortsätter pysslet i vardagsrummet som nu är 
färdigrenoverat....men soffan får vi vänta på till v. 16
tyvärr...så komplett är inte rummet ännu.


TJINGELING FRÅN BIA !!

16 kommentarer:

  1. Åh vilken energi du har!? Jättefina alster du fixar med. Åh vänta på soffan så länge,lite tråkigt
    Jasså det ska komma mer snö? Ja kallt är det i luften även om solen skiner med fullkraft idag,utan blåst faktiskt! Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Roligt att vardagsrummet är klart, hoppas
    vi får kika in sen. Och så du har grejat, det var
    många och fina saker du målat. Det där med
    etiketten känner jag igen! Så gör jag ibland också,
    fotar och så har jag ändrat när bilden kommer med.
    Ha det gott
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  3. Lärkkvistarna blev så snygga som vita! Tror jag ska apa efter dig med det :)
    Ha en god fortsättning på veckan!
    kram Tini

    SvaraRadera
  4. Jisses din energi är på
    Topp, svisch så
    Har du förnyat allt ;-)
    Hoppas snön håller sig borta...

    Hoppas att dina tre veckor går fort tills soffan kommer hem!
    Ang PT så betalar jag 1000 kr i månaden, har valt tre månader! Men det är en prioritering i mitt liv just nu som jag valt att unna mig själv...

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Du är ju såååå himla kreativ. Så duktig på att fixa och dona märker jag.
    Jättefint hos dig. Tänk åxo så fin en kruka kan bli med lite annan färg. Vitt är snyggt på krukor tycker jag. Jag gillar även vita gardiner sådär upphängda lite elegant.
    Ha nu en toppenonsdag utan blåst.

    Kram från mig.

    SvaraRadera
  6. Nu är jag urdålig på att kommentera,har inte suttit vid min dator på evigheter..så därför tittar jag in som hastigast och säger tjingeling!
    ha de fint..kramiz

    SvaraRadera
  7. Vilka fina grejer du fixat till! Inte dumt det där med att spraymåla, det blir som nytt!

    SvaraRadera
  8. Men vad duktig du är o vilken förändring det blir med lite färg, snyggt. Hua för mer snö, det vill jag absolut inte ha. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Har glömt att svara dig...Vi åker till Turkiet den 25 april..stannar en vecka...Det blir nog en riktigt kul vecka med sol träning mat vin o trevligt folk:)Kram en som inte kan sova efter all info om resan igår kväll...Gunilla 💖

    SvaraRadera
  10. Ja, tänk va lite färg kan göra... jätte fint! =)
    Här ska du få ett litet tips...om du vill göra att etiketter
    ser extra gamla ut kan man måla ( eller doppa ) dem
    i kaffe! =)
    Kramis Sofia

    SvaraRadera
  11. Så kreativa idéer du har och så fina dina recyclingsprojekt blir! Det känns så bra när man kan återbruka något och göra det till något annat användbart. Din idé om att göra om en lampfot till ljusstake gillar jag mycket! Fin dag till dig!/Helena

    SvaraRadera
  12. Så himla fint. Älskar att se kreativa lösningar.
    Önskar dig en trevlig kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Härliga bilder du bjuder på.
    Fin kväll till dig.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  14. Hej Bia och tack för din uppriktiga kommentar. Ibland är det nyttigt med en påminnelse. Om det är någon tröst så är jag urusel på att lämna kommentarer på alla bloggar jag besöker men om man vill ha kommentarer bör man förstås också ge.
    Fina DIY- projekt du visar!
    Ha en riktigt bra helg!
    Susanne

    SvaraRadera
  15. Oj. . . .så mycket du har gjort om och förnyat! Du är duktig du!!!
    Önskar dig en Fin Helg!
    Kramis

    SvaraRadera