torsdag 10 november 2016

LITE NYTT...

Hej vänner !
Det har kommit lite nya färger i soffan...smutsigt orange. Det gillar jag på hösten. Har lejongula sammets gardiner till...och guld detaljer i vardagsrummet. Efter jul blir det andra färger där, som jag naturligtvis kommer att visa er ;)

Och som så många andra har jag även köpt en solspegel.

Den här kofferten är gammal och sliten, men nyköpt från en loppis. Jag prutade ner den rejält och jag gillar den ;) Även bra som förvaring...bakom har jag tagit in fönsterluckorna från växthuset (ville inte ha dem där över vintern )...och jag tycker det blev riktigt bra ;)...

Här har jag tänt lite ljus...jag myser alltid till det med ljus överallt i huset, hihi...visst passar luckorna här i bloggrummet ?...har ju lite rustik stil här, så jag tycker de passar bra där de
står.

Även den här fuktkrämen från apoteket med märket Vichy är ny ;)....lite dyr var den, men jag tycker den funkar bra på mej. Tror nog några av er känner till den...

....och så kom vintern till vårt avlånga land också...roligt med snö som lyser upp. Lite tidigt kanske, men bara den ligger kvar så...för slaskigt och isigt är inte något som jag gillar.

Ha nu några fina vinter dagar och njut av vintern så länge den varar...här uppe lär den väl stanna kvar ;)....

Kram Bia !

9 kommentarer:

  1. Jättefint med luckorna! Fint med färg på kuddarna, men kaktuskudden ser lite vass ut... Hihi...Vichy är mitt favoritmärke, det har jag använt i flera år och jag vill inte byta. Nu använder jag bara det till min ansiktsvård. Toppenbra!
    Ha en fin kväll!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  2. Snygga kuddar och jag gillar färgerna! Bra tips på kräm också för jag är snustorr i ansiktet :) Mot Apoteket!
    Önskar dig en skön fredag och mysig helg...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Härliga varma färger du har nu i soffan, riktigt snygga kuddar.
    Vichy har väldigt bra produkter!
    Har använt i flera år och upptäcker nya hela tiden.
    Både rengöring, nattkräm, dagkräm och smink och annat är jag väldigt nöjd med.
    Dyra....men väldigt dryga.

    Ha en skön helg nu fina du,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Just nu kan jag bara tänka på lejongula gardiner...Det låter vansinnigt snyggt!
    Så tänker jag att jag skulle kunna släpa hem den där kofferten=)) Fin!

    Vintern ja, jag bor ju i Uppsala och jobbar i Stockholm, 7 mil mellan städerna. I Stockholm var det hysteriskt när snön kom, i Uppsala var det som vanligt.
    Det är vackert nu så här i början av vinter.

    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  5. Jag är inne på julgardiner just nu, annars hinner jag ju bara lagom sätta upp ett par så måste jag byta ;) Hoppas snön ligger kvar faktiskt då det verkligen ljusar upp. Kram vännen och ha en fin dag <3

    SvaraRadera
  6. Det blev ju jättebra att ha luckorna inomhus, som du säger passar de bra in i övriga inredningen. Det är bara fantasin som sätter gränser för styling :) Och snyggt med orange färg, den färgen har jag i TV-rummet. Och särkilt snygg med orange i inredningen om hösten och vintern.

    Önskar dig en fin söndag!

    kramiz aka

    SvaraRadera
  7. Gillar verkligen kuddarna till soffan, läckert !
    Det var fint med fönsterluckorna bakom kofferten. Passade perfekt.
    Du ser ut att ha riktigt mys inomhus nu när vintern är här.
    Ha en riktigt fin ny vecka !
    Kram från Marie

    SvaraRadera
  8. Många härliga kuddar där i soffan, som måste vara hur mysig som helst att sjunka ner i. Kramisar Tina

    SvaraRadera