söndag 26 mars 2017

ÄLSKADE BLOGGRUM...

Jag har ett rum (som ni vet vid det här laget) där jag bloggar, läser och lyssnar på musik i....jag trivs väldigt bra här. Rummet går i rustik stil...sakerna är från loppis, ärvda och lite nytt, en salig blandning.

...här sitter jag och skriver...bordet har jag hittat i en källare och målat vitt...provdockan kommer från Åhléns. Här ser ni även gardinkappan jag nyss köpt på Myrorna för 30 kr. Passar perfekt i rummet och jag gillar den ;))

...den här platsen har jag visat er många ggr, hihi...dörren har jag hittat på torpet, backen har jag köpt på ÖoB. Sakerna ändras hela tiden här, men nu får det nog vara så här ett tag...

...kofferten kommer från loppis. Penséer har jag även inne just nu...har bara satt ut en plantering eftersom det kan vara kallt på nätterna. Fönsterluckorna kommer också från loppis, gav 50 kr för två st......dom har jag i växthuset på sommaren.

Piedestalarna har hamnat här...funderar på att ta dom till torpet till sommaren. Antingen har jag dom inne eller ute, fast då blir dom svarta till slut av sol o regn...dumt att förstöra dom kanske ?

Har gjort en bänk av gamla äppellådor. Här står min lilla sterio och även den enkla vinylspelaren. Här i rummet har jag inrett precis som jag vill och ändrar när andan faller på. Vill ha det rustikt och ombonat ;).

Solen skiner och det blåser som sjutton...snön är snart bortblåst nu, hehe...idag har jag sett att julrosen som jag satt ut i rabatten i fjol börjar att blomma...jag har två st. Dumt att slänga dem när de är utblommade inomhus ;))
Tänk vad en helg går fort...snart ny vecka !

Ha det gott vänner !

12 kommentarer:

  1. Vilket mysigt rum, härligt med ett eget kryp in. Kram Åse

    SvaraRadera
  2. Du har verkligen skapat ett personligt rum med många personliga vackra ting. Jag förstår att du trivs där, superfint! Jag gillar personlig inredning och du har verkligen lyckats skapa en egen liten oas :)

    Kramiz aka

    SvaraRadera
  3. Vilket mysrum du har fixat, förstår att du trivs där. Ha en härlig dag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt och kreativt rum! Så kul med alla loppisprylar och möbler som blir något annat än de är tänkta för.
    Sa du SNÖ? Här är rena sommarvärmen och det var nog längesen vi såg nån snö här men det är lätt att bli bortskämd -det ska visst slå om och bli kallt igen! Så, ingen idé att ropa hej ännu!
    Ha en fortsatt fin start på veckan!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Roligt att se var du bloggar. Jag visade det en gång för ett tag sedan också, tror jag fick inspiration från bl a dej. Du har verkligen fina saker, förstår att du trivs där.

    SvaraRadera
  6. Vad mysigt att ha något eget sådär. Fint! Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Vad mysigt att ha något eget sådär. Fint! Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Vilket mysigt rum, en riktig härlig oas

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  9. Härligt med ett eget bloggrum. . . där du får inreda som du vill med gamla ärvda saker och loppisfynd. . .!!!
    Ha en fin kväll & Trevlig Helg Vännen
    Stor Kram

    SvaraRadera
  10. Du har sååå himla fint och du är så kreativ min vän. Härligt med inspiration som man får av dig.

    Bloggar från datorn nu.....då går det att kommentera hos dig. Brukar kommentera och blogga från mobilen men nu funkar det inte att skriva komentearer hos dig med mobilen och datorn sitter jag sällan vid.

    Snö igen...hua.
    KRAMKRAM

    SvaraRadera
  11. Härligt med ett mysigt bloggrum! Jag är lite avis på din provdocka, en sån vill jag ha.
    Mina penséer åker ut och in varje kväll och morgon. Hoppas på lite värme snart igen!
    Trevlig helg!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  12. Ett ord! Myyyyysigt! Du kan verkligen få till den där känslan i bilderna...
    Kram från Titti

    SvaraRadera