tisdag 22 maj 2018

SOMMAR I KÖKET...

Har bytt till sommar gardiner i köket och även där som i sovrummet har jag rosa. Små detaljer kan man byta lite då o då....men just nu är det rosa ;). Duken plockade jag in från min loppis (som för övrigt inte är öppnad....känner inte för det just nu) .

Fjärilar på gardinerna...

Tror duken kommer från Hemtex...ljusstakarna har jag köpt på loppisar. Krukorna är gamla som jag plockat upp från källaren ;).

Det mesta på bilden kommer från loppis...och dom besöker jag sällan nu för tiden, för nu är det ganska färdigköpt där för min del...har så himla mycket prylar och mycket kommer att ryka iväg när vi snart ska röja. Fast inget på bilden ;))

Kannan har jag fått av min mamma hon har en servis i serien, men ville tydligen inte ha kannan kvar ?! Bricka o fat från loppis. Skålen som man ska ha cigaretter i är ärvd likaså silverbesticken.

Ja det var några bilder från köket. 

Vädret behöver jag inte tala så mycket om, hihi...så himla fint som det har varit. Riktigt sommarväder. Tyvärr försvann solen hos oss idag, men det är fortfarande varmt, men inte som det har varit. Men värmen kommer tillbaka sägs det...

Ha det gott i sommar Sverige !

5 kommentarer:

  1. Sommarfint i köket! Nu vill jag se bilder från torpet för nu flyttar ni väl ut snart?

    Må gott i härliga vädret!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt sommarkök och så söt gardin! Det är verkligen sommarstämning och den vill man ju ha så här års! Fint med loppisprylar och ärvda gamla saker!
    Ja, vilket gudomligt väder vi har! Men nu börjar det bli torrt här!
    Ha det gott i sommarvädret!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Så sommarfint du har har det!
    Gillar dina gardiner, sommarlätta.
    Här har sommaren stoppats upp och det är dimmigt, grått och bara 12 grader.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  4. Så fint du har gjort och så söta gardiner. Här är det sol, varmt och torrt undrar hur länge det varar.
    Ha en fin vecka!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Hello, I went by to say hello, since I've been disconnected from everything for a long time. As always I love your work. That I still think that they are not chapucillas, but great works. A kiss.
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera