lördag 2 januari 2016

NYÅRSAFTON...

Ja så var vi inne i år 2016...en kväll man sent skall glömma ;)).........som några av er vet så tillbringade vi kvällen på HOTELL KNAUST i spegelsalen...där supén intogs...den blev en sen och rolig kväll...

...först började vi och vårt sällskap med champagne och lite tilltugg hemma hos oss....det blev dåligt med bilder, men jag hann iaf föreviga lilla myshörnet i vardagsrummet, hihi...

...när vi kom till Knaust blev vi först bjudna på bubbel och röding på en stor sked...sen väntade vi på att få komma in till SPEGELSALEN och börja vår supé...och ni förstår ju varför det kallas för spegelsalen...speglar överallt ;).....bilden är tagen från där jag satt...satt och stirrade på min egen bild hela kvällen, hahaha...nää inte riktigt så, men nästan....

...här låg vita viner på kylning...

...det här vita vinet till förrätten beställde vi...det var bland det godaste vita vin jag druckit, såå gott....

...tog en bild på det tjusiga taket också...kan det vara en målning på grundaren själv mån tro, Adolf Knaust...som sitter där uppe ?

...så kom äntligen förrätten in...tartar på torsk och lax och en god röra av krabba i mitten...det ser inte mycket ut...men jag blev iaf mätt under kvällen...

...och huvudrätt som bestod av renrostbiff med vilt sky, pomme Anna, kantareller och lingon...väldigt mör och god biff ;))...efterrätten glömde jag att fota, men den bestod av choklad symfoni ;))...

...och här sitter bloggerskan och verkar lurig bakom kameran, haha...

...och lite skålande blev det ju förstås under kvällen också...eller mycket, hehe...

...och innan tolvslaget gick vi ner till inre HAMNEN för att titta på det årliga FYRVERKERIET som dom alltid har där nere...så himla fina fyrverkerier och mycket folk...

...svårt att fota bra....

...men här slutade inte kvällen....sen gick vi på "All Star ! ett matställe/pub, bar...och fortsatte kvällen där med lite öl och klackarna i taket, haha...det var iaf en rolig och lyckad kväll ;))
Så natten blev sen...

Nytt år och nya möjligheter....jag hoppas och tror att det blir ett bra år för oss alla !!!

Trevlig helg (igen !)

27 kommentarer:

  1. Åhh, så fint ställe ni firade nyåret på! Jättefin bild på dig och fyrverkerierna oxå:)
    Ha en god fortsättning på veckoslutet!
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Åh vilken nyår ni fick uppleva VART ligger detta? underbart med speglar överallt!! Hahaha kanske inte förresten;)) Söt bloggerska! Nä HÄR var det 'torrt' på nyår,jag skulle ju upp o KÖRA fem mil till mitt jobb så jag skåla med vatten medans gubben hade starkt hele kvällen;) Kraam Gunilla

    SvaraRadera
  3. Håller med dig till 100% om att man känner sig lite ledsen o nostalgisk med dessa gamla kort ...MEN kan inte låååta bli att komma på Dom;))) kraam Gunilla

    SvaraRadera
  4. Håller med dig till 100% om att man känner sig lite ledsen o nostalgisk med dessa gamla kort ...MEN kan inte låååta bli att komma på Dom;))) kraam Gunilla

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt och roligt nyårsfirande! Mycket gott att äta och dricka. Synd att vi inte fick se efterrätten...

    Önskar en God fortsättning på nya året!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  6. Knaust är ju fantastiskt vackert och maten verkar ha varit delikat.
    God fortsättning till dej och med mej är det bara fint

    SvaraRadera
  7. Ser ut som en underbar nyårsafton! Jag kommer igen nästa år,då ska jag minsann inte ligga hemma med matförgiftning!!
    God Fortsättning!

    SvaraRadera
  8. Det ser verkligen fint ut, både stället och mat och dryck!
    Vi firade hos vänner med hummer, lammfilé och fruktsallad. Gott det också!
    Nu är det nytt år och nya oskrivna blad, skönt på något sätt tycker jag.
    Ha det gott!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  9. Det verkar som om du haft en riktigt festlig nyårsafton, med alla ingredienser!
    Ha en god fortsättning på nya året!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  10. Tack för underbara fina bilder Bia.
    Jag har varit in på knaust, och det är vackert där inne.
    Du...kul med speglarna haha. Att titta på sig själv är väl inte fy skam hehe.

    Svar: Vi ska ha ett nytt köksbord och stolar.
    Senaste butik var "Rummet" i stan.

    Ha det gott vännen. Kram och God fortsättning.
    Vi får synas nåt framöver.

    Kramkram

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder och kul att få se dig finaste BIA :)
    Önskar dig en alldeles underbar start på 2016 !!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  12. Men oj vilken härlig kväll! :)
    Allt ser underbart ut. Och tack för tipset om vinet. Men finns säkert inte att köpa på systemet. Brukar vara så...
    Och du lyckades ta riktigt fina bilder på alla fyrverkerier! :)
    Ha det bäst ikväll raring! ❤
    Kram.

    SvaraRadera
  13. Firar man som ni på lokal är det lika
    bra och köra all in, vilken härlig kväll
    och natt ni fick. Du är suverän på och
    ta bilder också.
    God fortsättning och kramar/AM

    SvaraRadera
  14. Så trevligt du hade det! Det är kul att gå all in ibland. Mitt firande är innestående tills bättre tider kommer. Vår supé blev rester, tomater o mozarella och ramlösa...Lite fyrverkeri lyckades jag se inifrån huset åt alla väderstreck.
    Ha en fin fortsättning på det nya året.
    Kram/RosMarie

    SvaraRadera
  15. Vilken trevlig nyårsafton ni hade! Med så
    Många speglar hade jag förmodligen gått rakt in i någon...
    Fint med alla raketer

    Kram
    Och god fortsättning
    Sandra

    SvaraRadera
  16. Oj, så fin mat och tjusig spegelsal!
    Jag tycker att det skall bli skönt när alla helger är över även om vi haft det jättefint och skönt!
    Blir bra att komma i normala gängor med mat, dryck och sömn men först skall trettondags-
    helgen avverkas. Sov gott vännen!


    SvaraRadera
  17. Vilken härlig kväll och så god mat.
    Önskar dig en fin start på veckan.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  18. Vilken underbar nyårskväll och god mat. Önskar dig en fin fortsättning på det nya året! Kram

    SvaraRadera
  19. Hej!

    Vilken helkväll! Vilken nyårsafton! Det ser verkligen fint ut, och maten... mums, blir hungrig när jag ser dina bilder!

    Önskar fin fortsättning till dig
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  20. Hej!

    Vilken helkväll! Vilken nyårsafton! Det ser verkligen fint ut, och maten... mums, blir hungrig när jag ser dina bilder!

    Önskar fin fortsättning till dig
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  21. Hej!

    Vilken helkväll! Vilken nyårsafton! Det ser verkligen fint ut, och maten... mums, blir hungrig när jag ser dina bilder!

    Önskar fin fortsättning till dig
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  22. Hej!

    Vilken helkväll! Vilken nyårsafton! Det ser verkligen fint ut, och maten... mums, blir hungrig när jag ser dina bilder!

    Önskar fin fortsättning till dig
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  23. Hej!

    Vilken helkväll! Vilken nyårsafton! Det ser verkligen fint ut, och maten... mums, blir hungrig när jag ser dina bilder!

    Önskar fin fortsättning till dig
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  24. God fortsättning!
    Vilken underbar Nyårsafton! Så god mat och dryck, förstår att du njöt!
    Ha en fortsatt mysig kväll! Kram Annika

    SvaraRadera
  25. God fortsättning på 2016 hoppas på ett riktigt fint år <3 ser mysigt ut på era festligheter..var rädd om dig Bia <kram kram Jessica

    SvaraRadera
  26. Låter som en härlig nyårsafton med allt man behöver; gott att äta och dricka, fina omgivningar och fyrverkeri på det☺ God fortsättning / Ninni

    SvaraRadera
  27. Vilken härlig och rolig nyårsafton ni måste ha haft! Ser fram emot att ses på Instagram!
    kram på dig vännen

    SvaraRadera