fredag 3 juni 2016

VÄXTHUSET...ÄNTLIGEN !

Så äntligen fick jag mitt efterlängtade växthus...inte stort men tillräckligt för lilla mej. Skall mest sitta där och njuta och mysa till...och så mycket plant blir det inte där (inte i år iaf ). Eftersom  vi tillbringar mycket tid på torpet på sommaren så är det inte lämpligt. Men blommor har jag dock...både levande och fejkade. 

En liten skylt som välkomnar...jag skall säga att jag är supernöjd med växthuset ;))...

...jag ändrar hela tiden, så riktigt så här ser det kanske inte ut i morgon, hihi...ni känner väl mej, haha...

...först tänkte vi lägga stenplattor i växthuset, men jag ville helt plötsligt ha lite mindre grus...och är supernöjd med det (och glad blev ju mannen som slapp lägga dom, haha)

...plockar in och tar bort lite inredningsdetaljer hela tiden...gillar den här trollsländan ;))...

...mysigt eller hur ?...ni som följer mej på instagram vet kanske att tavlan är flyttad och i stället hänger där ett spetstyg (bilder kommer sen)...ser ni även ljuskronan som hänger i taket ?...och här har jag även lagt ut en bastmatta som jag tycker blev toppen där på gruset...och ni förstår väl vilken sittplats som är min. hihi...

...och vet ni vilket super fynd jag gjorde på loppisen som jag har hyrt in mej på (inte just nu)...hittade de här två fönsterluckorna för 50 kr och jag tycker dom passar perfekt som insynsskydd där...är toknöjd...jag sprang bara på dom, stod gömda bakom några fönster...ibland ska man ha tur ;))..

...har ändrat lite på dem också , så här ser det inte riktigt ut nu med detaljerna på dem....men fler bilder kommer kanske senare, för mycket kretsar kring växthuset just nu som ni kanske förstår...

...en bild utifrån...tycker det ser bra ut med fönsterluckorna...loppisboden skymtar också...och eftersom jag inte ska ha så mycket plant och växter där, så ligger växthuset inte i stekande sol hela dagen...äppelträdet skyddar lite. Perfekt att inte ha det för hett när man ska sitta där....

...lite pelargoner har jag dock...och annat smått o gott ;))...plankbordet har jag gjort av tegelstenar och en planka jag hittade i garaget...det är inte mycket vi lagt ut på växthuset...endast växthus kostnaden...allt annat har vi själva haft hemma...

...avslutar denna gång med lite körsbärsblom (fejk förstås)...men trädet lyser upp och man blir liksom lite glad av det ;))...
Jag antar att ni kommer att få se mer bilder...och jag hoppas ni inte kommer att bli less på dem...men eftersom bloggandet inte går i raketfart så får det bli som det blir ;))....men jag fortsätter blogga, blir svårt att sluta...

Nu ska jag till optikern för att hämta ut två par nya glasögon. Sen en liten stadstur och sen hem till växthuset, haha...vad trodde ni ??

Ha en toppenhelg nu vänner och njut av värmen för snart vänder det...men förhoppningsvis bara tillfälligt !!

Kram Bia !

15 kommentarer:

  1. Ljuvligt växthus, förstår att du är nöjd :) Där är det skönt att sitta under ljumma sommarkvällar i skydd från myggor. Ljuskronan passar perfekt i taket :)
    Ha en skön helg!
    kram Tini

    SvaraRadera

  2. Så har du äntligen ditt växthus. Många fina stunder
    väntar där. 🌹🏵🌳 😋

    Kram och en fin helg ❤

    SvaraRadera

  3. Så har du äntligen ditt växthus. Många fina stunder
    väntar där. 🌹🏵🌳 😋

    Kram och en fin helg ❤

    SvaraRadera
  4. Så himla kul! Vet att du har längtat efter ditt växthus=))
    Ser mysigt ut. Bara att sitta där och njuta nu!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Hej vännen. Få se om jag har tid att titta in. Här så mycket jobb med mina blommor som ska upp och på plats.

    Sååå kul med växthuset. Jättefint har du. Det blir spännande att hälsa på dig nästa gång. Du får bjuda på en kopp kaffe i växthuset då hihi.

    Varm Kramkram vännen

    SvaraRadera
  6. Så mysigt med en egen liten vrå!
    Ha det gott i försommaren! Kram!

    SvaraRadera
  7. Vilket rart litet växthus, och tänk, så mycket man kan använda det till! Jag hade nog gjort som du - mest att kunna vara där och bara njuta i en skön stol!
    Ha en fortsatt skön helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Jättefint Bia! Måste också säga att din bloggdesign är mycket fin och passande!
    Förstår att du skyndar hem till din fina trädgård!
    Ha det gott!
    Kram min vän

    SvaraRadera
  9. Åhh så fint och pyntat! Jag måste sätta fart med mitt nu :) Det är väl ormen som gör att jag "väntar" lite, huuu...känns lite ovisst att vara där inne nu!
    Bra tips där med fönsterluckorna också.
    Ha en skön tisdag nu...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  10. Grattis till växthuset - där kommer du att trivas! Frukost, lunch och middag i solsken! Så kommer det att bli.
    Birgitta

    SvaraRadera
  11. Jättemysigt, förstår att du är supernöjd! Så mycket saker du plockat in. Fönsterluckorna är ju toppen. Bara älskar dom och så fyller de ju sin funktion också.
    Ha det så gott och mys på
    /Anette

    SvaraRadera
  12. Så mysigt växthus, jag skulle också så jättegärna ha ett. Får väl önska sej om man fyller jämt någon gång. Ha det så bra����������

    SvaraRadera
  13. Så mysigt växthus med härliga detaljer. Jag ser fram att se mer. Jag ville alltid ha ett växthus när jag bodde i Sverige. Kram

    SvaraRadera
  14. Jättefint växthus! Så mysigt att sitta där, både i regn och sol!
    Där kan du njuta trots väder!
    Ha det gott!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  15. Men du....
    Du har liksom det där som krävs, det där lilla extra för att man ska bli lite avis(på ett bra sätt)... man känner bara åååå sådär skulle jag också vilja ha det :)
    Hoppas allt är bra med dig och att du har en fin kväll.
    Stor varm kram
    Jessica

    SvaraRadera