tisdag 1 november 2016

KOFFERTEN OCH PALLEN...

Hej på er !
Jag ska försöka att inte köpa så mycket prylar framöver (jag säljer ju själv på loppis )...men ibland kan man hitta något som man bara måste ha, hehe....som den här slitna och skamfilade kofferten. Helt onödigt , men är man loppistokig så är man ;) Så väck åkte de gamla resväskorna och egentligen blev inte skillnaden så stor.

Nu står den här i bloggrummet i alla fall...och jag är nöjd med den.

Och så har jag köpt en annan liten "detalj"...det är ju inget märkvärdigt, men jag kunde bara inte motstå den här dynan i tyg, som ser ut som en avsågad liten granbit. Stilen passar bra i rummet där jag har lite rå stil...

Visst ser den verklig ut ;)...

...och som några av er redan vet, så var vi på torpet i helgen. Soligt och ganska varmt var det och man njöt av att vara där...och lite gofika blev det också ;)....koppen är från loppis och den gillar jag...har 6 st av den. Nu lär det dröja tills nästa gång, för nu kommer snart vintern !!....nog för att vi kan vara där på vintern också, men det blir lite jobbigt att först snöröja och sedan packa mat och dyl. för bara två dagar...men när vårsolen tittar fram och snön börjar tina kanske vi åker ut igen ;)).

Ha en fin vecka nu vänner !!



18 kommentarer:

  1. Hej min vän.
    Kofferten är vansinnigt vacker, en sån skulle jag verkligen vilja ha :)
    Hoppas allt är bra med dig.
    Varm kram till dig
    Jessica

    SvaraRadera

  2. Du väljer ut dina saker så smakfullt, gillar skarpt! :)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Du har en häftig alldeles egen stil min vän!!
    Ja, nu kommer vintern vilket jag tycker verkligen tycker om!
    Ha en fin kväll!
    Varma kramar

    SvaraRadera
  4. Åh, så höstmysigt du har det och vilken ovanlig dyna! Den ser verkligen ut som en stubbe! :)
    Härligt med gamla koffertar, och så bra förvaring!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Läcker dyna, passar ju perfekt där! Fint med oranga ljus också, trist som jag är köper jag alltid vita...
    Har köpt mig 4 STORA kardemummabullar bara för att det är så trist väder idag, nu ska här fikas!
    Kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
  6. Vid första anblicken så trodde jag absolut det var en bit trä men så häftig det var med det tyget på pallen. Kul när man hittar lite annorlunda saker. Jag älskar verkligen loppis jag också och har köpt bl a ett slagbord som är omlackat till vitt och en kökssoffa i samma stuk som också är omlackat till vitt på en och samma gång. Jag hade tur att de båda möblerna fanns inne på samma gång. Jag bara ääälskar dessa fynd till bara en liten, liten peng.
    Då har du/ni lite härligt att längta till när våren står för dörren och ni kan vara i torpet igen. Det är en viss känsla ute på landet som ger så mycket.
    Önskar dig en fin torsdag framför dig !
    Kram från Marie

    SvaraRadera
  7. Snygg dyna, det såg verkligen verklig ut, trodde den
    var i trä :)
    Fin kväll till dig.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Härligt, jag gillar verkligen din koffert. Den dynan var läcker, trodde också att det var trä.
    Ha det bra!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  9. Oj den dynan lurade mig :) Ja idag blev det ju nästan vinter men vi kommer åka till stugan under vintersäsongen också men där på kusten kommer det ju knappt nån snö... Kram Suss

    SvaraRadera
  10. Jättehärlig koffert du hittat! Och dynan var ju kul.
    Ja här har vintern slagit till ordentligt med oväder vilket ogillas i alla högsta grad.
    Men det är mysigt att göra som du gör, fixa lite inne och flytta runt grejerna.
    Ser så mysigt och inbjudande ut vid ditt köksbord. Där hade jag kunnat sitta och tjöta bort lite tid...
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  11. Vilken kul dyna, den ser verkligen ut som en träskiva! Så mysiga gamla kaffekoppar! Vi har en sommarstuga som vi delar med svägerskan, pinsamt nog så har vi varit där i bara två dagar i år, och nu kommer ju vintern...suck...tiden räcker bara inte till!!! Kram och ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  12. Kommenterar från datorn som jag inte värst ofta använder. Blir mobilen och nu ser jag att min kommentar från mobilen inte kommit fram. Kan det hända det går bättre skriva från datorn...hmmm..

    Fint har du iallafall. Jättefina bilder och STOR KRAM vännen

    SvaraRadera
  13. Men hjälp, vilken snygg koffert, grattis till det fyndet! Och dynan är ju så rolig!
    Hoppas det gick bra att installera din far, det är jobbigt när gamla föräldrar tacklar av.

    Ha en fin Allhelgonahelg.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  14. Vilken fantastiskt fin koffert, du har verkligen öga för det där att hitta fynd. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  15. Mysig dyna du loppat . . . .den kan verkligen lura ögat! Och vilken fin koffert!
    Javisst måste man loppa det man känner för. . . den känslan känner jag verkligen igen! :-) :-)
    Önskar dig en härlig helg vännen!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Jag hade heller inte kunnat motstå den kofferten!!! och dynan
    var också snygg.... Man måste ju få unna sig lite ibland.. ;) Sen kan du ju hiva ut nått annat till din loppis!
    Kramis, ha en fin helg!
    Sofia

    SvaraRadera
  17. Jättefin koffert du fyndat! Det är kul med loppisfynd. Häftig dyna, den ser verkligen ut att vara av trä.
    Nu får du längta lite till våren och tiden går ju fort så snart är ni nog på torpet igen.
    Ha en fin kväll!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  18. Tittar in från datorn och önskar dig en jättefin helg. Vi har ju fått lite vitt på backen nu, så det känns som en riktig vinter nästan.

    Ha det gott vännen!
    Kramkram

    SvaraRadera