söndag 26 februari 2017

VÅRVINTER...

Hej på er !
I går var vi till torpet en sväng, och jag passade på att fota lite förstås ;)...vädret var toppen, ett par minusgrader och soligt !! Förstår att många av er är less på vinterbilder, men vi har inte vår ännu här uppe...snön brukar försvinna i april hos oss ;)...och snart har vi sportlov här och vi hoppas förstås att det här fina vita ligger kvar....men jag tror nog det blir tö snö...och ett par plusgrader framöver (enl smhi)...Jag undrar också om vi får hyresgäster i holken till sommaren (som vi alltid brukar ha)....

...det var så fint med solen som strålade från blå himmel...

...skoterspår...som ni ser har vi inte såå mycket snö här...somliga vintrar är det mycket mer, men de senaste åren har det inte varit så mycket faktiskt...

...vi vandrade vidare...en lite äldre stuga vid havsbandet...

...här är vi på väg till vårt eget torp....vi tog skogsstigen ;))...gick hur bra som helst att gå på skogsvägar där skotrar har dragit fram...

...så har jag förevigat en talgoxe...ni som tar fågelbilder vet säkert att det inte är så lätt, hihi....men den här lilla sötnosen tog jag från mitt bloggfönster som jag zomade in ;)...

...och den här Domherren tog jag vi fågelmatarna i början på januari , visst är den fin !...frugan ville dock inte vara med på bild, hehe...

Temperaturen idag...nära nollan och halvklart...jag ska ut en liten sväng och sen blir det "myssöndag" ;)........

Ha en fin ny vecka vänner !!

Bia !

10 kommentarer:

  1. Nog är det härligt med snö och sol och nog märks det att vi bor i ett avlångt land. En del bloggar visar full vår men än har vi i Dalarna också snö. Hoppas på en fin mars och snön kan få försvinna snart tycker jag. Suck, det är nog bara att ta det som bjuds...
    Ha en fin dag!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt med snö, misstänker att hos Er är det riktig vinter... här är det bara slask. Vilka underbara bilder du har tagit, så fin natur med snön som ligger.
    Ha en bra vecka!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Jag älskar domherrar men tyvärr är det sällan jag ser dem. Ibland kan jag höra dem men det är ju inte det som är grejen. De är så vackra mot snön. Mycket fina bilder och visst är det vackert med snö och sol men tyvärr inte så ofta det infaller samtidigt. Vi har haft sol i dagarna tre och det är härligt. Livsandarna vaknar lite smått...
    Ha en fin vecka!
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra vinterbilder! Å fotot på domherren är ju underbar! Ser så sällan domherrar häromkring!! De är ju så vackra!!! Har en hel del småfåglar på landet, hackspettar också, men någon domherre som sagt, är svåra att finna! Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Jag är absolut inte trött på vinterbilder, eftersom vi inte haft någon vinter här i Wales, tack och lov, för vilken röra det skulle vara!!!
    Ha en bra ny vecka!

    SvaraRadera
  6. Wooo vilka underbara Vinterfoton ❣
    Här har vi gröööönt/Kramelikram

    SvaraRadera
  7. Oj vad mycket snö ni har kvar. . . .här har det mesta regnat bort. . och så även idag! Trist är ordet!!
    Fina bilder på pippisar!
    Trevlig vecka önskar jag dig!
    Kramis

    SvaraRadera
  8. Då jag ser dina fina bilder så tycker jag faktiskt om vintern för en stund. Kramelikram

    SvaraRadera
  9. Vackert med snön även om jag längtar efter vår :) Men var sak har sin tid och det är för tidigt. Vilken otroligt fin fågel, älskar den röda färgen på dom :) Kram vännen och ha en fin dag <3

    SvaraRadera
  10. Så otroligt vackra vinterbilder! Så söta pippin också, det är inte ofta man ser en domherre...
    Ha en god semmeldag!
    Kram Titti

    SvaraRadera