onsdag 3 januari 2018

VÄLKOMMEN 2018...

Nytt år, nya möjligheter som det heter ;)...tänkte visa vår enkla dukning på Nyårsafton. Vi var bara två par men hade roligt...fart och fläkt ;))...dukningen gick i grått och silver. Ljusslinga på vit orkidé.

Vi måste haft roligt eftersom jag glömde fota all mat utom förrätten !....som bestod av gratinerad hummer med bl.a champinjonfyllning, mums va gott !...men jag ska tala om menyn ändå....Först välkomstdrink med chips och på chipset lade vi Kalix löjrom, creme fräsch och klippt gräslök, smakade väldigt bra som tilltugg. Förrätten ser ni och  mousserande vitt vin till. Huvudrätt var entrecote på en bädd av haricots verts , pepparsås av olika sorters peppar och hasselbackspotatis till och rött vin som dryck. Till efterrätt serverade jag vaniljglass med Bailays likör över och krossade mandelbiskvier, även ett glas till kaffet förstås ;)
Senare på kvällen serverade vi exotiskt fruktfat och bubbel ;)) Vi blev mätta och belåtna ! ;)

Jag har två par Amaryllisar kvar som börjat slå ut. Vi fick dem av ett par snälla grannar för att mannen hjälper dem med snöröjning. Jag har dock planterat om dem nu och satt dem i glasburkar med en tallkvist.

Här är den andra...jag föredrar dock vita eller vit/rosa. Mannen gillar röda mest och det var ju egentligen han som fick dem, hihi...här skiner också den bleka januarisolen in...

Rumsgranen köpte jag i januari i fjol...köpte två och de är fortfarande fina. Sen har jag köpt till en större också denna jul. Men jag tycker de är fina året runt!
Ja kära bloggvänner, hur det blir med min blogg vet jag fortfarande inte...känns inte lika kul att blogga längre. Men jag fortsätter ändå, hihi...får se hur många som vill läsa min blogg. 
Att ändra koncept tror jag inte är någon idé...man skriver ju om sånt man gillar. Även om man gillar många olika ämnen/saker så tror jag inte på att ändra på bloggens innehåll.
Så jag får bara hoppas ni vill fortsätta läsa min BLOGG och så ska jag försöka att visa nya fräscha bilder framöver...för repriser kommer det nog att bli ändå...åtminstone för er som följt mig ett tag ;))

Ha en god fortsättning på nya året nu !
Kram Bia !

13 kommentarer:

  1. Skönt med ett nytt år och nya möjligheter. Min man gillar också röda blommor. Jag kan tycka att rosa och vita är minst lika fina. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag har fått tillbaka blogglusten efter nästan 2.5 år:) Har saknat själva skrivandet, och även om det inte är många läsare så blir det en slags dagbok för mig.
    Hoppas du fortsätter med DIN blogg!
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Vilken fin dukning och vilken läcker mat du bjöd på! Härligt att fira med goda vänner och god mat och dryck och nyår är ju speciellt!
    Önskar dej en god fortsättning på nya året!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. God morgon vännen <3 Och god fortsättning. Hoppas du fortsätter med bloggen men du ska känna för det med. Kontakten håller vi ändå hoppas jag <3 Stor kram

    SvaraRadera
  5. Man ska blogga om precis det som kan själv känner för och det man själv finner intressant eller behov av att skriva! :)

    SvaraRadera
  6. Så fin rumsgranen hållit sig, du har nog bra hand med den verkar det som. Ser trevligt och gott ut alltihop på ert nyårsbord! God fortsättning på 2018 Bia!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  7. God fortsättning på 2018. . . låt oss hoppas att det blir ett spännande och roligt år!!! :-)
    Fin dukning o smarrig meny!
    Kramis

    SvaraRadera
  8. God Fortsättning önskar jag också dej! Mums vilken god nyårsmeny! Vi fick också chips med löjrom och creme fraiche dit vi kom på nyårsafton! Va lustigt! Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Inte heller i år blev det en rumsgran. Glömde! Men nästa år så ska jag ha en, de är så vackra. Klarar de att stå en bit in i rummet? Ser så ut på bilden.

    Nu går vi mot ljusare tider, härligt.
    Hoppas du får ett fint nytt år!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  10. Så gott och fint det ser ut!
    Hoppas du fortsätter blogga ;)
    Kram och hoppas 2018 varit bra än så länge!

    SvaraRadera
  11. Ja jag har också bloggat i massa år och hade förut en väldigt välbesök blogg när det var en hästblogg. Men sedan har motivationen gått upp och ned och besökarna likaså.. :) Så jag förstår precis!

    SvaraRadera
  12. Godfortsättning min sköna😄 så klart du ska fortsätta, det är ju din blogg. Du skriver när du känner för det helt enkelt.. och det som intresserar dig😄ha en fin helg.. kramiz

    SvaraRadera
  13. God fortsättning! Så fint du har dukat och så gott det ser ut på tallriken. Vilken underbart god meny ni har haft till Nyår, härligt med det lilla extra.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera