lördag 10 februari 2018

LITE AV VARJE...

Hej !
Idag får ni se lite grejer hipp som happ ;))...och jag antar att några av er sett dem tidigare också...så får det bli ;). Allt på bilden är ärvt utom lampan och trä vasen som jag köpt på loppis...

...inget att visa egentligen, haha...men de är ganska fina och färggranna påfågelögonen...

...nu ser ni "vintage" hörnet igen, hihi...men det är vasen från Rusta som jag nyligen köpt som jag lägger fokus på....ljusstaken i glas kommer från loppis...gillar både vasen och ljusstaken mycket !...

...och den här gamla trehjulingen från loppis har jag visat ett antal gånger men den är ju såå cool tycker jag...och man kan ju inte komma ihåg allt man sett förut heller...sen ser jag också att jag har en annan text stil till föregående bild...men det bjuder jag på, haha...

...det här runda glasbordet i rotting har jag nyligen köpt på Myrorna för ynka 35 kr !!...visst var det billigt !...kanske tar jag det till landet till sommaren...det är bara att flytta emellan villa och torp ;))...det ulliga ni ser till höger är en pall med fluffig sits ;))...här sitter jag ibland och skriver i min "tacksamhetsbok" som jag fått från en tidning ;))

...avslutar med en blombild...blomman köpte jag nyligen men vet inte namnet på den, men visst är den färggrann och passar bra till de gråa färgerna i vardagsrummet.

Idag har vi promenerat kring torpet...tog några bilder till instagram och sen for vi till svåger och svägerska och fikade (som bor på ön där vi har torpet)....nu blir det snart mat och en Tv kväll i soffan ;))

Kram på er !

7 kommentarer:

  1. Det märks verkligen att du är loppisintresserad! Så många fina saker du har! Kul också att blanda upp det med nya grejer, som vasen från Rusta! Jättefin! Den trehjulingen är verkligen gammal! Så kul!

    Härligt med promenader när det är väder för det! Så skönt om det är lite sol också! Vi behöver verkligen ladda D-vitamin nu!
    Ha en fortsatt skön helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Du lyckas få tag på så många fina grejer vasen, bordet, cykeln ja allt är så fint. Förstår att det har varit en härlig dag i snön vid torpet.
    Ha en bra vecka!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Jättegullig trehjuling, stor igenkänning på den! Liknar den jag som fyraåring cyklade på! Men jag hade flak på min där dockan fick åka.
    Den som väntar på nåt gott... snart är det vår igen, även om det snöar och blåser här just nu.

    Ha en fin ny vecka!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Wow vilken snygg cykel :) Den har jag missat. Du hittar allt du, jag fyndar sällan men plötsligt händer det säger dom ju *haha* Kram fina och en extra kram för det är alla <3 dag ;)

    SvaraRadera
  5. Extra roligt med ärvda saker. . . de har ju en historia att berätta! Mysig liten cykel. . . !!! :-)
    Ha en fin alla hjärtans dag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Härligt med krispiga tulpaner! Å mycket snö har ni fortfarande där uppe? En bit kvar innan våren kommer , men ljuset är på väg, hurra! Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar klocka! Älskar den!
    Och tulpaner, så svenskt, har sett en del när när var i Sverige, så härligt.
    Ha det bra!

    SvaraRadera