tisdag 29 juli 2014

RESTAURANG VINDHEM...

...nu tror ni kanske att jag inte gör annat än går på restaurang när jag är här på torpet så sommaren ;).....nää, passar bara på när det är riktigt fin väder....älskar ju att sitta ute och äta och njuta av omgivningarna och allt folk som har semester och verkar må gott ;))....

...i år har vi ju haft en ovanligt varm och solig juli månad...så varför inte passa på och njuta av den då ;)....men jag kan lika gärna sitta och koppla av och läsa en bok på uteplatsen på torpet...eller yoga ute i det fria....eller sitta i hammocken och filosofera ;))....eller som nu på lördag, bjuda hem några vänner på kräftskiva ;))....

...det är en populär sommar restaurang, så man får alltid beställa bord om man vill få plats utomhus....den här utsikten hade jag från min plats den här kvällen....

...vackert eller hur?...

...här kom det en kille på vattenskoter....vet inte om han tänkte äta , hehe.....

...mycket båtgäster....det är ju en marina...så det är inte bara matgäster där....i närheten finns det även en camping plats...

...fina båtar...

...och även sommarstugor finns det där....bakom det här huset finns det många fler....tänk att bo så här vackert och sen bara kunna gå till restaurangen och äta om andan faller på ;)....

...och det här är vår båt.....nää, jag bara skojar...men fin var den....

...och nu sitter vi här min väninna och jag, och väntar på ...

...världens godaste fisk och skaldjursgryta....den är så super god....jag beställer alltid den här, när jag kommer dit...och kommer nog att ta den varje sommar, så länge den finns på menyn ;)....vit fisk, räkor, musslor, små halvor av potatis, det är sting i grytan....saffran och även chili , det är väl chilin som ger den lite sting....och man får även rostat vitlöksbröd...MUMS !!

...det var det restaurang besöket det...

Nu har vi fått lite mer normal svensk sommar...och idag har vi hela 25 grader i skuggan...det räcker!!!

Ha det gott !!!
Tack för att ni tittade in!

12 kommentarer:

  1. Himmel så fint!! Bodde jag där skulle det
    bli många kvällar vi åt ute också. Mysigt och
    ta med väninnan och äta fiskgryta.
    Nu har jag hämtat bilen, och var en sväng på
    akuten igår med min förbaskade getingallergi. Det
    är alldeles för mycket getingar iår.
    Ha det gott och passa på och ät ute så mycket ni kan.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Vilka restauranger ni har där och vilken utsikt! :-) Jag blev förtjust i skaldjursgrytan även fast jag aldrig smakat den, det är alltså till Alnö man ska åka för att äta gott! Måste komma ihåg att säga det till sambon :-).

    Otroligt fina bilder, sommaren är vacker! Dock håller jag med dig om att det är skönt med lite mer normala temperaturer...

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  3. Härligt att njuta Bia, det gör du rätt i, hälsa din väninna också :-)

    Jag ska på festivalen Urkult i Näsåker

    SvaraRadera
  4. Tack för titten och dina gulliga ord,hoppas på att det blir bra med allt vad det innebär.
    Stor kram
    Ninni

    SvaraRadera
  5. Ja hur ska vi nu kunna återgå till normal svensk sommar efter det här...!? Verkligen trevlig miljö du visar...alltid så underbart vid vatten. Äter man ute betyder ju miljön så oerhört mycket för helheten. Och ni var också så fina och passade bra in.
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  6. Bara att få vara nära havet är
    Avkoppling...
    Vilket härligt ställe det ser ut att vara...
    Ja 25 är bra temp ;-)
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Konstigt nog så är jag lika hungrig hur varmt det än är och den där soppan skulle sitta som en smäck i sommarvärmen!
    Ja VARMT är väl bara förnamnet...HETT, HETARE, HETAST...snart bosätter jag mig i källaren om detta ska fortsätta!
    VARM sommarkram,
    Titti

    SvaraRadera
  8. Mysigt att äta ute med väninnan :-) Söta ni är <3
    Så himla fint ställe, vilken utsikt...och den där fiskgrytan såg jättegod ut! Att gå på restaurang särkskilt sommartid när man kan sitta ute är väl helt underbart, det är något jag tycker ger guldkant i tillvaron :-)
    Ha en fin dag! Kramis Paula

    SvaraRadera
  9. Även om min aptit just nu inte är på topp, så måste jag erkänna att du frestar med dina bilder! Ljuvligt vacker har ni det där uppe!
    Här börjar vi få besvär med getingar och det förstör en del av nöjet när man sitter ute! Lite svala vindar kanske kan få iväg dem!
    Ha det fortsatt gott i sommarens ljuvliga dagar!
    kram M.E

    SvaraRadera
  10. Så vackert. Och det där med att äta på restaurang är allt bra ljuvligt gott. Vem orkar egentligen laga mat när det är så här varmt ändå ;)
    Fin dag till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  11. Oj, vilket mysigt ställe. Förstår att den tallriken smakade kalas. Snygg att titta på också. Viss mat smakar bäst utomhus och då ska det förstås vara skaldjur vid havet.
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  12. Vilket vackert ställe och vilken utsikt! Så är det ju så roligt att titta på båtar tycker jag. Och skönt att slippa laga mat i värmen.
    Alltså, bara fördelar med att gå på restaurang!

    Tack för grattis-hälsningen!
    Kram Agneta

    SvaraRadera