tisdag 15 juli 2014

SOMMARUTMANING...

...SOMMARLISTA...fick en utmaning av fina bloggen Ett rött monogram ;)....tänker svara på några frågor: Vad gör du i sommar, jaa vi har ju varit på resa till Kreta, så resten av sommar tillbringar vi nog i Torpet på landet...vi gör väl några små utflykter runtomkring här...grillar, träffar vänner och bara är....

...vad gjorde du i midsommar ?....vi var hos några vänner på deras land och åt och drack gott i det här härliga party tältet....så att det var kyligt gjorde ingenting;)...

...bästa sommarfrukost?....sover för det mesta över frukosten, hihi...så jag går direkt på lunchen i stället, när det är varmt äter jag helst en melon sallad, men jag byter ut vinet (bilden) mot vatten, hehe....

...och vad dricker du helst i sommar ?...jaa då kom vinet , ett torrt kallt vin med en skvätt Schweppes Russchian, en klassiker hos mej, men jag dricker gärna en kall öl till maten också...dock inte samtidigt med vinet, haha....

...vad läser jag i sommar ?...jaa,jag läser mycket inredningstidningar, flera stycken i månaden...även livsåskådningsböcker...jag är med i bokklubben Vitalis/Livsenergi...ska snart börja med en bok om att ha varit död men ha kommit tillbaka till livet...Himlen tur/retur, handlar om en läkares häpnadsväckande berättelse om döden, himlen, änglarna och återkomsten till livet...ska bli spännande....andliga böcker intresserar mej ;))...

...favorit plagg i sommar ?....jaa, i den här ny köpta baddräkten (halva reapriset, 50 kr ) skulle jag vilja gå i hela sommaren, för jag vill att vädret ska vara varmt och soligt, hehe....annars går jag i klänning, kjol och någon tuff top, jeans eller leggins med någon längre snygg blus/top....gillar att klä mej varierande efter humör ;))

...bästa badstället ?....vår egen lilla strand vid sjöboden eller Tranvikens havsbad här på Alnö :))...men jag är en badkruka, så jag badar  (förhoppningsvis)inte förrän i augusti, när vattnet är varmt...fast det har varit runt 20 grader här...

...bästa sommarlåten ?....den var svår, men inte vindspelat iaf, men en disco dänga från 70- och 80- talet sitter bra..yes!!...lessnar aldrig på disco från förr...det var då man var ute och slog klackarna i taket, haha....

...jaa det var min lista...men den kan ändras, haha....nu kommer jag snart att gå den här vägen upp till brevlådan och hämta morgontidningen, för det har vi inte gjort ännu, för här har regnet öst ner, så jag väntar på uppehåll, hihi....bättre sent än aldrig, ni vet ;).....nu ska jag i min tur skicka vidare några sommarutmaningar...
så jag skickar vidare till Me and Molly, Lissen to, och Bakom dörr 11....hoppas ni vill vara med, men bara om ni vill och har tid förstås ;))

Nu väntar jag bara på sol och värme igen...och den kommer förhoppningsvis på Torsdag...yes !!!

Må så gott i sommar Sverige !!!

15 kommentarer:

  1. Hej fina du!!
    Njuter av dom allra finaste sommriga bilder här och torpet är så ljuvligt !!!
    Ha en fin sommardag varmaste kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Åh, va mycket fint och somrigt du visar och skriver!
    Kram på dig och ha en fortsatt härlig sommar...=)
    Sofia

    SvaraRadera
  3. Hej på dig! Tack för att du är trogen på min blogg och tack för alla kommentarer. Tyvärr så har intresset för att läsa bloggar svalnat.
    Kram på dig
    Camilla

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig sommarlista och mysiga bilder. Kram Åse

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder på underbart sommarliv. Har kommit på under den korta tid jag bloggat att det är nyttigt för man fokuserar på det fina och vackra i livet. Den första bilden på torpet bara ääälskar jag...skulle vilja måla av den. Tack för att du tittar in till mig och ger små kommentarer...himla kul.
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  6. Trevlig utmaning och trevlig läsning;) Fina bilder. Kram

    SvaraRadera
  7. Halloj Bia!! det var skoj att du delade med dig!härliga sommar bilder..ja här har jag gått o blivit daga vill,du vet snart 12 dagar i karantän :))) ja detta var en sju helvetes sjuka...ha det gott nu vännen o tack för krya hälsningen kramizar i massor <3Jessica

    SvaraRadera
  8. Det där grejade du galant, vad var det du
    skrev, det kan bli svårt med bilderna!!!! Det
    var superfina bilder, roligt och läsa din lista.
    Kom hem idag, är hemma och tvättar.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  9. hallå! Förstår att ni har härliga dagar där i torpet nu,och solen den har kommit till oss så nu är det eran tur med lite regn,Skoja bara hoppas solen återvänder..
    Nu är jag på g igen,ett litet livstecken från mig
    ha det bäst vännen....kramizar

    SvaraRadera
  10. Vad fint dukat till midsommarfesten och härlig med egen lite beach. Klart su ska bada Bia :-)

    Klurar på listan, men det kan ta ett tag.

    Lite sol är på väg tillbaka nu, tjoho

    SvaraRadera
  11. Härliga sommarbilder och roligt att få veta lite mer om dig...
    Ert torp ser helt fantastiskt ut!
    Sommarkram,
    Titti

    SvaraRadera
  12. Roligt att läsa om din sommar, underbara bilder, som vanligt :)
    Jag tackar så mycket för utmaningen....men jag har redan gjort den (kika in hos mig 1/7). Men visst är det roligt att få veta lite mer om alla bloggvänner.

    Ha det fint.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  13. Kul att få läsa mer omdig och din sommar..
    Förstår att ni njuter på torpet! Nästa vecka lämnar vi väggarna för lite miljöombyte, skall bli härligt

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  14. Fin sommarvisa du har Britt!
    Skön fortsättning på sommaren!
    Susanne

    SvaraRadera