tisdag 20 januari 2015

FYND...

Nu har jag fyndat lite igen, hihi....den här stickade tröjan hittade jag på HM för 75 kr....jag hade frusit så länge
på kvällarna så jag ville ha något nytt att ta på mej, men inte fööör varmt.
Så den här flörtiga "halv tjocka" tröjan blev bra att ha
och gå och skrota omkring hemma ;)

...och på Apoteket hade de utförsäljning för halva
priset på Aco hudvård för de skulle göra om
förpackningen, så jag passade på att köpa lite
som jag behöver...

...och vet ni vad....jag gick en sväng till Myrorna för det
var ett tag sedan jag var där...fanns inte mycket just då
som tilltalade mej, men den här mössan hittade jag för
30 kr...tror inte den varit använd för den var fräsch
och det satt en lapp utanpå mössan som talade om
vad det var för material ;))...

...och saken var den, att jag hade sålt min enda mössa på loppis med tillhörande halsduk (för jag använder sällan mössa)...men det har varit så kallt ett tag nu så jag har frusit om huvudet när jag varit ute på promenader...och jag
tycker att den kan passa bra att ha när jag är
ute och går ;)...

...och så hade jag de här långa vantarna sedan förut,
och de passar bra till (vantarna kommer från Indiska, sedan många år tillbaka)...

...och sen gick jag en sväng till Kicks...blev sugen på
att köpa mej en ny "parfym" (jag har ju bara 7 st sen tidigare, haha)...då hade de utförsäljning på några utvalda och så stod det en och väntade på mej, hihi...någon hade stulit provflaskan så jag fick köpa "grisen i säcken" men jag har
en av Naomi Campbell sen tidigare så jag vet att jag
gillar hennes parfymer...och det var  en god doft på den
...yes!....jag gav 148 kr...och den hade kostat 295 kr...
ett fynd !

...ett annat fynd gjorde jag på Rusta (var annars, hihi)...
15 kr för den här ljuslyktan i glas...den där bruna "mojängen" drar man upp för att lägga i ljuset...

...så ser den ut när den är tänd....lite dålig bild...

...TOSCANA...tänk om man kunde göra ett FYND dit också.
Skulle gärna vilja åka dit...tänk att få äta ett bondbröd med nypressad olivolja eller att närvara vid olivskörden på hösten, när man inte behöver trängas bland turister ;))...eller prova viner och äta toskanska delikatesser. Eller åka till medeltidsbyn San Gimignano....kommer förhoppningsvis
att åka till Toscana någon gång i framtiden....sen måste man 
göra ett besök i Florens också förstås....
Ja, så avslöjade jag en av mina drömmar också, hihi...


Nu ska jag in till stan och titta efter
nya träningskläder...på rea !!

Ha en fin vecka !
Bia

23 kommentarer:

  1. Shopping är kul. Parfym är härligt. Det finns ju så många härliga dofter. Själv har håg nog alla parfymer från Chanel.

    Sv: jag bor ca 2 mil norrut från Sundsvall. Jag bor i bergeforsen, så Vi bor nog rätt nära varandra tror jag..
    Kramkram.

    SvaraRadera
  2. Det är inte klokt vad du fyndar.
    Musse tröjan är jättefin och mössan!!
    Tänk att det går och hitta såna fina
    mössor på loppis.
    Toscana är en dröm, en vacker dag
    kanske man är där.
    Stor kram/AM

    SvaraRadera
  3. Hejsan igen.
    Jag vet inte hur jag hittat hit.
    Det var genom andra bloggar.
    Roligt att hitta nya och bra bloggar som din.
    Hit kommer jag igen.
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Jag följer med !!! - Att få besöka Toscana är också en dröm för mej.
    Grattis till dina härliga fynd ! - Här behöver man verkligen också ta på sej varma kläder när man ska ut.
    Ha en fortsatt härlig vecka !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  5. Hej. Du har alltså hittat min favorit parfym på rea....och vilken fin tröja....nu blev jag sugen att gå på rea trots att jag hade tänkt försöka låta bli.
    Tjingeling.

    SvaraRadera
  6. Fina fynd du har gjort...som alltid ;) ;)
    Kram på dig !
    Pia

    SvaraRadera
  7. Men sicken fin mössa, och så go och skön den ser ut. Håller på att sticka en men det blir väl vår innan den är klar. Och fyndar gör du hela tiden och gör mig reasugen. Toscana är också något jag drömmer om. Har varit i Ligurien och det var underbart också.
    Ha det bäst ! Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  8. Ja, du är verkligen duktig på att fynda! Många fina ting, vantarna är fantastiskt fina! Toscana skulle även jag vilja ta en tur till, det låter som en underbar plats. Har du sett filmen Under Toscanas sol? Den har några år på nacken, men den är riktigt bra. Passar utmärkt för en snöig söndag när man vill drömma sig bort, eller vilken dag som helst faktiskt. =)
    Må så gott! Kram Petra

    SvaraRadera
  9. Vilka bra fynd, jag älskar att fynda, smålänning som jag är ;) du har ju haft riktigt flyt hoppas du hittar gympaskor också! Kram

    SvaraRadera
  10. Ja, du kan verkligen fynda!
    Jag har en liknande mössa, men det är inte den, för jag har min kvar!
    Toscana är verkligen fint, men Spanien är inte så dumt det heller.Lite kallare nu, men 16 grader på terrassen och varmare blir det snart.

    SvaraRadera
  11. Oj. . . det var mååånga fina fynd på samma dag du gjorde!! :-) Hoppas du hittade några snygga träningskläder också!!
    Kram
    MirandaMaräng

    SvaraRadera
  12. Oj vad du fyndat!! Musse pigg funkar ju alltid :) Ha det gott. Kram Anna

    SvaraRadera
  13. Vem vill inte åka till värmen?
    Super kul tröja och snygg mössa.
    Här är det knappt minus grader.
    Allt gott i drömmarnas tid
    Annika

    SvaraRadera
  14. Musse Pigg funkar alltid och varm och go ser den ut att vara också! Du är attans duktig på att fynda...jag hittar sällan något, tyvärr och aldrig kläder på rea! Får bli bättre på att leta tror jag...
    Önskar dig en skön kväll, ta hand om dig!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  15. Mössan var ju verkligen jättefin. Så bra att kunna fynda på secondhand.
    Fin dag önskar jag dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  16. Sicken shoppingrunda du gjort! Jag passade på innan jobbet igår och gick in på Dressman och fyndade en skjorta till min man och sedan smet jag in på Kappahl och köpte en kofta till mig. :)
    Toscana är ett drömmål för mig också!!!

    SvaraRadera
  17. Uj uj..va du fyndar!!!! Alltså, du skulle
    bara älska en butik som vi har i Västervik...
    Busfrö heter den och är en second hand butik, men med
    verkligen fina kläder! Man kan lämna in där och det som sälj
    får man 40% av priset på. Jag köper nästan alla mina kläder där...
    både till mig och lillsonen. Tyvärr är det bara barn och dam än så länge...
    Kramis Sofia

    SvaraRadera
  18. Alltså mössan så charmig med sitt mönster, ett riktigt kanonfynd!! Mössa har jag alltid, är så frysen av mig jämt :-)) Nu längtar man efter vår och värme!! Ha en fin torsdagskväll rara du!
    Kraaam Paula

    SvaraRadera
  19. Var också in på Apoteket på Ica Maxi igår och köpte hudvård till fyndpris, perfekt. Åt middag på Ikea med dottern och gjorde en Birstasväng :-)
    Lite fynd blev det.

    Trevlig helg. // Lissen

    SvaraRadera
  20. Fynd som alltid:) Jo angående trädgårdsboken jag skrev om... Du kanske blandar ihop Viktoria Skoglund med någon annan? Hon är ju trädgårdsmästare och driver Zetas, en av Sveriges största handelsträdgårdar... Så kändis vet jag inte, haha:) Ja alltså hon är ju med på tv4 och visar växter, men det är ju för att hon är just trädgårdsmästare:) Kram på dig

    SvaraRadera
  21. Men du... jösses vad du har fyndat fina grejer och många bra o ha grejer.
    Visst blir man lycklig då :)
    Hoppas allt är bra med dig.
    Ha en jättefin kväll.
    Kram kram
    Jessica

    SvaraRadera
  22. Du har verkligen fyndat! Fin tröja!

    SvaraRadera
  23. Så mycket fint du fyndat! Och mössan tycker jag om, den skulle jag också köpt direkt för här används mössa varannan dag. Det är kallt ena dagen och tö den andra.
    I våra drömmar kan vi ha en hejdundrandes bloggträff i Toscana, jag tror det kommer många!
    Kramar /Cia

    SvaraRadera