torsdag 24 mars 2016

GLAD PÅSK...

Efter lite data krångel på förmiddagen, så kom datorn äntligen igång och jag kan nu göra ett påsk inlägg, som jag egentligen skulle ha gjort på förmiddagen...men bättre sent än aldrig ;))...

...dom små hönorna har dottern målat när hon var liten..den konstnärliga ådran visade sej redan då, hihi...

...har inte så mycket påskpynt hemma...och har bara köpt fjärils fjädrar i år som jag hittade på en inredningsaffär av en slump, har sett att en del bloggerskor har dom...men de finns inte att köpa i vanliga "mataffärer"...har bara inte fått upp dem ännu...men i morgon så ;))...måste plocka lite ris först (har en björk på gården )...

...vem kom först, hönan eller ägget ??

...en kaxig liten höna på lilla hyllan ;))...

...vaktel ägg och en nykläckt kyckling, hihi...

...vi har varit och handlat påskmat idag...och jisses vad mycket folk det var i affärerna...man fick gira mellan varuvagnarna, haha...nu blir det lite planering för lördagen då vi får matgäster...annars kommer nog PÅSKEN att vara lite slapp och mysig...annan dagen åker vi en sväng upp till mina föräldrar, annars ska vi "bara vara"....

Nu önskar jag er en mysig och fin Påsk helg...hoppas vi får sol...

Kram från Bia !!

18 kommentarer:

  1. Så vackert påskigt det har blivit hos dig nu. Fina blomarrangemang med härliga vårfärger. Visst är det en underbar tid nu. Tulpanfärgen var så vacker som tvåfärgad.
    Tack för att du tog dig tid att göra en fin kommentar hos mig. Jag blir alltid lika glad.
    GLAD PÅSK !
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hörde att påsken är årets största mathelg och nog märks det i affärerna idag. Vi handlar tydligen mer mat till påsk än till jul till och med!
    Ha en skön påsk!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  3. Vad härliga bilder vännen ! Så fina målade hönor och dom passade perfekt bland påskliljorna :)
    Jag hoppas du nu får en alldeles underbar påskhelg med massa gott och familjemys !!!
    Stor PåskKram från mig !!
    💛💛💛

    SvaraRadera
  4. Fina blommor och söta tippor :)
    Önskar dig en riktigt Glad Påsk!
    kram Tini

    SvaraRadera
  5. Härligt påskigt hos dig!! Vilka söta hönor :) Och jaaa, herregud vad mycket folk i affärerna idag, puh!!

    Önskar dig en riktigt Glad Påsk!

    Kramar aka

    SvaraRadera
  6. En slapp och mysig påsk låter väl jätteskönt.

    Du har så pyntar fint där hemma hos dig.

    Men nu får du Ha en fin och GLAD PÅSK vännen.
    Kramkram.

    SvaraRadera
  7. Så fint du har påskdekorerat hemma hos dig!!
    Jag tror att det var hönan. Vem vet???
    Så fina höns som din dotter har målat. Saker och ting hänger med. Trevlig Påsk

    SvaraRadera
  8. Åh så mycket fint påskpynt du har...
    Det ska pyntas så att man får rätta känslan :)
    Hoppas du får en mysig långfredagskväll och Påskhelg
    Varm Kram Jessica

    SvaraRadera
  9. Önskar dig också en Glad Påsk!

    SvaraRadera
  10. Så roligt att få se lite fint påskpynt! Här ligger pyntet kvar i sin kartong på vinden.
    Önskar dig en riktigt Glad Påsk!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  11. Ljuvlig Lördag
    så fint påskpynt
    Varm kram

    SvaraRadera
  12. Härligt påskpynt. . . .gillar verkligen den kaxiga på hyllan!! :-)
    Ha en riktigt Glad Påsk vännen!
    Kramis/Miranda

    SvaraRadera
  13. Kikar in och önskar dig en riktigt Glad Påsk. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  14. Så påskfint du har. Och förstår om
    du har fullt upp, jag hade mitt igår.
    Idag äter vi rester och påskmyser
    Glad påsk vännen
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  15. Önskar dig en riktigt Glad Påsk!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  16. Här kommer lilla jag vännen med en stor påsk kram till dig :)
    Hoppas du njuter av helgen <3

    SvaraRadera
  17. Härligt pynt, behöver inte vara över hela hemmet för att vara vackert!
    Fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera