måndag 21 mars 2016

LITE NYINKÖPT...

Har varit på loppis (igen) och hittade den här blomsterpottan...10 kr tycker jag den är värd...för det gav jag...

...fint med en liten blå blomma i botten ;)...

...passar bra med en "rufsig" växt i den...

...det här är lite nostalgi för mej. När jag var barn så hade mamma sådana här fat med grå rand (har två st sådana också från loppis ) så hittade jag 6 st med röd rand för bara 25 kr för alla !...och hemma hade jag två glas med röd rand också dom från loppis...synd bara att jag inte har 6 st, får kolla på fler loppisar så kanske jag finner fler...jag gillar dom iaf. Tror dom är från 60-talet.

...nu lämnar vi loppis sakerna. Den här kroppsoljan har jag nyligen köpt..har hört mycket bra om den och doftar gott gör den också ;))...den är ju bra när man är lite torr på kroppen, jag är det iaf på benen helst.

Så fick jag tag på det här tränings/yoga linnet på New Yorker för bara 39 kr, alltid bra att ha lite ombyte när man tränar/yogar.

och även den här korta kjolen i lite "finare" tyg, är väl mer en lite festligare kjol, men den kommer säkert till användning...någon gång iaf, haha...gav bara 39 kr för den också på samma ställe.

Och den här Hortensian står fortfarande och är fin...typ en månad skall den nog hålla sa hon som jobbar på Blomsterlandet...men den behöver myyycket vatten varje dag, så tänk på det ni som tänker köpa en....

Härligt nu med Påskveckan...snart är vi där !!
Det är en härlig högtid tycker jag, nästan bättre än julen faktiskt...men man ska väl inte jämföra, hehe....
Ha det gott vänner !!

Kramis !

18 kommentarer:

  1. Du är allt en sakletare med tur eller? Hortensior vågar jag inte köpa, tar död på dem med en gång. Då är den där konstiga växten du har i blomsterpottan och som jag också har, mer lättskött. Den har stått både ute, inne och i lusthuset och tycks överleva allt.
    Ha det gött i vårsolen!
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  2. Fin potta du hittat! Gillar det blå nu!
    Så fint med Hortensia, det är en maffig blomma!
    Ha en fin vecka!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  3. Älskar ditt loppisköp. De där gamla emaljerade föremålen. Linnets färg gillade jag helskarpt. :-) Underbar kväll till dig.

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är påsken härlig och tiden som väntar!
    Fina fynd du har gjort!
    Ha en fortsatt fin påskvecka!
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Hortensia och jag kommer inte överens...
    Vet inte hur många jag har tagit död på genom åren.
    Kanske är jag för snål på vattnet tänker jag nu=))

    Älskar pottan! Fint med en blomma i.
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  6. Å, så söt pottan blev med blomman i botten och du är en fena på fynda kläder och prylar! Fin hortensia, en av mina älsklingsblommor som gör sig fint på bild.
    Önskar dig och de dina en riktigt Glad Påsk!
    PÅskkramen

    SvaraRadera
  7. De va bar pris på den pottan! =)
    superfina fynd..som alltid!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  8. Vilka fynd du har gjort, pottan är ju bara så fin. Hortensian har jag inte tur med, men har faktiskt en i växthuset.
    Ha en bra Påsk Helg!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  9. Påsken är underbar mycket bättre än jul inga måsten man bara är och hoppas det kan bli fint väder också (tyvärr ser det inte ut så
    Här
    På västkusten )
    Du är bra på att fynda... ;-)
    Vad heter du på insta så jag kan hitta dig ;-)
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  10. Snygga kläder! hoppas på lite vårvärme så dom kommer till användning snart:)
    ha de gott! kramiz

    SvaraRadera
  11. Du kan verkligen fynd! Alltid lika roligt att se dina fynd. Den där blomsterpottan tilltalar mej verkigen.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  12. Åh, de där tallrikarna! Vi hade också med grå rand när jag var liten. Pottan var också fin.
    Jag fattar inte hur du kan hitta så snygga kläder så billigt! Vilka fynd!

    Kram och Glad Påsk!
    Agneta

    SvaraRadera
  13. Härliga fynd du gör ! blomsterpottan är hur fin som helst och vad fint det blev med den yviga växten i. Verkligen snyggt val i pottan.
    Snygga kläder för ett trevligt pris.

    Önskar dig en riktigt GLAD PÅSK !
    Stor kram från Marie

    SvaraRadera
  14. Alltid roligt med lite nytt och träningslinne
    går alltid åt.
    Önskar dig en fin påsk
    Kram Pia

    SvaraRadera
  15. Du hittar alltid en massa fint vännen :) Hoppas du får en härlig dag, stor kram <3

    SvaraRadera
  16. Fina fynd igen och jag önskar dig en SKÖN PÅSK!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  17. Vilka härliga fynd pottan är super söt. Önskar dig en skön påskhelg. Kram Åse

    SvaraRadera
  18. Härlig potta du loppat. . . passar med den "ruffsiga" i sig!! :-) Bra pris oxå!!
    Önskar dig en Glad Påsk vännen!
    Stor Kram från Miranda

    SvaraRadera