onsdag 19 juli 2017

LITE TORPARBILDER...

Hej på er !
Idag får ni se några bilder från torpet. Men dessa bilder togs i våras innan vi flyttat ut, så inga blommor finns på bilderna så det ser lite ödsligt ut kanske...nu har jag ju pelargoner och blommor från trädgården lite här o var ;))...

Vårt stora kök...soffa , bord och stolar är ärvda. Tallrikshylla från loppis som jag målat. Brickor ärvda. Kudden i mitten ärvd, de andra är från Ikea. Gammal räfsa kommer från pappa. Tallrikar loppis. Mycket har vi ärvt...

Ett ärvt skåp som jag tokgillar. Det var målat och mannen har slipat bort all färg och så här såg det ursprungligen ut och skall så förbli ;)) Bord från loppis. Draperiet är ett gammalt lakan ;)...

Gunghästen köpte jag på loppis i våras...tyckte den var cool. Kan den vara från 60-talet ? eller 50 ?...fin är den iaf enl. mig ;).

Sen är jag väldigt förtjust i speglar. Och den här i gammal stil passar bra här ;)...

Den här gillar jag mycket och den är ärvd och hänger ovanför en byrå....och hörrni, var är sommaren ?...inte hos oss iaf...

...så därför avslutar jag med en bild från i våras då vi var på Gran Canaria...saknar värmen och solen. Det här är Play del Ingles.
Meeen vi åker snart till värmen igen (tack o lov) då åker vi till Kreta och det ska bli sååå härligt !

Ha det gott vänner vad ni än gör och var ni än är !!!

Kram Bia !

11 kommentarer:

  1. Så mysigt på ditt torp med alla udda saker, precis som det ska vara på ett torp tycker jag. Skåpet var jättefint och sväljer säkert massor!
    Ja, kalla nätter med sköna dagar med lagom värme helt i min smak!
    Ha fortsatt sköna julidagar!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Den som ändå hade ett torp, suck! Älskar ditt högskåp!!

    Sommaren är här hos mig! Men blåsten kan vi vara utan!
    Sommarkramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Underbara speglar vännen <3 Letar efter sådana men inte hitta det än. Så mysigt i ert torp tycker jag och jag förstår att ni gärna är där. Kram och ha en mysig dag :)

    SvaraRadera
  4. Åååå så fint ni har med lite ärvt, lite loppisfynd och lite nytt. Precis som det skall vara.
    Synd att vädret inte är så bra. Du tycks gilla värmen..skönt att åka iväg då!
    Ha det gott vännen!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Mysigt med ett torp som du dessutom inrett med fingertoppskänsla. Ha en härlig helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Vilket mysigt torp ni har! Ja lite sol och värme skulle sitta fint nu...jag som ingen semester har tyvärr. Vädret här hemma är ju inte direkt stabilt om man säger så!!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  7. Mysigt med ett torp! Å nu kommer sommaren får vi väl hoppas, för nu ska jag ha semester! Så skönt att du har Kreta att se fram emot, där är det väl garanterat sol!?

    SvaraRadera
  8. Hej igen Bia!
    Sååå gulligt och mysigt du har det i ditt fina torp! Förstår att du trivs där!
    Önskar dig en fin helg!
    Kramis

    SvaraRadera
  9. Mysigt på Torpet :)
    Sommaren den é här + 24° i skuggan,sol ingen vind & ljuvligt ...❤️
    Nu blir det dusch & sedan mer sand mellan tårna då vi tar maten där nere/Kram

    Pst...Det blir förhoppningsvis varmt & gött på Kreta :)

    SvaraRadera
  10. Vilket underbart ställe, ett härligt torp förstår att ni njuter.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  11. Fint och mysigt på torpet! Visst längtar vi efter värmen nu, jag skulle gärna ha en resa till solen bokad jag med. En weekend i Berlin sista augusti får det bli istället för mig, inte dumt det heller!
    Ha en fin dag!
    Kram, Ann

    SvaraRadera