lördag 16 september 2017

DIY...

I det här inlägget blir det bara diy saker som jag gjort. Enkelt och billigt, bara lite spray färg och lite annat smått o gott. Kommer ni ihåg dessa elefanter ? det fanns både stora och små. Har haft en stor som jag sålt i min loppis men den här var svårsåld. Det förstår jag, hihi...för de är inte så fina nu. Men de har varit populära för många år sedan. Man satte blommor på dem ;)).

Men jag hade en idé om att spray måla den och göra en ljusstake av den. Svart färg och en ljushållare från Panduro. Då blev det så här bra (tycker jag iaf )....grejen är den tycker jag, att när man går till en loppis måste man se potentialen i vissa saker. En del grejer kan man verkligen göra om , med lite fantasi ;)). Ni har kanske sett den här elefanten på min insta också, men då får ni se den igen, haha...

Av ett gammalt loppisfat kan man göra så här. Klistra fast en ljushållare på fatet...vips så är den en ljusstake ;))...sen kan man ju lägga stenar, prismor eller annat kul på faten om man vill förstås ;)...

...det här fatet kommer från en servis som jag ärvt...en del stora fat och skålar är sålda men en del fat har jag kvar...den här tycker jag blev fin ;))...bra som gåbort present också, istället för en blomma ;))...

...av svärmors stora pajform blev det också en ljusstake. På julen brukar jag ha mossa i den och ett grönt , rött eller vitt ljus...

...på en loppis för länge sedan hittade jag den här bärrensaren...visste inte riktigt vad jag skulle ha den till, men så här blev det. Satte helt enkelt bara dit några gamla "nostalgi" kort och ett par örhängen i brunt ;)...

Nu har jag snart slut på mina bloggbilder så nu måste jag ta lite bilder framöver. Men vad jag ska fota vet jag inte, hehe...vi får se vad det blir.

Lördag idag och helgen går mot sitt slut !! Oj vad dagarna går fort !
Ha en fin helg vänner !


11 kommentarer:

  1. Jo...de där elefanterna minns jag. Var det inte i slutet på 80-talet som dom var så populära.

    Fina saker och bilder!

    Önskar dig en jättefin kväll vännen.

    Kramelikram

    SvaraRadera
  2. Elefanten blev ju jättefin och lite mer modern än innan. Kul när gamla ting får nytt liv!
    Ha en fin söndag!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  3. Så uppfinningsrik du är som fixar och gör om saker! Elefanten som blev svart blev ju jättefin!
    Kram och ha en bra vecka, och hoppas ryggen blir bättre!

    SvaraRadera
  4. Du är så påhittig :) Jättefina saker med lite nytänk...
    Hm, undrar om jag inte också har en sån bärrensare i gömmorna!
    Ha en finfin måndag.
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  5. Vilken skillnad på elefanten och så påhittig du är.
    Så mycket man kan fixa om man låter fantasin flöda och ljusstakar behövs ju nu när det blir mörkare.
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Så påhittig du är , med lite fantasi kan man fixa till mycket. Ha en fin kväll Åse

    SvaraRadera
  7. Tänk vad lite färg kan göra. . . elefanten blev ju som ny! Du har många fina ideér!!!
    Kramis

    SvaraRadera
  8. Vad kreativ du är och den där elefanten, den hade jag med för mååånga år sedan. Ha en mysig helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. I tidigare inlägg funderar du på bloggens vara eller inte. Jag tycker det är kravlöst med blogg inget gilla och kommentera gör man om man vill, Oftast vackra bilder och tänkvärda ord på ett helt annat sätt en Instagram.

    SvaraRadera
  10. Elefanten blev ju supersnygg svart!!

    Bärrensaren är typ en sån sak som jag också skulle falla för på loppis!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  11. Supersnyggt Bia! Vad duktig du är!!

    SvaraRadera