lördag 14 oktober 2017

SMÅ TECKEN...

I dag kommer ett annorlunda och kanske lite udda inlägg från mig, men jag har ju funderingar på att ändra innehållet i min blogg. Vet inte hur det blir , om jag överhuvudtaget ändrar innehållet. Har ju lite läsare så då kanske det blir ännu mindre läsare, haha, vad vet jag. Kanske kör jag lite av varje som jag alltid har gjort....det kanske är lika bra det ;)).
Det där med tecken är intressant tycker jag...om man ber om tecken från universum så dyker de upp (men kanske inte alltid och när man vill ). När vi var på resan till Kreta i sommar gick vi ner till havet nedanför hotellet. Det var ganska stenigt vid vattenbrynet. Jag tänkte ta med mej några stenar hem...och nästan på än gång när jag tittade ner så låg dessa två stenar framför mej i form av hjärtan...ett kärleks tecken ?? från min skyddsängel kanske ?...

Rödhaken är en vacker fågel...på vår och höst brukar det komma en rödhake framför mitt fönster i bloggrummet...det är precis som den vill göra sig uppmärksammad till mig....den hoppar och flyger nära mitt fönster...och av en händelse så är Rödhaken lyckobringande, omhändertagande och beskyddande (läste det någonstans , kommer inte ihåg vart )...har sett den för någon vecka sedan och hoppas att den kommer tillbaka innan den flyttar inför hösten...(dålig bild som jag tagit ur en bok )...

...en annan märklig händelse hände för 17 år sedan och det glömmer jag aldrig. Kanske inte så märkvärdigt men för mig var det det...min bror lämnade jordelivet då och ett par månader senare var vi på landet nere vid havet en fin höstdag. Så plötsligt kom det en fjäril som var den vackraste jag sett (och har aldrig sett en sådan senare heller ) den flög runt mig hela tiden , satte sig på min rygg och ville liksom inte flyga iväg...men den flög naturligtvis bort efter ett litet tag...det kändes som det var en sista hälsning från min bror ;))...och min dotter som då var fem år sade alltid när hon såg en fjäril senare att: titta ! där flyger Bosse fjäril...ett kärt minne för mig ;))

...och fjädrar vänner, har jag fått såå mycket tecken av...jag var så glad en dag när jag gick på en promenad och kände att jag måste bara be om ett tecken från universum...och efter en liten stund låg det en jättestor fjäder mitt framför mina fötter på en asfalterad väg !! en tillfällighet tänker ni, ja visst kan det vara det, men för mig kändes det som jag fick ett gott tecken från ovan...kanske från en skyddsängel, vad vet jag ;))?

...så ja....visst finns det änglar !!!
...åtminstone i min värld ;)) !

Hoppas ni gillade mitt inlägg och inte ger er av, hihi....och om någon av er som läser detta har upplevt något märkligt eller annorlunda skulle det vara trevligt att höra er berättelse !!...dela gärna med er av den till mig, i min blogg ;).

Ha det gott nu !!

BIA

8 kommentarer:

  1. Trygghet och glädje! De små tecknen är viktiga för mig också.

    Önskar dig en skön söndag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt inlägg! Ja tecken ja...intressant! Du är öppen och ser dom verkligen. Vissa dagar är magiska, saker o ting händer :) Hade en sån dag i veckan som gick! Jag tror faktiskt jag ska skriva ett inlägg om det för hela dagen var galen ha ha, tecken och märkliga möten!
    Ha en fin söndag nu...alltid lika kul att kika in till dig.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Fortsätt du att skriva om det som liksom kommer till dig. Jag följer med i svängarna... Jag har också en tro om att det händer saker som man inte riktigt har svaret på och där logiken egentligen inte finns.
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  4. Vilket vackert minne med fjärilen.

    Ha en fin söndagskväll

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Så spännande med tecken! Det gäller väl bara att vara öppen för dem när de kommer till en och det verkar ju du vara. Så spännande!
    Tecken är viktiga och ber man om dem, så kommer de helt säkert!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Du hade ställt en fråga hos oss som vi har svarat på nu. : )

    SvaraRadera
  7. Fjärilshistorian var tagande!
    Ska bli spännande att se vad du gör, vadän det blir är jag säker på att det blir bra!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  8. Jag tror absolut man får tecken ibland men att man inte alltid är uppmärksam på dom <3 Får gåshud när du berättar om fjärilen, så fantastiskt. Kram och ta hand om dig <3

    SvaraRadera