fredag 23 februari 2018

BLOMMOR OCH ERNST...

Hej på er !
Än är det vinter hos oss så några vårbilder kan jag inte bjuda er på, men däremot lite vårblommor ;))...fint med tulpaner i den nyköpta vasen (tror de kallas papegojtulpaner väldigt fina blev dom iaf när de slog ut ).

Här börjar de slå ut och de doftade gudomligt gott också...hela rummet doftade ;)...har aldrig varit med om att tulpaner doftar så mycket !!

Ranunkel gillar jag också...

Och den där Ernst, hihi...var in i en butik i stan som hade 25 % på alla Ernst produkter (fast det fanns inte så mycket av hans varor där )...och köpte den här ljusstaken, mest bara för att det var Ernst design....för handen på hjärtat så är den inte så fin ändå, hihi...men allt han "rör vid" blir ju till "guld" så att säga...undrar om inte många av oss bara köper prylar från honom bara för namnet !!...

...sen var det också mycket för färgen grå, som passar i vårt vardagsrum som jag köpte den ;).

Gamla tullisar som snart gjort sitt kan bli fina om man ansar dem lite snittar om och  sätter dem i andra vaser, som här i en loppad vas som jag gillar. Har även andra bruna glasburkar som jag brukar ha tillsammans med denna ;)).

Och plötsligt var helgen här igen !!
Fattar inte vart veckorna tar vägen...de går så fort, men man ska inte bara leva för helgerna, nää ta vara på vardagarna lika mycket och njut av dagarna vänner !

TREVLIG HELG !

14 kommentarer:

  1. God morgon :) Den där Ernst, han kan han ;) Hoppas du får en fin lördag <3 Kramen

    SvaraRadera
  2. Är inte så förtjust i ERnst så jag går och köper grejer som han designat, haha. Men EN sak har jag och det är en lite större vas. Den är bra till björkriset till våren.
    Ha en fin lördag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  3. Jag tittar inte så ofta på svensk TV, men tycker om att se Ernst ibland. Visst dock inte att han hade sitt namn på prylar.
    Fina vårblommor, älskar tulpaner!

    SvaraRadera
  4. Härliga blommor och ja den där ljusstaken har jag stått och funderat på! Ernst i all ära men jag håller med dig, den är inte klockren om man säger så :)
    Ha en skön lördag nu!
    Varm kram till dig från Titti

    SvaraRadera
  5. Vilka ljuvliga tulpaner och så snygg vas också!
    Jag tycker ljusstaken är fin - enkelheten du vet!

    Ja, vårblommorna utomhus lär nog vänta på sej! Svinkallt här idag, men vacker med solen.

    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Ernst har jag svårt för, men blommor de gillar jag!
    Svar: nej, vi är inte i Ö-vik ikväll. Vi åker till en deltävling varje år, och till Ö-vik var vi 2007.
    Jag jobbar tyvärr i natt och hinner inte se hela mello, åker in lite tidigare till jobbet så jag i alla fall får se och höra alla bidrag :-)- Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  7. Underbara papegojtulpaner, härligt med doften. Gillar Ernst, inte allt han gör men ljusstakens enkelhet gillar jag!

    Glad söndag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  8. Ja gud vad man längtar till våren nu! Väger också upp inomhus med massvis av blommor!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Du har lite rosa hos dig ser jag... Det ska jag också plocka fram snart, men lite längre fram när det känns mer som vår ute. Än är det ju så kallt och vintrigt. Men nog börjar det klia i fingrarna att få våra till det lite inne nu...
    Ha en fin kväll!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  10. Så härligt med blommor, gillar verkligen tulpaner och ranunkel. Det får nog bli en tur till Blomsterträdgården... tack för inspirationen.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  11. Vad härligt med tulpaner som doftar! Det har jag missat. Har köpt pärlhyacinter nu för att framkalla lite vårkänsla. Utomhus finns det ingen vårkänsla precis...brrr så kallt! Ja nog går dagarna snabbt och det är ju bra på ett sätt för då kommer våren snart. Men då vill man ju dra i handbromsen och att tiden ska stanna upp lite. Precis som du skriver ska man ta till vara alla dagar och leva varje dag. Jag har blivit mycket bättre på det de senare åren.
    Snygga stövlar du fyndade.
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  12. Fin ljusstake, gillar Ernst produkter.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  13. Vilket fynd :) Byxor för 75 kr, klart du ska köpa. Jeans går alltid åt som du säger. Hoppas du mår fint vännen <3

    SvaraRadera
  14. PRECIOSAS FLORES!!!
    SALUDITOS

    SvaraRadera