fredag 17 mars 2017

LITE NYTT/GAMMALT...

Tjena tjena !
Nu har jag inte mycket nya bilder att visa er, får nog sätta igång att ta nya snart ;). Men lite nytt o gammalt har flyttat in hos oss. Den här mobilen i plåt passar bra till guldramarna på väggen. Den hänger i en lång kedja, men den har jag gömt bakom största hjärtat. Den ska väl hänga i ett fönster egentligen, men nu hänger den här ;)...

...sen har jag varit och rotat i lite ärvda saker också...hittade det här lilla överkastet som jag tycker passar utmärkt i min mys fåtölj i bloggrummet ;) Spetsen är så fin och mönstret är liksom upphöjt...ja den gillar jag ;)...

...även de här två koppar kittlarna  hittade jag...nu har jag två andra gröna växter i dem , en stor och en liten Dracaena. Perfekt !

...den här skira turkosa klänningen hittade jag också....eftersom jag just nu har mörk turkos i vardagsrummet så passar klänningen utmärkt där på vikskärmen som delar upp rummet i en matdel och en sittgruppsdel ;))...

...jaa hörrni, det var allt för den här gången. Solen skiner och snön tinar bort...jag ska snart fara iväg till Ikea för nu var det länge sedan sist...ska kolla in det nya som har kommit i rottingstil och mycket annat förstås...bla. ska jag köpa värmeljus, haha...det köper jag alltid när jag är där ;))...

Ha nu en trevlig helg !!
Kram bia !

11 kommentarer:

  1. Det är så bra att fynda i de egna gömmorna! Billigt blir det också:)

    Ha en fin helg!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

  2. Du är så bra på att få ihop det, njuter av dina sammansättningar. 🤗

    Kvällskram ❤

    SvaraRadera
  3. Kul att blanda gammalt och nytt. Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Coolt kuddfodral med kaktusar! HA du också en trevlig helg! Härligt att vi går mot ljusare tider!

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker fåtölj! Gillar virkade spetssaker.
    Kaktuskudden var helhäftig, tror inte jag sett något liknande tidigare.
    Fin klänning också!
    Ha en skön söndag önskar Lena från Spanien

    SvaraRadera
  6. Åh vilket vackert överkast, stort gilla! Superfin spets. Gillar designen på klänningen också, så fin. Kul med Ikeabesök, det brukar gärna bli myyyycket mer varor i kundkorgen än vad som planerats så håll hårt i plånboken :)

    Söndagskramiz aka

    SvaraRadera
  7. Kul när man kan fynda nygamla saker i sina egna gömmor. Snyggt med kopparkittlarna som blomkrukor!
    Ha en fin kväll!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  8. Så mycket fint du har i dina gömmor och kul att plocka fram. Superfint överkast och väldigt fin klänning, snyggt när den hänger på vikväggen.
    Ha en bra vecka!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  9. Vilken mysig kudde :)
    Önskar dig en bra start på veckan.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  10. Så mycket fint du visar och den mobilen i plåt var verkligen läcker!
    Härlig och inbjudande fåtölj! Den vill man verkligen sjunka ner i.
    Ja, vädret växlar verkligen, men en hel del vårtecknen har ju redan börjat.
    Hoppas att du hittade något på Ikea!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  11. Så mycket fint du visar och den mobilen i plåt var verkligen läcker!
    Härlig och inbjudande fåtölj! Den vill man verkligen sjunka ner i.
    Ja, vädret växlar verkligen, men en hel del vårtecknen har ju redan börjat.
    Hoppas att du hittade något på Ikea!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera