tisdag 18 april 2017

LOPPIS/SECONDHAND...

Så var påsken över för den här ggn....skönt med vardag igen, även om det var en skön påskhelg, solig men kylig dock. Så nu är påskpyntet bortplockat och jag visar er lite saker jag köpt på loppis nyligen....den här stora härliga korgen kommer från min egen loppis, kan man säga ;)...som jag för övrigt kommer att öppna lite senare i år eftersom vi kommer att göra en resa...så håll utkik i slutet av maj ;))...

Den här lilla väskan (som man även kan ha runt handleden) hittade jag på Myrorna för endast 20 kr. Kan vara fin till sommarens kläder. 

Den här knoppbrädan vet jag inte riktigt var jag ska ha, men funderar på att måla den vit och ha den vid en solspegel...vi får se vad jag hittar på ;))...

10 kr gav jag för den här näverkrukan som passar bra i mitt bloggrum...den är lite mörkare i verkligheten dock.

Jag gillar de här retro galgarna som fanns på 50-60 talet (kanske tidigare också vad vet jag )...den gula köpte jag för en tia och den turkosa hade jag redan . Nu hänger de på den vita hatthyllan i hallen och där hänger de bra ;)).

Och jag vet, den här ljuslyktan kommer från Ikea, men jag gav bara 10 kr och den var blå och passar i mitt kök just nu, där jag har blått o vitt ;)) så den fick hänga med hem också...

...och till sist får ni se vasen också den för en tia som passar bra i vardagsrummet där jag har mörk /ljus turkos....det är ju bra när man går på loppisar och ser potentialen av vad man kan göra av saker...man tycker ju det mesta är bara "skit" , men av skit kan man göra mycket eller sätta ihop små stilleben med ;))...eller hur ?...vi loppis nördar vet ju , haha...

Hoppas ni haft en fin påskhelg och njuter av vardagen igen vänner !....här ser vi framemot resan i maj nu ;)...

Kram bia !

14 kommentarer:

  1. Härligt med loppisar. . . .såg att säsongen snart startar så i slutet av april ska jag vara i startgroparna för ett "Megaloppis" här nere!!! :-) Ska bli så kuuul sååå!!! :-)
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Ack ja...dessa loppisar. Vet ju precis hur det är. Och precis som du skriver kan man ju arrangera och byta färgskala och ha sig till en billig penning. Till sommaren har jag planerat att vara med på en loppis och försöka sälja lite. Risken är ändå att det blir en hel del med hem också...
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga fynd du hittat. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Vilken tankeöverföring! :-) Kul att du kikade in hos mig. Jag ser att du gjort riktiga fynd igen, jag log när jag såg galgarna för min mamma har några såna och jag minns dem så väl från när jag var liten. Jag tyckte alltid de var så fina, men fick inte ha dem på mitt rum :-).

    Vad härligt det låter med en resa, det gör gott den här tiden på året när man känner att det aldrig blir riktigt vår någon gång.

    Ha en fortsatt fin vecka!

    Kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  5. Oj vad du loppar! Kul!

    Ha en fin dag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Snygg väska, härlig färg :)
    Fin kväll
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Så fina grejer!

    Ja utflykter är alltid skoj! Och naturen är ju så vacker, mkt hellre det än ett lekland ;)

    Spännande med resa! Kram

    SvaraRadera
  8. Så roligt att ha en loppis vännen <3 Bodde jag närmare skulle jag komma och hälsa på :) Hoppas du får en mysig fredag <3 Kramen

    SvaraRadera
  9. Alltid lika fynd! Ett besök på din loppis måste vara en dröm :)
    Önskar dig en skön vårdag! Här blåser det iskalla vindar...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  10. Åh,vilka loppisfynd ....
    Såg inte den vackra vasen först hihi för det söta Hjärtat ❤️
    /Kram

    SvaraRadera
  11. Härligt loppisfynd! KuL med loppis och snart kommer jag och besöker din loppis!

    Kram vännen i blåsvädret

    SvaraRadera
  12. En liten söndags kram till dig vännen <3

    SvaraRadera
  13. Det är ju så kul när man hittar små fynd på loppisar! Det är ju bara att köra dit dem igen om man vill byta stil. Inte blir det så dyrt heller!
    Ha en fin vecka!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  14. Oj med fynd, speciellt gillar jag korgen.... Tack söta för dina ord hos mig, sådana som värmer och ger en otrolig pepp. Kramisar Tina

    SvaraRadera