lördag 27 maj 2017

ÄNTLIGEN...

...kommer ett nytt inlägg från mej ! Har inte haft tid att blogga efter semestern i Gran Canaria i 14 dagar. Det blir mycket som ligger efter och som måste prioriteras ;). Men nu får ni se några bilder. Har tagit så många. En del kommer ni att få se och en del behåller jag för mig själv ;)...första veckan var varm men lite moln då o då. Andra veckan var ännu bättre med klarblå himmel hela tiden. En dag hade vi 35 grader i skuggan , men för det mesta höll värmen sig kring 25 grader ! Helt lagom !
Här står jag och fotar på "vår" tomt...det är grannens solsängar ni ser.

Det var första fången vi var till Gran Canaria och San Augustin. Mycket fin natur grönt och frodigt. Trädgårdsmästaren höll ordning och klippte gräset på hela området och vattnade hela tiden. 

Här på tomten låg vi för det mesta och solade när vi kände för det...nere på stranden var vi också, men det blåste lite där, så då var det skönare att ligga på våra solsängar och slöa, hihi...

Vi bodde i en bungalow och skötte oss själva...suveränt. Allt fanns där. Här ser ni köket. Vi var två par som bodde här och vi hade var sitt sovrum och var sitt badrum per par. Gemensamt kök och allrum.

Jag fotade såå många växter och Hibiskusen var jättefin...ser ni vilken härlig färg den här har...lite orange. De flesta var däremot röda ;).

Och mycket kaktusar fanns det överallt...de är ju så läckra. Undrar hur många sorter det finns egentligen...

...den här busken som växte överallt borde jag ju kunna namnet på...men icke !

Vi bodde ju på ett område som man måste ha kod på grindarna för att komma in...helt perfekt !...på den här tomten växer det små kaktusar och en härlig mindre palm...kan det vara en Kanariepalm ? tror jag haft en liknande i kruka hemma...

Nere på stranden den första veckan...det syns på molnen ;)...ute på udden fanns en liten restaurang där vi åt ett par ggr...de hade en jättegod Gaspacho soppa där...restauranger fanns det kring strandpromenaden...och även inne i centrum förstås !

Tänk att vakna upp till de här vyn varje dag !!
Nu har ni fått sett en bråkdel av bilderna jag tog...mer kommer . Vi var på några utflykter också, tog bussen till olika ställen. Bland annat en marknad...vi gick till Playa del Ingles på strandpromenaden 5 km en dag också och käkade lunch där ;) Vi fick se många olika platser. 

Nu önskar jag er en trevlig helg och en fin Mors dag i morgon !

Kramis bia !

9 kommentarer:

  1. Underbara semesterbilder!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Sköna bilder! Sol och vila (lite god mat också!) är väl det bästa :)
    Visa gärna mer bilder, så kul att se...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder från underbara Canarias:) Jag hade för mig att ni var där även förra året?? fel av mig? Älskar Canarias alltid bra klimat och inte såå lång resa..ha det bäst..kramiz

    SvaraRadera
  4. Vad härligt det ser ut vännen <3 Mysigt att kunna titta tillbaka på bilderna från resan, speciellt i vinter när man behöver lite varma tankar. Kram och hoppas du får en varm och skön dag :)

    SvaraRadera
  5. Ni ser ut att ha haft en riktigt härlig resa! =)
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Woooooooo fantastiskt vackert ❤️ ....
    /Kram

    SvaraRadera
  7. Kram och hoppas du har det bra <3

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga bilder! Jag älskar gran Canaria♥️ Vi åker om ett par veckor och ska bo i playa del ingles.

    Kramar!
    Ina

    SvaraRadera
  9. Så härligt ni ser ut att ha haft och så underbar natur.
    Många kramar från Birgitta

    SvaraRadera