torsdag 4 maj 2017

LITE NYTT OCH GAMMALT OCH EN RESA...

Hejsan !
Oj vad det sinar bland mina bilder....men lite nytt o gammalt visar jag idag. Ljuslykta från loppis för 10 kr (ikea) men jag gillade färgen som passar i mitt kök just nu, så den fick följa med mej hem ;)

Ett nytt bäddset i ek. bomull från Vinga of Sweden...

Tavla från loppis som jag haft ett tag, men på nedervåningen. Tog upp den till vardagsrummet och lade även en rosa kudde i soffan. Har lite små rosa detaljer i rummet och tycker det passar bra med turkosblått till ;)...behövs så lite för att förnya.

En ärvd gammal hattask som dottern lade beslag på...som hon ska ha i sin kommande lägenhet , men som vi ska renovera först innan hon flyttar dit ;)....mattan behöll jag ;))även den är ärvd.

Och nu tillbaka till backningen...packar för fullt inför resan till San Augustin på lördag ;). Packar dock inte i dessa väskor, haha...men jag har dem som stilleben...just nu på torpet !
Vi kommer att vara där i två veckor, så nu blir det lite tyst på bloggen ett tag...bara så ni vet ;).
Vi hoppas naturligtvis på värme och sol.... som en bra svensk sommar ungefär...för så varmt som 30 grader blir det nog inte.
Men det ska bli skönt att komma ifrån det kyliga väder som vi kommer att få här efter fredagen...sen får man se om det blivit varmare när vi kommer tillbaka...och vi åker dessutom inte ensamma utan med ett par till ;)

Ha det så bra så "ses" vi snart igen !

15 kommentarer:

  1. Önskar er en jätteskön semester på härliga Gran Canaria!
    Viva la Spania:)

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Härligt gamla resväskor o hattask. . .ligger i tiden just nu!!!
    Här lyser solen och det är närmare +20. . . men ni får nog +10 till på San Augustin! Ha en härlig resa!
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Härligt! Jag har haft några sköna dagar utomlands och bara njutit av sol och god mat - nu överlever jag en regnig sommar!
    Ha det gott, flyg försiktigt och njuuuuut....
    Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Kommer sakna dina inlägg :) Njut nu av resan och var rädd om er vännen <3 Kanske du uppdaterar instagram. Men i första hand ska du ha semester nu, det andra väntar. Kraaaaam

    SvaraRadera
  5. Önskar dej en skön och härlig semester i sol och värme!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Önskar dig en härlig semester, för värme är precis det vi behöver nu.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  7. Åh vad kul med en resa! Önskar en riktigt fin resa!!!

    SvaraRadera
  8. Hoppas ni får en underbar resa Kram Åse

    SvaraRadera
  9. Så fint!
    Härliga gamla koffertar och fin hattask.
    Ha en fin resa!

    SvaraRadera
  10. Underbart ❤️ ...
    Ha dé gott!

    SvaraRadera
  11. Jag är hemma i kalla Sverige igen och jag kan lova att jag fryser. Brr!
    Synd att vi missade varann, men jag hoppas att du får det härligt i en vecka till!
    Ha det gott!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  12. Välkommen hem till sommaren. Och sommarfeeling har du i ditt hem med alla härlig blå toner. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  13. Ser på instagram att du har det bra❣️
    Härligt😊
    Varma kramar

    SvaraRadera
  14. Hej vännen <3 Vilket mysigt bäddset, älskar färgen och mönstret. En sådan hattask har min mamma i garaget, har tänkt fråga om jag kan få den ;) Så fina ju. Hoppas du får en fin helg <3 Kram

    SvaraRadera