lördag 11 november 2017

LITE VARDAGSRUM...

Hej vänner !
Redan lördag och en vecka sedan sist...tänk vad veckorna går undan ! Idag får ni se lite vardagsrumsbilder...och jag vet att ni nog sett en del förut, men lite detaljer ändras hela tiden här hos oss, hihi...Väggbonaden (makrame´) är ju inne just nu och jag tycker  de är fina...har två st olika ;).  Korg från Rusta ( min favo butik ) Stege Åhléns. Pall loppis. Jordglob loppis. Kista Jysk.

Skänken kommer också från Jysk. Pipa och askkopp från min mamma och 60-tal. Det är bara ett stilleben. Flaskor från loppis och ärvt. Dukar loppis (älskar gamla vita dukar ). Ljuslykta från Åhléns. Böcker från loppis.

Och så får ni se min diy elefant igen, hihi...den sprejmålade jag ju svart och gjorde till en ljusstake. Gillar den skarpt ! Står på en fejk kamin.

En gammal rokoko stol från loppis (där gjorde jag ett fynd kan jag säga, köpte den och en golvlampa för 500 kr och nu är stolen värd ca. 3000 kr ! ) Kudde från loppis !

Ännu ett diy projekt (som ni sett på instagram) En brun buddha som jag sprejmålat vit. Nu blev den finare tycker jag ;)...

...och här hemma tänder vi massvis med ljus...kan inte få nog av lyktor och slingor. När jag lessnar på dem fyller jag på i min loppis, hihi...som jag nu skall sälja lite mindre möbler i också till våren. Så passa på ni som kan komma hit till våren ;). Och apropå loppis så var jag på en igår och köpte en gammal ekstol och en orange gryta . Kommer nog bilder på dem också.
Mulet och trist väder idag, men vi ska nog ändå ta en sväng till torpet och se ut en julgran som vi ska ha på bron (har ingen plats för någon inne )...och ikväll blir det soffmys ;)

Ett litet citat till sist :
Ångra inget. Om det går bra är det strålande. Om det går dåligt är det en erfarenhet .
Viktoria Holt

Trevlig helg !

7 kommentarer:

  1. Fina bilder! Här började dagen grått o blåsigt men på eftermiddagen sken solen och vi fick en härlig promenad på berget.
    Ha en skön söndag.
    kram RosMarie

    SvaraRadera
  2. Så många fina stilleben du har och gröna växter förhöjer ju alltid!
    Ja, gråväder i november är ingen hit och här har det snöat ikväll! Säkert ligger det inte kvar särskilt länge, men ändå....!

    Ha en fortsatt skön helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Fin citat, försöker leva efter det, men lyckas kanske inte alltid.
    Fina inredningsbilder,föll direkt för karafferna i glas.
    Önskar dej en skön söndag!

    SvaraRadera
  4. Gillar dina fina karaffer. Ja allt ser mysigt ut. Bra citat också. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Gillar askkoppen och pipan skarpt! Så snyggt!
    Ha en fortsatt bra vecka! Godnattkram

    SvaraRadera
  6. Härligt inlägg och det ser sååå mysigt ut hos dig! Fint citat också, väldigt tänkvärt...
    Önskar dig en skön lördag!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  7. Underbart inlägg, du har så mycket fint och fixar till det... tummen upp.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera