söndag 19 november 2017

MYSBELYSNING...

Hej !
Oj vad en vecka går fort...skulle gjort inlägget igår men hann inte !. Idag visar jag er några bilder med just mysbelysning som jag tagit här hemma. Lampfoten i kopparfärg har jag köpt på Rusta. Foten är reglerbar och den lampfoten har jag inte lessnat på. Lampskärmen kommer från Ikea.

Ljusslinga med guldbollar. Den går på ström och den har jag satt upp på spegeln i vardagsrummet. Eftersom den hänger på en spegel så blir det dubbel ljuseffekt !

Och jag gillar verkligen de här ledljusen som jag köpt på Ikea ! Visst gillar jag mest levande ljus men det ena utesluter ju inte det andra ;))...på vissa ställen kan det vara säkert med ledljus ;)...koppen från loppis som jag gjorde en ljuslykta av gillar jag också ;)...

Lilla favorithyllan...här lyser ett stearinljus. Och ljushållaren gillar jag mycket ! Den kan man sätta fast på olika ställen där man känner för det...fast den sitter för det mesta här på hyllan.

Nu har vi förflyttat oss till "bloggrummet " mitt lilla krypin som jag gillar att vistas i...inte bara när jag bloggar utan även när jag vill läsa eller lyssna på musik. Här lyser ett doftljus från Rusta...och jag gillar verkligen plåttaket som står bakom kofferten. Passar så bra här inne...

Lampsken på favorit tavlan , lite suddig bild dock....

Myspys på köksbordet. Ljusstaken till vänster har jag gjort de andra är köpta. Jutesäck som bordsduk (jag gillar den rustika lite lantliga stilen ) Lerkruka från loppis.

Och vet ni, idag kom den första snön, ganska mycket har vi fått ! Kul tycker jag som vill ha en vit och lagom kall vinter ! Slask och is är inget för mig ! Och inte heller gröna vintrar !

Hoppas nu bara att den inte försvinner, men de sägs att vi ska få en kall vinter i år ! Vi får väl se!

Ha en fin ny kommande vecka vänner !
Kram Bia 

9 kommentarer:

  1. Ja jisses vad man vill tända ljus och ljusslingor nu. Blåser nordan och snöar även här idag men det blir väl en kortvarig blöt historia. Vad fiffigt med reglerbar lampfot, har jag aldrig sett tidigare. Åh vad jag gillar dina ljusstakar på köksbordet!
    Mys på!
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  2. Ja, mysljus kan man inte få för många av denna årstid! Alltid lite ljusare med snö, om den ligger kvar!
    Så fint med ljusslingor nu och det finns verkligen många att välja på både här och där i butikerna.
    Din slinga där på spegeln, var jättefin! Bra när de går på el, så man kan sätta timer på också - så gör i alla fall jag!
    Fint med både fuskljus och äkta vara - bara det lyser i hörnen!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Mysigt med ljus i mörka hörn nu! Det behöver vi även om snön ju gjorde allt lite ljusare ändå. Jag har ju nyss varit i värmen så det blev verkligen en kontrast att komma hem till snö!
    Ha en fin vecka!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  4. Visst är det mysigt med alla ljuskällor! Fint du gör!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  5. Tack och lov för all mysbelysning denna mörka tid. Ingen snö än som legat kvar, jag vill ha en riktig vinter tack!

    Ha en fin tisdag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Ja visst är det svårt att hålla sig från pyntet, men jag märker att jag mår bra av det så har smygit in lite nu ;)

    kram!

    SvaraRadera
  7. Älskar denna tiden, massor av tända ljus och bara
    en massa mys :)
    Fin kväll till dig.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Det bästa med julen är alla ljus levande och elektriska, det lyser upp i vintermörkret. Har väldigt mycket med ljus tända , det blir på helgerna så vi kan njuta länge. Så mysigt med ett bloggrum där man kan sitta och njuta, man behöver det.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  9. Härligt med all småbelysning, både el och levande. Så svenskt och mysigt!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera