måndag 11 december 2017

MINA GRANAR...

Hejsan !
Hur har ni det i julstöket...julafton närmar sig med stora steg !
Idag tänkte jag visa er våra granar. Vi brukar bara ha gran ute på bron, men i år fick jag för mig att vi skulle ha riktiga granar inomhus ! Vi har ingen plats för någon stor gran så jag gick till vår skog och tog två mindre granar. En liten som ni ser på bilden (i vardagsrummet) och en lite "större" i bloggrummet ;). Korgar från Rusta passar perfekt att ha som julgransfot. På den här granen har jag inget glitter, tycker den är bra som den är med bara ljusslinga och ...

... lite guldfärgat pynt...

...hittade två fejkgranar med lång stam och juteväv längst ner på foten i mina gömmor och de får stå på skänken i vardagsrummet. Sprutade lite snöfärg på dem, syns lite dåligt på bilden. Och fejkljusen från Ikea passar bra  på ljusspegelhållaren (eller vad man nu kallar den )...

...och naturligtvis har jag en rumsgran (har tre st rättare sagt ) Bilden blev däremot dålig...får nog snart köpa en ny kamera !  Ljusslingan runt korgen kommer från Jysk !

Den här granen är lite större och ryms i mitt bloggrum. Tog bort den stora palmen som stod där förut och satte den i källarvåningen tills vidare. Och som ni kanske vet och har sett på min blogg så är jag inte direkt sparsam med prylar, haha...men jag trivs med att ha det lite ombonat. Den avskalade stilen är inte min grej, men kan vara snyggt hos andra ! Och jag blandar gammalt och nytt hej vilt !


En mysig liten tomte har jag som passar bra med färgerna i bloggrummet. Här sitter han och har det bra på gamla trehjulingen  från loppis.
Jag har fortfarande problem med att få text under sista bilden, men nu var mannen och tryckte på någon knapp så jag kunde skriva under, men det är något som blivit fel ändå på datorn. Det funkar inte som det ska.
Önskar er en fin vecka och stressa lagom !

Kram Bia !

12 kommentarer:

  1. Vilken härlig julstämning i dina bilder och flera granar dessutom!
    Här pyntas inte så mycket, mest ljus och slingor blir det.
    Fint när man kan ha gran, om man har plats vill säja.
    Det lyser ju så fint när granen är tänd.
    Ja, snö får vi här idag, det håller på hela tiden och snöar. Så nu är det vitt även härnere i norra Östergötland. Tyvärr blötsnö, men lite ljusare ändå.
    Ha en fin Luciadag imorron!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Det ser så mysigt ut hos dig med ljus och lysande granar.
    Att ha gran eller inte...det är frågan! En liten i en glasburk ska jag ha men en större funderar jag på. Vi har inte haft någon på flera år för vi bor lite trångt. Men nu när vi har barnbarn så kanske.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Visst är det något visst med äkta granar inne till jul. Det är lite bökigt och lite skräpigt men det är det värt!
    Ser mysigt ut hos dig!
    Ha det fint!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  4. Riktig julstämning!
    Min gran får du se på bloggen om några dagar, den är annorlunda.
    Har inte börjat pynta ännu eftersom jag just kom hem, men snart är jag igång.
    Ha en fin Lucia!

    SvaraRadera
  5. Fina granar och riktig julstämning hos dig! Har bara en på balkongen, jag har så lite plats inne, tyvärr, älskar doften.

    Ha en fin dag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Härliga granar hos dig. . . min får stå på balkongen annars hoppar katten i den!
    Ha en fin torsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så mysigt det ser ut, får nog ta fram granen här också... har en större ”plast” gran.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga, juliga bilder du visar.
    /P

    SvaraRadera
  9. Här blev det oxå ett graninlägg idag..
    Jag tycker att det är fint att bara ha en gran med belysning som du visar..
    Min gran fick några få kulor bara,Hittade en jullåda i förrådet iaf,allt är fortfarande nerpackat hos oss i väntan på renovering.
    Önskar dig en fin och mysig helg! Och snö har ni har jag sett..Det gillar ju du
    kramiz

    SvaraRadera
  10. Vilket härligt mys hos dig! Funderar precis på om jag ska ha gran eller ej...det är ju så fint men vi får se. Kanske köper jag en vinglig gran dagen innan julafton :)
    Ha den bästa av helger nu!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  11. Ja, nu lackar det verkligen mot jul. Vi har en plastgran som kommer fram lagom till julaftonen...
    Ha nu en bra och lagom lugn vecka fram till jul!

    SvaraRadera
  12. Vad mysigt du har det :)
    Önskar dig en bra start på veckan.
    Kram Pia

    SvaraRadera