söndag 7 januari 2018

VINTERVITT...

Ja nu är januari här...och vi går mot ljusare tider ;). Vi har verkligen fått riktig vinter vilket jag gillar, men nu kan det vara nog med snö i alla fall...Idag väntas stormvindar här....just nu märker vi inget av det men det kanske är lugnet före stormen, hihi...bilderna tog jag i går när jag var ute och promenerade.

Som ni ser har vi fått fin fluffig snö...härligt !

Dom här pilarna är så fina på sommaren, men nu vilar dom med snö på sina grenar...

Gungorna är översnöade...nu åker barnen kälke eller skidor i stället...

Och vintervita blev alla bilder idag ;)...fågelmatarna i vårt äppelträd syns knappt för all snö på kvistarna, men det är fint ;)...

Och min kära lilla loppisbod har gått i ide....där kommer man inte in...men lite värme har jag på där i alla fall. På sommaren har jag även saker utanför loppisen...så ni som har vägarna förbi i Granlo (Sundsvall ) till våren/sommaren är välkomna ;)...

Ja det blev ett inlägg den här gången också...
hoppas ni har det bra så här efter alla storhelger och sköt om er vänner !!

Kram från Bia !

9 kommentarer:

  1. Men oj så mycket snö ni har, vad härligt.
    Det är ju så vackert !
    Fin söndag till dig.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga vinterbilder och så mycket snö ni har! Det ser verkligen härligt ut, även om snön ibland kan ställa till det när det är så mycket. Minns ju vintrarna 2009 och 2010 här.
    Det är ändå vackert när det är riktig vinter, när det SKA vara vinter, annars blir ju allt lite märkligt!
    Fin vecka till dej också!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Nu blir jag riktigt avundsjuk ska du veta. Inte på stormen som ska komma men på den fluffiga snön. Anar att du bor i Jämtland. Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Å så mkt snö! Här har vi ingenting :(

    Ja han trivs i sin nya säng :D
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Vackra vyer! Jag gillar snön på vintern. Men att bo i stan med issörjiga trottoarer som frusit och fått nysnö på sig är ingen hit direkt. Har fått ryggskott efter att ha spänt mig vid promenader, även om jag haft broddar varje gång. Inget kul alls... jag hoppar gärna fram till mars nu!

    Må gott i ditt dnörike.
    Kramar från Eva-mari

    SvaraRadera
  6. Vad fin loppisboden är <3 Gullig :) Så mycket snö ni har hos er. Här är bara lite vitt puder på backen. Hoppas du mår fint <3

    SvaraRadera
  7. Jösses vad mycket snö ni har. . . !!! Här finns det inte en flinga. . . allt har regnat bort för längesedan. . . !!! Med snö lyser det ju upp så fint. . . men att vi går mot ljusare tider märks inte här! Lika mörkt o dystert som vanligt!!! ;-)
    Önskar dig redan nu en Trevlig Helg!
    Kramis

    SvaraRadera
  8. Jag är inte avundsjuk alls..Men jisses så mycket snö ni har..Nu vet jag ju att du gillar det där sååå... Vi har inte fått snö än och vi är tacksamma för det,nu har vi varit hemma i en månad ,men vi åker tillbaka till paradiset om nån vecka...sen går det undan,snart vår igen:) Ha de så gott..kramiz

    SvaraRadera
  9. Oj, vad kallt, här har vi plusgrader och lite snö.
    Väldigt vackert är det i alla fall.
    Fin kväll
    Kram Pia

    SvaraRadera