torsdag 26 oktober 2017

EN PROMENAD...

Idag visar jag några bilder från en promenad vi tog för ett tag sedan. Tänkte det var bäst att visa dem innan de blir "gamla" för snart får man väl visa vinterbilder...snön är nog inte långt borta...bilderna är tagna kring vårt torp (visar mycket bilder från promenaderna där, hehe )...

...det finns mycket fina nybyggda villor och mer lär det väl bli. Den här gillar jag och de har så fin stenslänt och pool. Och havsutsikt !

...det här är en runda vi tar ibland nere vid havet...ibland blir det mer skogspromenad, fast mycket till skog är det inte nu för tiden. Skogen försvinner mer o mer, tyvärr !

Den här "stugan" är också fin och ligger alldeles vid havet den också. Tror de bor här året runt...det blir fler o fler som flyttar till sina sommarhus och bor där året runt.

Här blandas nya hus med lite äldre som funnits med ett tag. För några år sedan var det skog till vänster i bild...nu ligger det flera nybyggda året runt bostäder där....tycker mer om att det var skog där men det är bara att gilla läget...

Och nu är vi tillbaka i vår "idyll"...torpet alltså, hihi...här skiner höstsolen in genom köksfönstret och letar sig in till vardagsrummet ;))

Här i gamla spisen eldar vi på höst o vår. På vintern är vi sällan där nu för tiden, men vi har firat jul där för många år sedan och det var jättemysigt (då var dottern bara några år gammal). Vi brukar åka ut på helgerna och äta lunch och ta en promenad där. Ibland har vi även varit där på hösten över en weekend. 
Det är ju vinterbonat så det är bara att åka dit om andan faller på...

Nu önskar jag er en trevlig helg !
Kram Bia !

11 kommentarer:

  1. Å så mysigt att ta en promenad så där och titta på fina hus. Jag gillar ert torp. Mysfaktor No:1 Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Fina villor. . . det brukar ju oftast bli så att de byggs om och ut och att de till slut blir permanentboende! Mysigt område. . .och mysigt torp!
    Önskar dig en Härlig Hösthelg!
    Kram/Miranda

    SvaraRadera
  3. Himla vackert måste jag säga! Tänk att ha sjöutsikt :)
    Förstår att du trivs där på torpet, såååå mysigt!
    Höstkram från Titti

    SvaraRadera
  4. Visst är det lite extra härligt med höstpromenader! Man liksom känner att det måste tas till vara just nu för sen kommer gråtider. Så är ju färgerna helt underbara fortfarande. Har tagit en promenad idag, blåsigt men solen sken och värmde lite.
    Ha en fortsatt skön helg!
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar plats ni har Ert torp på, förstår att folk flyttar dit och bor året om... bara det passar för jobbet. Hade gärna bott vid havet, nu bor jag ganska nära Ätran... hihi.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga bilder på alla fina hus och så havet nära! Underbar omgivning ni har vid ert torp.
    Jättehärligt torplikt kök och liknande vedspis hade jag i huset som jag hyrde här tidigare! Härlig att elda i!
    Ha en fin start på vintertiden!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Underbara promenadbilder! Härligt område!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Så roligt att få se ditt närområde! Vackert!
    Och så gillar jag naturligtvis att få se trähus!
    Önskar dej en fin dag!

    SvaraRadera
  9. Så mysigt att ta en promenad. Det ser så fint ut.

    SvaraRadera
  10. Ja snart är snön här, och det gillar jag. Blir fint med lite vitt på backen.
    Du är modig som fotar hus. Jag törs inte det jag....tänk om de inte vill de som bor i huset. Måste fråga om lov först tänker jag.

    Ha det så gott denna disiga morgon och hoppas vi får lite sol.

    Kramkram

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig promenad miljö och fint torp ni har , ser mysigt ut. Ha en fin helg . Kram Åse

    SvaraRadera