måndag 2 oktober 2017

STUGOR...

Min inspiration är inte på topp för tillfället så idag blir det enformigt, hihi...tänkte visa er lite "stugor" kring vårt torp. Tog bilderna förra helgen när vi tog en promenad runt området. Det är så skönt att vandra runt där...även fast det inte är i skogen vi går...för det är där jag trivs allra bäst !

Som ni ser så finns det mycket stugor och även villor...men de finaste och största visar jag inte idag....de ligger lite längre bort, men ändå nära ;)...det här är en sommarstuga.

Här bodde de permanent för ett antal år sedan...det ni ser rakt fram är uthuset, boendet ligger till höger och syns nästan inte i bild !

...märker ni också att de flesta stugorna är röda ;))...

...om ni höjer blicken så ser ni "kullen" och där finns det mycket stugor och även permanenta boenden....mycket fina hus finns det där.

...här finns det ved när vintern kommer...detta är dock ett uthus.

garage med utsikt ;))...

...permanent boende med toppen utsikt mot havet....jag tog en dålig bild tyvärr, men man kan skymta vatten till höger...

...ja det blev lite "husvisningar" idag. Äpplen finns kvar på vårt lilla gamla äppelträd på torpet. De andra träden har inte mycket äpplen kvar...och på ett har rådjuren varit och ätit upp många längst ner, så där når man inte äpplena...om man inte tar stegen förstås ! Men de är så gamla träd och vi tar inte dem tillvara ändå ;))

Idag viner vindarna ute och regnet smattrar mot fönstren, ett riktigt höstrusk väder !
Då är det mysigt att vara inomhus och tända lite ljus. Jag har tvättat och funderar på att köra ett yoga pass senare ;)...lite inredningstidningar har jag också att gå igenom ;)

Ha det gott vänner !

Bia !

5 kommentarer:

  1. Ruskväder här med! Jag är bara inne och eldar och tänder ljus.
    Ja, tänk så många olika sorters hus och boenden det finns, och där bor någon som trivs och känner sig som hemma. Fascinerande när man tänker efter!
    Ha det så mysigt i höstrusket!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  2. Ja, nu är verkligen hösten här med regn och rusk...hm, jag som hade hoppats på en brittsommar nu i oktober!
    Har du Yoga på dvd, eller en app i mobilen? Är sugen att pröva på, fast det finns ju förstås på Friskis också...
    Kram och sov gott!

    SvaraRadera
  3. Innesittarväder, precis som det är på hösten ibland. Skönt tycker jag som slipper ha dåligt samvete att behöva gå ut.
    Tänk så mycket fina stugor det finns överallt!

    Ha en fin dag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Ja här har det oxå varit busväder med regn o blåst. . . .det känns verkligen att hösten kommit nu. . .idag frös jag till och med om händerna! Då är det verkligen mysigt att sitta inne i värmen o tända en massa ljus!!!
    Kramis

    SvaraRadera
  5. Så många fina hus runt ert torp! Det översta huset är ju ett riktigt drömhus! Alltid kul att gå runt och titta på hus!
    Ja, hösten är riktigt busig och blåst och regn avlöser varandra och sol däremellan! Tycker det blev en tidig höst i år!
    Ha en fin fredag och helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera