söndag 30 november 2014

1:A ADVENT...

...tänk vad fort det går, redan advents tider...så här ser min adventsstake ut, ganska enkel sådan...köpte staken på rea för ett år sedan...siffrorna hade jag redan...passar bra i hop ;))...

...en grå adventsstjärna i plåt satte jag upp där jag förr hade en ljuslykta hängande...varför måste man ha stjärnor bara i fönstren ;))....det här går lika bra...passar bra mot den grå väggen...

...kommer ni ihåg "mojängen" jag köpte för ett tag sedan....jag satte en ljusslinga i den och det funkar bra ;)...

...nu tänkte jag visa några lånade bilder som lite inspiration...

...visst är byrån härlig...gillar den robusta stilen...

...och våra husdjur måste väl också få vara fina till jul ;))

...härligt gammalt skåp...ljusslinga i form av bollar , har sett att många av er har sådana....

...snygga julkuddar...jag har också några stycken, hihi...

...härlig torp känsla får jag av den här bilden...vi har funderat på att vara på torpet någon jul....när dottern var liten var vi där en jul och det var jättemysigt...och mycket snö var det också....en "riktig" jul kan jag säga...

...den här bilden är min egen....tänk att i morgon är det 1:a december...den här månaden kommer nog att rusa fram har jag en känsla av...men det är ju en fin tid vi har framför oss....nu hoppas vi på snö också, eller hur (vet att några av er inte vill ha snö, hihi)...men det tillhör ju julen liksom.

Önskar er en trevlig advents söndag och en fin början på december ;))

Tjingeling!!

18 kommentarer:

  1. Underbart vackert & inspirerande bilder ♡ ...
    /Kram

    SvaraRadera
  2. Så adventsfint du har gjort och mysiga inspirationsbilder. Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Jättefint med stjärnan mot väggen
    och fin adventsstake har du också. Jag
    blev inte riktigt nöjd med mina skålar så dom
    är diskade och så har jag flyttat ljusen!
    Och två flugor har jag köpt, ska ta foton på
    Alice och Wilda i dom, men här lyser solen med
    sin frånvaro så det får vänta.
    Ha en härlig adventssöndag
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  4. Halloj Bia! kikar bara in för att önska dig en fin 1 a Advent ♥ här är det lusse bulls bak på g med mandelmassa o äpple i så det blir em fika t här..kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Stjärnan passar jättebra på väggen :)
    Önskar dig en riktigt trevlig 1 advent!
    kram Tini

    SvaraRadera
  6. Du den där mojängen är allt en toppengrej...hur snygg som helst. Visst kan man ha stjärnor på väggen...det är bara att tänka lite "out of the box" och det tror jag du är bra på.
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  7. Älskar din mojäng, den är verkligen fin ! - Fin är också din adventsljusstake, och stjärnan passar jättebra på väggen !
    Du har det verkligen adventsfint och stämningsfullt !
    Varma kramar till dej ♥
    / Anneli

    SvaraRadera
  8. Fina bilder du bjuder på. Gillar adventsljusstaken.
    Susanne

    SvaraRadera

  9. Så mysiga bilder och du har pyntat så fint!

    Kramar ~ Ina

    SvaraRadera
  10. Kickar in för att gratulera dej till den fina vinsten hos http://mirandamarang.bloggo.nu ! - Det var du och jag som hade tur och vann utlottningen hos henne !
    Jättekul och grattis till dej också !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  11. Hej Bia!
    Om du kikar in på min blogg väntar en överaskning!! :-)
    Kram
    MirandaMaräng

    SvaraRadera
  12. Katten:) Ha en fin dag bästa Bia...kramiz

    SvaraRadera
  13. Ja så skönt att mysiga december är här...och så där julfina kommer nog våra katter att se ut snart också, jag har beställt värsta munderingen åt de men det återstår bara om vi får på de nåt...ha ha ha

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  14. Galet hur snabbt december dök upp, fast ganska mysigt med december månad!
    Ååå vad jag gillade skåpet du visade
    Hoppas du har en fin start på första Decemberveckan

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  15. Vad fint du har gjort! Gillar även bilderna som du lånat. Ha en fin fortsättning på veckan!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  16. Så mysigt du har det!! Tack för fina ord hos mig, det värmer. Kram Anna

    SvaraRadera
  17. die katze ist sooo süß!!! liebe grüße von angie

    SvaraRadera