onsdag 5 november 2014

BUDGET..

Som ni kanske vet så köper jag ofta billiga kläder...inget ont om märkeskläder....dom är oftast slitstarka och i bra kvalité....men det funkar inte för mej....jag lessnar så fort på mina kläder, så jag skulle bli ruinerad om jag jämt skulle köpa dyra märkes  kläder...går oftast på HM, Lindex, Kapp Ahl, New Yorker och dylikt, men jag är bara sån,hihi....jag vill fynda...sen när jag har lessnat, så ger jag bort kläderna eller säljer dom på loppis billigt !!
...den här gav jag 50 kr för, ska ha en längre svart eller vit baströja under...

...det jag visar nu är förstås "vardagskläder"....det här linnet är lite grovstickat fast i tunt tyg, syns inte på bilden...

...och för en gångs skull, visar jag ett par plagg på mej själv också...det är lite ovanligt som ni säkert vet, haha...men jag vet att många av er gärna vill se kläderna på oss bloggerskor, så jag får väl ställa upp ibland ;))...

...T-shirt från New Yorker...

...T-shirt i marin och vitt....i vanliga fall brukar jag inte köpa Marinblå kläder, men den här tyckte jag passade till jeans...tänkte ha en vit långärmad tunn tröja under....30 kr....HM...

...på bloggerskan som försöker se glad ut, hehe...här har jag den utan tröja under...går det med ;)...

...och i den här mode tidningen fanns det mycket inspirerande kläder att se på....alltid roligt att se om man kan piffa till det man redan har...och jag får alltid några idéer i dom tidningarna...

...nu ska ni få se vad jag hittade i mina gömmor , den här har verkligen legat till sej i några år, haha....skulle vara snygg på en skinn jacka eller på en kappa eller annan typ att jacka...

...tillhörande vantar har jag också, hihi...

...har varit en sväng på stan idag....det är lite vitt ute och ganska kallt...lite vintrigt , men det blir mildare snart så då blir det grönt ett tag igen ;)....nu tror jag att jag ska bläddra i lite "juliga" inredningstidningar och få lite inspiration....den här tillhör favoriterna ;)...

Må så gott !!

Kram Bia !

18 kommentarer:

  1. Du är så fin så du kan allt visa
    kläderna på dig, och så står det
    ju faktiskt c(s)elfie på linnet.
    Jättefint allt du visar.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Fyndat igen!
    Förstår inte att du kan hitta så mycket och ofta på rea.
    Aldrig rea här i min stad tycker jag..............

    Du är så fin, jag vågar inte visa mig på bloggen längre, gått upp i vikt ,blek och glåmig och trist i håret är jag.
    Men så mår jag inte riktigt bra heller...........

    Ha det fint min fina vän,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Snygga skjortor du köpt! Jag borde oxå ha en gammal pälskrage i gömmorna. Borde kanske gräva fram den :)
    Ha en god fortsättning på veckan!
    kram Tini

    SvaraRadera
  4. Coola kläder du köpt. Jag brukar också köpa kläder hos kedjorna. Annars hade jag nog fått äta gröt varje dag, haha.
    Ha det bäst
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Snyggt! Det är helt ok att handla på kedjorna - vet du att du får femtio kronor i rabatt på ett nytt plagg om du lämnar ett i retur på HM. Fast du måste handla för 300.- då.
    Här är regnigt och varmt, flera plusgrader men becksvart. Längtar efter snö och kyla så det blir ljusare.
    Ha det gott,
    Birgitta

    SvaraRadera
  6. Jag köper nästan bara second hand kläder i våra välgörenhetsaffärer i Wales, och vi har många att välja på. På så sätt ger man till välgörenhet på samma gång som man återvinner.

    SvaraRadera
  7. Smarting, det där med och putsa fönstren
    tänkte jag inte på, bara det roliga. Men
    det kan jag skriva på makens att göra lista
    fniss....
    Kramar vännen/AM

    SvaraRadera
  8. Du är så snygg i alla kläderna, och kul att se! :-)
    Jag är också sugen att bläddra i tidningar med adventspynt och annat fint lull men då kanske jag börjar julpynta redan nu hemma så jag låter bli. hihi

    Må så gott!
    Kramis
    Ina

    SvaraRadera
  9. Här finns inget vitt på marken... det regnade sidleds förut!

    ÅÅÅ jag gillar också att fynda och till nästa helg vill jag ha på mig något nytt då jag ska ut med tjejerna och tror att det blir en klänning, jag har inte fyndat någon än men tänkte ge mig ut i helgen

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  10. Att fynda är kul och kan man hitta på loppis så blir jag glad

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  11. Snyggt!!!! precis mina takter...brukar handla nästan alla mina
    kläder på en helt underbar andrahands butik vi har i Västervik!
    Billigt och bra... =)
    Kramis Sofia

    SvaraRadera
  12. Hej Bia!tack för showen :)) kul att du bjuder på dig själv..håller med billiga plagg passar mig oxå!! Det dyra är ofta lite trist hi hi..alla som känner mig vet att halva rea priset är nåt för mig både när det gäller kläder o inredning!! men det är klart det blir ju några vändor extra i butikerna för att hålla koll på rean :) Här går Idol i bakgrunden!duktiga är de tycker jag"Trevlig helg< kramiz Jessica

    SvaraRadera
  13. Kul att fynda och garderoben får sig sitt lyft! Perfekt!
    Fina bilder och jag önskar dig den bästa av helger....
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  14. Juliga tidningar är bland den bästa inspirationen just nu. Tänk november redan;) innan vi vet ordet av det så är december här;)

    Fin helg till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  15. Oj vilken mörk och ruskig dag. Önskar dig trots detta en trevlig helg!
    Birgitta

    SvaraRadera
  16. Hej igen! Men så skönt att du haft en solig och fin dag. Hos mig har det regnat så vi blivit blöta in på bara skinnet. Hoppas på bättre väder till imorgon. Må så gott, Birgitta

    SvaraRadera
  17. Här är det soligt nu på morgonen :) Dessvärre går jag inte ut utan kurerar mig inne. Vilka snygga kläder du visar, jättefina.
    Hoppas du mår bra vännen, kramen <3

    SvaraRadera