tisdag 18 november 2014

EN LITEN TJUVSTART ;)...

...har sett på bloggarna att det är många som har börjat advent pynta lite...så även jag ;).....det kliar liksom i fingrarna ,eller hur ?
Men det beror ju också på vad man tycker är "juligt"....det här granatäpplet är ju inte så juligt precis, bara rött....jag gillar att pynta med dem  ;)....

...och eftersom jag saknar snön så får jag väl hålla tillgodo med den här snölyktan i plast...den ger i alla fall ett fint sken där på byrån i hallen...

...och nu kommer hyacinterna på rad, hihi....den här vita har jag satt i ett förbrukat ljus som föreställer näver...

...och den här i en konservburk....alla sätt är bra utom dom dåliga, haha....

...och den här i en glasburk....hästen som jag målade grå har fått en bit spets runt magen ;))....funderar på att klistra på vitt fårskinn runt den...

...så har jag varit på Ikea och "bunkrat" upp med en massa ljus....passade även på att köpa den här sockertopps granen också...funderar på om jag ska ha en slinga i den, men det blir kanske lite för mycket slingor där på bordet då...man kan ha den inomhus i en månad, sen ska man ställa ut det (lagom till jul) ;)

...vad är det här då ? undrar ni kanske...jo det är "mojänger" som man ska hänga i granen, men jag har hängt dem i lilla hyllan i stället...det gnistrar väldigt om dem (syns inte så bra)...lagom juligt iaf ;))...

...och här på Ica Maxi kommer jag att återvända efter jul när rean startar...hoppas stjärnorna finns kvar, då ska jag slå till, hihi...det brukar ta slut fort...

...och vad är mer juligt än röda Domherrar...älskar dom små fåglarna...de brukar komma till äppelträdet på vintern och äta ur mina fågelmatare...såå mysigt !

Och nu ska jag säga att mina bilder som jag samlat på mej börjar sina...jag hoppas verkligen inte jag får bloggtorka, för jag gillar att blogga, bara så ni vet....det kommer kanske att bli lite förändring på bloggen....inte bakgrundsbilder och dyl, men jag skulle vilja förändra mej lite till nyåret ;)).......men jag vet inte hur, eller om det överhuvudtaget blir någon förändring, hehe....
men om ni har några idéer tar jag gärna emot dem....om det är något ni vill se mer av eller annat "kul"...sen hur det blir är en annan femma, hahaha.....

Ha det gott!

Bia

26 kommentarer:

  1. Visst kan man väl börja pynta lite redan nu, annars blir ju november så himla lång och tråkig. Ljus kan man väl inte få för många av eller??
    tror du ska följa ditt hjärta om du ska göra ändringar på bloggen. Så det liksom är något du gillar och står för.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Fina stilleben du fixat till jul :) Domherrarna är så vackra. Hoppas få se några i vinter.
    Ha en fin kväll!
    kram Tini

    SvaraRadera
  3. Vad fint du fixat till det, ja nu längtar man verkligen till advent då alla fönster lyses upp av härliga adventsljusstakar. Kram Åse

    SvaraRadera
  4. Jag gör som du och använder gamla bruksföremål till hyacinterna !
    - Det är bara fantasin som kan sätta stopp ;)
    Du har pyntat så fint, och min favoritbild är ; Det vackra gamla bordet med dom snygga ljusstakarna och hyacinten i konservburken !
    Själv har jag bara hängt upp några kottgirlanger och hämtat ris och granar som ska vara utomhus. - Men det kommer mera !
    Ha en fortsatt fin vecka och sköt om dej !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  5. Jag har inte börjat med något pynt alls.
    Men jag har sett att många börjat julpiffa väldigt tidigt i år.
    Just nu är all min fokus på butiken, känns som om det är tillräckligt.
    Vi får se, kanske inte blir någon ork kvar till hemmet................nä, det ska väl pyntas här hemma med så småningom.

    Tycker din blogg är helt perfekt som den är!
    Kan inte tipsa om någon förändring, jag vill ha den precis som nu.
    Så det så, min vän.

    Kramar Anneli

    SvaraRadera
  6. Lite novemberpynt lättar upp, fint med
    snögrottan som lyser i hallen. Granatäpple
    står på min lista när jag ska handla på
    torsdag, ska ha på en sallad så den blir
    adventsfin. För tillfället har jag lite idéer om
    foton, men inget ljus. Ska ta med och fota på
    någon rast på jobbet imorgon. Låter lite spännande
    och ändra på bloggen, ska bli kul och se vad
    du hittar på.
    Stor kram/AM

    SvaraRadera
  7. Jag tycker också mycket om granatäpplen och hyacinter och domherrar :) Kram!

    SvaraRadera
  8. Varje dag väntar jag på domherrarna, hela 12 par brukar göra mig sällskap under hela vintern. Men jag vet att de kommer så snart snön är här.
    Något pynt har jag ännu inte hunnit med, när jag ser ditt inlägg så blir jag också sugen att köra igång. Till helgen måste det åtminstone bli ett par hyacinter!
    Förändra bloggen, det låter spännande! Jag skulle vilja kunna mer om layouten men det blir liksom aldrig av att göra något åt det.

    Kramar /Cia

    SvaraRadera
  9. Halloj Bia! ja det smittar allt av sig :)) med allt mys pys inne nu! jag var på stan innan o spanade efter ny adventsstjärna,höll i en men satte tillbaka velig maja som man är! när jag kom hem ångrade jag mig :)) blir nog en ny tur i morgon ha ha Ha det gott vännen <3 kram Jessica

    SvaraRadera
  10. Jag har också hyacinter och i morgon ska jag testa adventsstakarna. Måste nog köpa nya glödlampor. :-)

    Kraam ~ Ina

    SvaraRadera
  11. Åh vad jag skulle vilja se domherrar...också ett typiskt barndomsminne då jag satt på kökssoffan och tittade ut på "julaneken" och alla fåglar. Här i stan ser vi sällan domherrar. Ja nu lurar du mig allt att börja julpynta snart så fint som du gör det.
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  12. Fint du har gjort.
    Visst kliar det i fingrarna, men jag väntar lite till, men
    allt är pyntat och klart i huvudet ;) typiskt mig, haha.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  13. Jag väntar till
    Advent då
    Kommer stjärnor och stakar upp...
    För övrigt har jag faktiskt inte så
    Mycket pynt... Julgran räcker ;-)

    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  14. Åh vad jag längtar tills stjärnorna kommer upp. En liten ljuspunkt i varje rum, nu när det är så mörkt. Men nästa fredag ska de i n och upp. När jag var barn tändes de först på kvällen 1:a advent, men så länge kan jag inte hålla mig längre. Fint med hyacinter och granatäpplen. Domherrar ser vi först när frosten kommit och det dröjer ett tag ännu.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  15. Åh så mysigt du har fixat det nu inför advent...härligt! Ja nu vill man ha hyacinter och ljus överallt. Åh ja jag såg också en domherre i trädgården igår, det hör inte till vanligheterna, undrar om den kommer med snö?
    Ha en fortsatt skön vecka!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  16. Oj, vad du kommit igång med pyntandet. Jag håller mig nog nån vecka till.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  17. Härlig julstämning!! Ja det är en fin tid resten av året :) Ha det gott. Kram Anna

    SvaraRadera
  18. Vackert med alla hyacinter! Är precis som du sugen på att börja pynta, och stora jullådan hämtades in igår.. Insåg att jag hade köpt nya dukar och kökshanddukar på rean efter jul förra året, så nu har jag nya och fina att använda i år, perfekt. =)
    Ha en fin, adventspysslig dag!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  19. Japp nu är det tjuvstart på riktigt hos mig *haha* Det ena leder liksom till det andra....Men jag skyller på att jag jobbar mycket nästa vecka och helg. och i helgen blir det julmys hos mig då vi ska binda kransar.
    Stor kram vännen och så fint du gjort det <3

    SvaraRadera
  20. Nu tycker jag det är helt okej att påbörja julpyntandet. Vi är ju trots allt i slutet av november och innan vi vet ordet av det så är advent här och sen julafton;)

    Härligt med domherrar, jag njuter av dem här med.

    Fin dag till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  21. Hemtrevligt och varmt, väldigt mysigt med andra ord<3 Kram

    SvaraRadera
  22. Jag tycker det är så trivsamt i din blogg! Om det känns som bilderna håller på att sina, så kan du ju göra inlägg med färre bilder, så räcker dina foton längre!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  23. Så härliga och inspirerande bilder!

    SvaraRadera
  24. Många bra tips och snyggt med granatäpplet, köpte ett igår...dock med tanken att den skule vara i salladen

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  25. Ärligt talat så är jag inte så mycket för julpynt. Det är så jobbigt att ta ner alltihop sedan...
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  26. Massor av myyyyys.... granatäpplen är verkligen vackra! och
    så gillar jag att du använder bönburken som den är! snyggt!!!
    Kramis Sofia

    SvaraRadera