måndag 24 november 2014

LITE AV VARJE...

...idag har jag ingen röd tråd alls i mitt inlägg.....jag bjuder på lite av varje....bilder som ligger och skräpar i fotomappen  i datorn...så håll till godo ;))....en ljusslinga på ett fönster i blogg/änglarummet....

...har köpt ett nytt kuddfodral....en skog i vinterskrud....älskar skogar, sommar som vinter...

...och för ett tag sedan hade Röda korset 50 % på textilier ....hittade det här överkastet (för enkelsäng) för 50 riksdaler....virkad i bomull...ett fynd !

...och mina små skogs troll som varit med ett tag....får stå framme i "mitt rum" (som ni nu vet namnet på ;))...dom passar i rummet just nu ;))....bland stubbe och rustika saker ;)...

...har alltid varit lite svag för Madonnor och Änglar....

...och på stubben står bl.a en trämortel som jag gjorde en ljusstake av (som jag har visat förut)... blomman doftar gott av lavendel....jag känner doften när jag sitter och läser och drömmer mej bort till sommaren ;))

...och ved har vi så det räcker över vintern/våren på torpet när vi är där....

...ärvda Dala hästar...den i mitten är nog gammal och värdefull...men dom gör jag mej inte av med i första taget ;)...

...här öser regnet ner för fullt, hur tråkigt som helst ...nää nu vill jag ha snö....men den lyser med sin frånvaro...och nu i veckan kommer jag att fortsätta pynta på "riktigt" fast inga tomtar kommer upp ännu...dom får sova ett tag till, hihi...men ljusstakar, vättar, stjärnor, kottar och granris tänker jag ta in till advent ;))..ljusslingor har jag redan satt upp...

Jag antar att det snart kommer att bli mycket "juliga" inlägg på bloggarna framöver...och det tycker jag är bara roligt....alltid kul att se hur ni pyntar till advent/jul ;))....även jag kommer nog att ha lite juligt antar jag, haha...

Må så gott raringar !!
Bia

17 kommentarer:

  1. Fint överkast och gulliga små troll.
    Och jo nu lär det bli juligt, bra då vet man
    vad man ska fota. Idag när jag åkte hem från
    jobbet såg jag liiite himmel mellan molnen.
    Blev lycklig av det lilla!
    Ha det gott
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Vackert med ljusslingan bakom fönstret :)
    Ha en fin kväll!
    kram Tini

    SvaraRadera
  3. Men vilket fynd - det virkade överkastet. För 50,- får du inte ens garnet! Min farmor virkade samman mönster på 70-talet, fast bara till dukar.
    Rik är du på ved också, så skönt, och dalahästen är som du säger värd en hel del.
    Även jag längtar efter snö, trots att solen tittat fram ett par dagar.
    Men hur gick det på loppisen?
    Allt gott,
    Birgitta

    SvaraRadera
  4. alltid härligt med mysiga bilder :)

    SvaraRadera
  5. Alltid lika kul att kika in till dig...härliga bilder och du har så mycket fint! Jag är dålig på att pynta och fixa här hemma just nu, tiden finns ju aldrig...
    Ha en skön vecka och varm kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
  6. Ja 50 kr för ett sådant arbete är ju ett fynd!!! Så vackert!

    SvaraRadera
  7. Jag sparar också tomtarna ett tag till. Inte dåligt att fynda överkast för 50 kr. Jag hittade ett gäng kulljusstakar häromdagen som jag är glad för.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Så fina bilder!
    Tycker du gjort så fint med hyacinter också, inspirerande!
    Om du funderar på att göra ändringar på bloggen, tänk på vad du vill då. Det är ju du som ska blogga och tycka det är kul att göra det:)

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  9. Nej någon snö verkar det inte vara på gång här heller, fast just nu är jag inte så ledsen över det. Jag vill iof ha snö för att det är fint och lyser upp men ändå inte för jag gillar inte bilkörningen då :( ...så det är blandade känslor.

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  10. Blir alldeles matt när jag tänker på hur många timmar någon lagt ned på ett sådant där överkast och hur lågt värde det är på sådant hantverk nu.
    Jag har köpt på mig ett par stycken bara för jag tycker de är så vackra!
    Här ligger ju adventsljusstakarna i flyttkartonger, men jag har precis bestämt mig för att gå och packa upp ett par stycken. Klarar inte fira advent utan ljus i vårt hus.
    kram M.E

    SvaraRadera
  11. Vackra och stämningshöjande bilder, precis det man behöver se just nu !
    - Ett virkat överkast för FEMTIO KRONOR, det är ju inte klokt !
    Man blir bestört när man tänker på hur många timmar som ligger bakom detta fantastiska arbete !
    Dina gamla dalahästar är så fina, också det ett hantverk att beundra.
    Här uppe har alla snö töat bort, så vi har det lika svart och trist som ni där nere :(
    - Det är bara att fortsätta att "missbruka" ljus i alla former !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  12. Ja, nu är det snart dags för julpyntet, kan knappt vänta.. =) Framförallt ska det bli riktigt härligt att få upp ljusstakar och stjärnor så att det blir lite ljusare. Ser verkligen fram emot första advent!
    Må så gott!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  13. Hej! mys pys hos dig :)) tror julen kommer extra tidigt i år hi hi.Här kommer det fram än det ena än det andra ur gömmorna!.hoppas du har det gott Bia kraaaaaam Jessica

    SvaraRadera
  14. Du kan verkligen fynda du!! Jättefin kudde och vilket fyndpris på överkastet. De där hästarna är ju också något som står mig nära :) Love It :)

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  15. Vilken trevlig bildkavalkad av ditt och datt! Tack!

    SvaraRadera
  16. Tjohej, nu har jag halkat hem, det har
    börjat snöa här. Köp kuddarna om du vill
    ha dom, jag kollade på ICA Home och dom är
    slut i nästan hela Sverige plus på nätet. Jag
    beställde på Hemtex istället, dom kom igår och
    var jättefina.
    Stor kram/AM

    SvaraRadera