fredag 21 november 2014

EN HELT VANLIG TORSDAG...

...på varuhuset Ica Maxi....här börjar fantasin att sina, haha....men nu ska ni få följa med på en shoppingrunda...jaa nu tänker ni, man kan då skriva om allt möjligt....och det kan man ju...mat behöver man ju också....inte bara ett trivsamt hem, eller hur?...

...raggsockor till bloggerskan (stickar ju inte själv)....och ett julband...som jag för övrigt redan hade köpt i fjol upptäckte jag när jag kom hem, jaja.....

...här finns allt till julens paket och annat som "behövs"...

...undrar om hon köpte något....det gjorde inte jag, hihi...

...snygga ren kuddar....dom gick jag också förbi ;))

...det här behöver du inte heller....fortsätt gå, hihi....

...men det här frossar vi i.....vi gillar clementiner och apelsiner...

...dottern äter äpplen jämt och ständigt...och det är ju gott och nyttigt...så det är bara att ösa på, hihi....vitaminer behöver vi ;)...

...ja då var det klart....kött, fisk och bröd har vi hemma (se det slank ner en korvbit också, hehe)...vi köper inte mat bara en gång i veckan...vi bor nära en Hemköps affär, så det blir lite påhälsning där också ;))...jaa det var ett lite udda inlägg idag....men vad gör det om hundra år, haha....som jag skrev i mitt förra inlägg så börjar mina foton att sina och även fantasin just nu....det är mycket fokus på advent/jul nu för oss flesta ....så får det bli och så får det va´...

...nu ska jag snart till hårfrissan....och helgen blir lugn (ska bli skönt)...förutom på söndag då jag ska stå och sälja på Loppis i Parken igen...ska bli kul...tyvärr så är det även en julmarknad i närheten av stan då....men alla kan ju inte vara där...förhoppningsvis ;))...

Jag önskar er en trevlig helg....och tack för alla rara kommentarer !

Kram från Bia !

19 kommentarer:

  1. Trevlig helg till dig också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för titten i min blogg....tyvärr kan jag inte kommentera hos dej...så jag får tacka dej på det här sättet i stället, ha en trevlig helg...hoppas solen skiner på dej ;)
      Kram bia

      Radera
  2. Tack för shoppingrundan.....nödvändigt ont och konstigt nog alltid något extra som slinker ner i vagnen. Ha en fin helg!

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  3. Kul att få titta ner i din kundvagn ! - Man får ju en liten ledtråd vem personen är som har handlat detta ;) När jag står i kassakön brukar jag ibland roa mej att titta i andras kundvagnar...Inte därför jag är nyfiken på vad dom ätter, utan vilken slags människa dom är. - Och sen går tiden lite fortare när man väntar på sin tur ;)
    Kram och ha nu en fin helg !
    Anneli

    SvaraRadera
  4. Underskatta aldrig en stormarknad! Jag är en Netto-fantast och hittar allt möjligt där till inga pengar alls...
    Önskar dig en skön helg!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  5. Ha ha...befriande med lite galna inlägg! Shoppande med kundvagnen är ju också en del av vårt liv...
    Ha en fin helg! / Kram RosMarie

    SvaraRadera
  6. Det var ett roligt inlägg, jag följer
    gärna med flera ggr. Var på Åhléns igår
    och skulle ha julpåsar med renar, och
    himmel vad jag fick leta. Kuddarna du gick
    förbi hade jag nog tagit två....
    Ha en toppenhelg vännen
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  7. Kul att följa dej på din handling! Både måstegrejer och lite kul grejer också! Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  8. Tycker det här var ett annorlunda och roligt inlägg. Jag hörde att en känd kock brukar ha stalkers efter sig i affären för att se vad hon handlar. Här fick vi kika fritt! Även om jag stickar så brukar jag också köpa raggsockor, de är oftast billigare än vad garnet kostar och jag sliter ut några par under vinterhalvåret.
    Hoppas det går bra med försäljningen i morgon!

    Kramar /Cia

    SvaraRadera
  9. Ett härligt inlägg om du frågar mig, kul att få en kik i din kundvagn :) Den där kudden du visar ligger i min soffa, fast köpt i en annan butik (tror det var Jysk) för ett år sedan :)

    Hoppas du blev nöjd med frillan :)

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  10. Kul att se vad Ica maxi erbjuder och det var verkligen maxat. Lycka till med loppisen imorgon!
    Birgitta

    SvaraRadera
  11. Roligt att du är med i utlottningen
    och lycka till på loppisen.
    Kramar/AM
    Ps, på måndag ska jag kolla på
    Maxis om dom har kuddar med renar,
    tack för tipset.

    SvaraRadera
  12. Tack gulliga vän som tittar och lämnar en fin hälsning... Det värmde gott ska du veta!

    Kanske hinner förbi parken idag om inte så LYCKA TILL med försäljningen!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  13. Härligt att se en vanlig vardag
    Men som sagt man får gå förbi en del ibland...det ser mycket finare ut hos er på Maxi än vad det gör hos oss
    kram Rosa

    SvaraRadera
  14. Ja nu är jag hemma igen, brun och fin i alla fall några dagar till sen bleknar det väl bort ;) Jag har också hunnit med en tur till Ica Maxi idag och jisses vad mycket julpynt som kommit fram nu men jag hoppade den avdelningen idag, orkade inte riktigt med den starten. Jag sätter igång med julen nästa helg lagom till advent ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  15. Haha! Du är rolig du:) Ha de gott vännen..kramiz

    SvaraRadera
  16. Gillar verkligen inte att åka till matbutiken, jag brukar skicka maken haha :)
    Trevlig kväll
    Kram Pia

    SvaraRadera
  17. Jag handlar också på Maxi och fyller lätt kundvagnen med annat innan jag kommit till maten hehe
    Ha en fin start på veckan
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  18. Saknar verkligen strorhandling på Ica Maxi, har inte haft tid för det på länge och mest handlat i den lilla lokala mataffären.
    Men va mycket fint man kan hitta när man är där :)
    Kram

    SvaraRadera