söndag 2 november 2014

BORDET...

...nu har jag gjort om lite i bloggrummet igen...när vi var hos mina föräldrar och röjde i gamla växthuset, hittade jag två gamla bockar och några ihopspikade brädor....dom skulle mannen kasta, men jag sa stopp...dom där ska jag göra något av....och så här bidde det...superbra tycker jag, vad tycker ni ?

...här ser ni bockarna lite bättre...ni ser ju att träet har åldrats till härligt grått...som matta har jag lagt en jutesäck...

...jag föråldrade brädorna som var ljusare än bockarna, med ättika och stålull som fått stå och dra ett tag....nu passar brädorna bättre ihop med bockarna ;))...

...hittade även det här lilla djur hornet på gården...det tog jag också tillvara på....ligger så bra där på bordet ;).....pappa hade satt det på husväggen som en hängare...

...tänkte också visa er att jag har en stubbe kvar inne...den andra har åkt ut på bron....

...kaminen står nu i ett av hörnen...

...vi hittade samtidigt en gammal spinnrock...som ingen ville ha...jag ville endast behålla hjulet....så det slet jag av, hihi...så nu står det där vid väggen...

...jaa, så här ser det ut just ni i mitt bloggrum...och jag trivs förträffligt...återvinning är väl härligt !!!

...så VÄLKOMMEN in under vingarna ;)).....

...ser ni ängeln i molnen ?

Ja, nu är helgen nästan över och den försvann lika fort som alltid....jag hoppas ni får en bra vecka som kommer...själv har jag en mysig kväll framför mej....lite god mat, bra Tv program och lite mys med tända ljus ;)))...

Må så gott raringar !!

Tjingeling!

22 kommentarer:

  1. Jag ser ängeln, det var ett kanonfoto!
    Och bordet är super, så jättefint det blev.
    Ett höstbord fixat av saker du hittade,
    sånt gillas.
    Kramar till dig vännen/AM

    SvaraRadera
  2. Bordet blev rustikt och fint. Hornet passar perfekt i stilen :)
    Tack för kommentaren hos mig :)) Jag köpte porslinstuschen hos Sinelli, men det finns säkert hos Panduro oxå.
    Ha en fin ny vecka!
    kram Tini

    SvaraRadera
  3. Så fint du fick det...här har helgen gått i ett och efersom jag var ledig i fredags så blir ju såklart helgkänslan ännu längre...
    Strax sover båda då ska jag ta och lägga mig raklång i soffan

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Så fint du har det.
    Ja visst här helgen försvunnit fort. Nu väntas skola, jobb och dagis imorgon. Fast lite skönt med att återgå till rutinerna efter lovet är det allt;)

    Fin vecka till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  5. Vilken tur att du tog reda på benbockarna, dom var jättefina! Kram Emma

    SvaraRadera
  6. Festligt att gå in under änglavingarna. Det blir lite som himmelriket i ditt bloggrum! Men jag sörjer spinnrocken. Gick den att spinna på? Du som är så himla händig och fixar så bra kan säkert lära dig.
    Ha en skön vecka,
    Birgitta

    SvaraRadera
  7. Ja nu är helgen över IGEN det går så fort, här blev det trerätters idag med barn och respektive. Vilken tur att du han stoppa mannen från att slänga bordet blev skitsnyggt - tummen upp!!

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Jätte mysigt bloggrum, verkligen fint. Bra tips om ättika och stålull, det måste jag prova.

    SvaraRadera
  9. Hej Bia! jag gillar verkligen bordet du satt ihop utav pall bockarna fiffigt!! i morgon tänkte jag åka på loppis tur håll tummarna att jag gör några fynd hi hi..ha en fin vecka <3 kram kram Jessica

    SvaraRadera
  10. Jag ÄLSKAR ditt bloggrum, det är på pricken helt i min stil!!!
    Ha det bäst:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  11. Men bilden med ängeln fascinerar mig, helt otroligt!
    Kul att du ser möjligheter i det som andra ratar, det blev så bra och höstligt rustikt. Vilket inspirerande bloggrum!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  12. Du är för härlig med ditt "piffande"! Och snyggt blir det. Varje gång.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Waopoo så läckert & snyggt ♡ ...
    Visst ser jag ängeln/Kram

    SvaraRadera
  14. Du fixar alltid så fint och mysigt...gillar ditt lilla rum!
    Jag blev så glad för din fina kommentar men ändå så ledsen för er skull, för din mamma, din pappa och för dig Bia. Inte lätt...men jag hoppas på det bästa och du vet var jag finns om du vill maila mig...
    Varm kram till er alla,
    Titti

    SvaraRadera
  15. Jajamensan vad bra att du satt stopp för maken. Snyggt du gjort

    Åker ännu nästa måndagskväll, tjoho

    Kram Lissen

    SvaraRadera
  16. Du har så fantastiskt fint! Och så roligt att kunna använda något som var på väg att slängas, och dessutom få det så snyggt!
    Såg på vädret att snön var på väg neråt nu, så det dröjer nog inte länge innan den landar här också, men än så länge har vi ganska gott om plusgrader, och så får det gärna vara ett litet tag till .. =) Fast visst vore det också roligt med en fin, vit jul, men det är ju ett tag kvar tills dess! =)
    Kram Petra

    SvaraRadera
  17. Ättika och stålull på brädorna, det där får du allt berätta lite mer om :) Kram

    SvaraRadera
  18. Så mysigt du har det Bia i ditt bloggrum. Kram Titti

    SvaraRadera
  19. Wow vilket härligt och inspirerande rum att sitta och blogga i !
    - Du är precis som jag, samlar på mej saker som andra tycker är skräp ;)
    Ängeln i skyn, är magisk ♥
    Sköt om dej och ha en fortsatt fin vecka !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  20. Ja, ett väldigt fint bord blev det! Och så'n härlig känsla att det kommer från något som skulle kastas!
    Kram,
    Mittlifjennyaberg.blogspot.se

    SvaraRadera