onsdag 12 november 2014

DOM "OVÄSENTLIGA" SAKERNA...

Nu får ni se vad jag har köpt för saker som egentligen inte alls behövs....men så är det ju...gillar man att fixa och trixa i hemmet, så kommer man ju alltid hem med något nytt och som man bara måste ha ;)....visst är det så ?.....en ny/gammal burk....

...som jag baaara måste ha....härlig turkos färg på sidorna...för tillfället har jag tepåsar i den ;)...

...och när jag var inne på Coop så hittade jag den här juliga te/kaffe muggen....baaara 25 kr....måste ju ha en fin mugg till jul fikat, haha....

...på samma ställe hittade jag den här lilla jul dekorationen, som jag tänkte ha i bloggrummet...som jag för övrigt har döpt om till "Änglarummet",hihi....för baaara 19 kr....

...på Ohlssons tyger hittade jag det här lite guld skimriga  kuddfodralet för baaara 25 kr (rea)...den pryder nu soffan i vardagsrummet...

...och på City gross fick den här ugglekudden följa med mej hem....för baaara 59 kr ;))...

...sen vill jag visa er vad dottern fixat till för godis paket till pappa på fars dag , hon jobbar på en del helger på en godis/pryl butik....kortet har hon också gjort, som hon även säljer där i butiken (har jag skrivit om tidigare)....

...GULLIGT !!...

...nu blir det ett stads besök...få se om jag kommer hem med något som jag baaara måste ha, hihi......lite juligt kanske ;))....har funderat på att dra ner på mina "impuls köp" faktiskt...få se hur det går ;))......

Önskar er en trevlig dag !!

Tjingeling!

19 kommentarer:

  1. Du är bra på och fynda, fina saker och
    alltid till bra pris. Godiset till pappan ser
    lyxigt gott ut, och kortet, härlig dotter.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Vilka fina måste-ha-grejer !!!
    Muggar, har jag också svårt att inte köpa...Det finns ju så många fina, och ombyte förnöjer ju ;)
    Ha en fortsatt fin vecka ♥
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  3. Hej! ja då har du ett änglarum du med :))) o kuddar kan man aldrig få för många!! Ja du impulsköp är ofta svåra att sluta med! det enda raka är att åka förbi alla afärer hi hi eller inte åka i närheten! må så gott Bia ♥ kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Vilken "pingla" på burken och vilken mugg, rena stickmönstret. Kul!
    Så måste du berömma din dotter - så fint hon skrivit till sin far.
    Ha det gott,
    Birgitta

    SvaraRadera
  5. Visst är det roligt att shoppa. Men för allt vi köper så betalar vi ett pris. Ett pris för miljön, var sak som tillverkas tär på vår jord på ett eller annat sätt. Så vi behöver nog alla dra ner lite på våra impulsköp;)

    Fin dag till dig
    Kram
    Annie
    Ps. tycker absolut att du ska plocka upp dina mässingljusstakar, putsa upp dem lite och njut;)

    SvaraRadera
  6. Vilka roliga grejer och sött kort till Far.

    SvaraRadera
  7. Åh vilken fin mugg! Jag är muggOholic så det kan man aldrig ha för många av. hihi

    Må så gott!
    Kramisar
    Ina

    SvaraRadera
  8. Känner igen det där ...ibland måste man bara de sakerna
    kram Rosa

    SvaraRadera
  9. En riktigt fin julmugg du hittat. Hoppas också det blir kul på Wallmans showen och det blir det säkert de är ju såååå bra, här bjuds det på nadra typer av shower och vi har väl runt +28 - 31 grader om dagarna, helt ok när man har nära till vatten och bad hela tiden ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  10. Jättefina ting du fyndat!! Kuddarna blev favoriter hos mig :) Och vilken present och fint skrivet kort från din dotter till pappan, blev alldeles rörd...

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  11. Ibland "bara måste" man ju ha vissa saker, så är det bara…
    Kram M.E

    SvaraRadera
  12. Fina saker du "fyndat" , alltid kul med något nytt. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  13. Fina fynd! Och vilket härligt kort!
    Trevlig helg!
    kram Sabina

    SvaraRadera
  14. Men du kan då verkligen hitta fina fynd!
    Gissar att pappa hjärtat blev riktigt varmt när han fick det fina kortet av dottern.

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  15. jag kan också handla lite för mycket på impuls ibland...
    kom du hem från staden med det du "mååååste ha" ;-)

    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  16. Ja vilka fina saker du alltid hittar! Netto hade en hel del fint pynt nu till riktigt bra priser, både smällkarameller och vackra band.
    Oh så sött skrivet till farsdag...blir varm i hjärtat!
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
  17. Svårt att låta bli när det dessutom är billigt också. Jag gillade muggen som ser så julig och vintrig ut.
    Fin farsdagspresent!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  18. Så fint och omtänksamt brev av din dotter till pappan.

    Ja du känner nog I-M

    Trevlig helg. // Lissen

    SvaraRadera
  19. Åhhh så mycket fint du visar!
    En fin Helg till dej
    Kram Kathrine

    SvaraRadera