torsdag 27 november 2014

LIT MER PYNT ;)...

...nu visar jag lite mer pynt som har kommit upp, inte alltför juligt ;).......jag som alltid har kommit på något att skriva om börjar nu få lite bloggtorka....jag hoppas det inte blir helt stopp iaf....för det är ju så rolig att blogga ;))...

...här har jag satt ett band runt näver ljuset...tycker det blev bra med det gröna som kommer igen i bladen...

...satte en liten fågel i stjärnan som jag gjorde i fjol av pinnar (alldeles för tjocka pinnar )...blev en liten färgklick iaf...

...tallkottar i glas kupan i all sin enkelhet ;)...

...en fejkgran som jag gillar mycket...har två st.....här står en i en rosa kaffekopp....ska nog ha den på något annat ställe snart...när jag kommer på vart, haha....

...några vättar i fårull....den till höger har jag köpt i Visby...den stora har en bekant gjort av fårull från sina får ;))...så dom fåren har jag sett ;))...men hon bor inte på Gotland utan i en liten stad nära mej ;))...

...den här krukan är gammal och värdefull på två sätt, dels för designen och dels för att den kommer från min mormor ;))...den fick jag av mamma när vi röjde i somras...jag har en annan kruka också från samma designer...

...ett fejk mosshjärta som jag försökt pimpa till...

Hoppas ni har det bra i stugorna....stressa inte för mycket nu med allt inför första advent...gör som jag, fixa lite varje dag...så infinner sej snart advents myset ;))....nu fattas bara snön...åtminstone hos oss...några av er har kanske fått lite snö redan...lyllo er i så fall !!

Ha det gott!!
Varma kramar
Bia

16 kommentarer:

  1. Åh du har så mycket fint...jag ska nog kika lite i jullådan i helgen! Dags att ta fram lite pynt tror jag. Ja jag håller med dig, bäst att ta lite varje dag och inte känna några krav...
    Önskar dig en skön kväll, ta hand om dig!
    Titti

    SvaraRadera
  2. Mosshjärtat ser väldigt äkta ut :)
    Önskar dig en riktigt trevlig helg och Lilla Jul!
    kram Tini

    SvaraRadera
  3. Så mycket fint du visar, inspirerande. Hjärtat skulle jag vilja ha på min ytterdörr...och den lilla granen är supersöt. Njut av tiden som är...
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  4. Vilken fin liten gran! Jag ska plocka fram lite adventslull i helgen. :-)

    Kraam
    Ina

    SvaraRadera
  5. Vad du är kreativ och påhittig ! - Så fina julprydnader du har gjort !
    Det är det enkla och naturliga som är det vackraste tycker jag...Och det som hämtas i naturen är ju dessutom gratis ;)
    Här har vi det vitt, men det är mest rimfrost, bara lite snö. men himla vackert !
    Önskar dej en mysig och fin första advent !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  6. Åh så mycket fint och mosshjärtat så fint!
    Har börjat lite smått och pynta kan inte hålla mig!
    Tack för inspirationen vännen
    Trevlig helg
    kramar

    SvaraRadera
  7. wow, ihre dekoration ist sehr schön, ich liebe das grüne herz!!! liebe grüße von angie

    SvaraRadera
  8. så kul att se att ngn mer än jag gillar pynt, så fina bilder..

    ha en fin fredag

    SvaraRadera
  9. Ja...lite pudersnö skulle inte göra nått!
    En massa fint pynt har du...gillar näverkrukan skarpt!
    och din pinn-stjärna... =)
    Adventskram!
    Sofia

    SvaraRadera
  10. Det blir fint till advent hos dig, så
    mycket du har hunnit med. Och typiskt
    att kuddarna var slut, det såg ju ut som
    en rejäl hög på din bild. Men tydligen är det
    ren-år iår! Ha nu en fin adventshelg och
    massa kramar/AM

    SvaraRadera
  11. Så fint du pyntat. Extra kul med gammalt pynt som tomten med svampen.
    Önskar dig fin första advent
    Anette

    SvaraRadera
  12. Jättefin du har gjort..Ja lite snö vore inte fel blir mera stämning då
    ha en fin advent
    kram Rosa

    SvaraRadera
  13. Näver och hyacinter är mina favoriter, så fint :) Ha det gott. Kram Anna

    SvaraRadera
  14. Mycket inspirerande! Ska börja pynta lite nu när jag kommit hem till Wales. Ha en fin adent!

    SvaraRadera
  15. Många vackra ting, härliga julgömmor du har hemma hos dig :) Vad himla kul med den gamla krukan, alltid roligt med arvegods. Jag har en del krukor efter min mormor också. Vackert du gjord med bandet och näver också!

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  16. Nope vi har ingen snö men 1 grad och lite blåst på västkusten så känns det som -10!
    Jag fick upp stjärnor och stakar idag och nu har vi tänt en brasa, lovar att jag hinner nog somna innan den mysiga värmen kommer är aptrött idag ;-)

    Kram och fin kväll till dig
    Sandra

    SvaraRadera