torsdag 12 juni 2014

BILTUREN....

...vi hyrde bil en hel dag och hade tre mål som vi skulle åka till....vi åkte upp bland bergen på slingrande vägar...till slut blev chauffören illamående och måste ta en paus...men vi såg ett apelsin träd...och där tjuvade vi några apelsiner....och efter en eller ett par, så var han ok igen ;))....första stället var det här , med en bedårande utsikt.....tyvärr vill jag säga att jag har glömt vad ställena hette....och jag hittar inte kartan för tillfället....så det är bara att gilla läget......

...slingrande vägar i bergen ja.....det låg en fin strand längst ner....

...här o var kring vägen fanns det getter.....en låg t.o.m och vilade sej mitt på vägen....men den stack när vi kom (som tur var )....och på vissa ställen satt det folk och sålde honung också....det fanns biodlingar på många ställen......

...den här bilden tog jag från bilen....

...så hamnade vi på den här fina stranden....det kallades Kretas Maldiverna.....det var liksom två stränder....man kunde vada över till den här som var mysigast.....men det blåste som attan den dagen...så vi varken solade eller badade där...tyvärr!.......

...sååå vackert.....

...jag gick ut på dom här....vassa som bara den....

...rosa sand ;).......

...och vit härlig mjuk sand.....

...i den här lilla pittoreska byn hamnade vi tillslut....här åt vi en god lunch....Moussaka...mums!

...litet och mysigt ;).....

...jaa hörrni , nu börjar det ta slut på rese berättelsen.....tog ju lite andra "privata" bilder också...jag talade ju om att jag skulle köra hela resan på raken....så jag hoppas ni inte blir less....men lite mer har jag att visa er....det kommer lite blommor bl.a....för det fanns ju så himla mycket fina blommor och växter där...det måste jag bara visa.....
Nu ska jag snart gå på Medial rådgivning...med healing också, som ni kanske vet är jag ju intresserad av sånt ;)).....ha det gott nu, med skolavslutningar och studenter :)))

Kramisar !!

20 kommentarer:

  1. Chauffören blev illamående...fniss, man tror ju att
    det ska vara en i gruppen. Har åkt på dom där
    vägarna så jag vet hur det är, vi hyrde någon form
    av vespa och dundrade runt. Jätteroligt och kolla på
    dina bilder. Och ja, jag fick till kommentarerna, den
    efterhängsna anonyma är borta.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Dubbelfniss, jag missade det där med
    hyrde. Kram/AM

    SvaraRadera
  3. Helt ljuvliga bilder! I de vyerna kan man verkligen koppla av :)
    Ha en fin helg!
    kram Tini

    SvaraRadera
  4. Elafonissi! Ja den vägen är värre än värst, ska aldrig mer åka den hemska vägen. Nog för man kommer till paradiset, men nu har jag varit där två gånger så nu åker jag aldrig mer den vägen. Synd att det blåste när ni ändå tagit er dit.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Blir också lite full i skratt att det är chauffören som blir illamående, tur ni gav honom apelsin.

    Vilken härlig strand synd det blåste..

    Kollar imorgon om du är hemma när jag kommer cyklandes, har ju ingen bil just nu

    Kram

    SvaraRadera
  6. Vad kul trots slingriga vägar att hyra bil så man får se lite mer...
    Å vad jag längtar efter en sol o badsemester
    Hoppas rådgivningen gick bra du får berätta mer jag gillar också sådant
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder! Men stackars chaufför, man tror ju inte att de ska bli illamående när de är ute och kör. Tur att det löste sig med apelsiner! =) Och tack för tipset om blåbär. Har inte tänkt på att de är så nyttiga. Det är ju perfekt när något så gott dessutom är nyttigt! =)
    Kram Petra

    SvaraRadera
  8. Jag känner riktigt hur det känns på de där slingriga vägarna, vi har med gjort såna utflykter, en gång var jag riktigt rädd, att få möte på de där smala vägarna är inget roligt....
    Medial rådgivning, spännande!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  9. Men vad vackert :) och så spännande med rådgivning och healing. Kram vännen och njut av fredag <3 <3

    SvaraRadera
  10. Ni verkar verkligen ha haft en fantastisk resa. Vilka utsikter.
    Önskar dig en fin fredag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  11. Vilken underbar resa ni verkar ha haft.
    Nu längtar jag jätte mycket tills vi åker till Kroatien i sommar
    när jag ser dina härliga bilder.

    Trevlig helg
    Kram Pia

    SvaraRadera
  12. Ljuvliga bildet du fortsätter att bjuda på!
    Stort tack för att du delar med dig av din Kreta resa!
    Jag blir mera och mera sugen på att resa dit…
    Kram M.E

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Nu har jag läst alla dina inlägg från Kreta, sååååå fint! Hade faktiskt ingen aning om att det var så vackert där ! Ser så mysigt ut också!

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  14. Har aldrig varit på Kreta, men det ser ju himla mysigt ut.
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  15. Vilka fina bilder blir supersugen på att åka iväg till härligt sandiga stränder med lite värme i vattnet, har svårt att bada här hemma i Sverige lite för kallt för mig :) Trevlig lördag Kram MM

    SvaraRadera
  16. Hejsan Bia.

    Tänkte komma förbi igår, men hann inte med mellan mina nattpass.

    Ha en fin helg :-)

    SvaraRadera
  17. oj så vackra bilder :D verkar ha varit en toppenresa!

    SvaraRadera
  18. Underbart!!! Och vilken vacker strand!!

    Önskar dig en fin söndag!

    kramiz aka

    SvaraRadera
  19. ÅH vilken längtan man får...vackra bilder och flera minnen. En annan ö jag kan tipsa om är Samos. Absolut underbar med väldigt god mat.
    Njut nu av dagen här hemma.
    Kram Rosmarie

    SvaraRadera
  20. Så vackert & Kreta är ljuvligt ....
    Fnissar lite åt chaffören ja' mé hihi

    /Kram

    SvaraRadera