tisdag 24 juni 2014

MIN MINI LOPPIS...

...i det här inlägget tänkte jag visa lite saker från min loppis....ni har ju faktiskt bara fått sett utsidan....nu får ni se lite saker som är till försäljning....det är helt enkelt saker som jag lessnat på, även lite saker från min mamma och moster ;)).....

...i går hände det nåt kul....det kom in ett par som ägde en loppis i stan...som jag har varit och handlat hos....och dom handlade av mej, hihi....och dom kom med lite tips osv.....dom sa att om det flöt på och om jag ville ha mer saker så kunde jag få köpa lådor av dom med saker som dom måste bli av med snabbt....för en hundring....så då kan det kanske aldrig sina i min loppis, hihi...kul!

....ska också säga att ljusstakarna ovan köpte killen av mej....jag skulle ha 35 kr för ett set.....men jag fick 50 kr, haha...så kan det gå ;)........lite porslins dockor har jag också....alltid finns det någon samlare.....

...men jag måste få kunder också....men det verkar gå från mun till mun....sen har jag satt upp några lappar....sen är jag ju bra på att snacka om min loppis också...så alltid är den någon som nappar, hihi....

...man måste ju få göra lite reklam....annars går det ju inte, eller hur ?....för det är tufft i den här "branschen"....dom från loppisen tyckte också att det var trögt just nu.....

...i den här stora ljuslyktan kan man ha en häng växt i också ;))

...sådana här burkar ha jag många av.....hemma hos mej och på torpet alltså....har bara tre st i loppisen ;))....

...den här brödburken funderar jag på att ta in igen....för jag har börjat att gilla rött och vitt nu...även på sommaren....men än så länge kan den köpas för 35 kr...

...glasen kommer från mamma....dom kommer jag ihåg att vi hade hemma när jag var liten....dom är från 60-talet.....

...kläder säljer jag också...fast just nu i liten skala....en negligé som jag använt 1 gång....35 kr med galge ;).....kan man ha som stilleben också ;)).......

...dom här "aftonväskorna" har några kunder varit och känt på och funderat på...dom är aldrig använda...men jag tycker dom är söta...och lite annorlunda.....20 kr st........
jaa nu har ni fått se vad jag har i min loppis....inget märkvärdigt alls, men det är jättekul att ha den....och jag hoppas att det kommer lite kunder framöver....vore sååå kul !.....alltid roligt att snacka lite med dom också....och alltid kommer min svarta katt och ska hälsa på kunderna, hihi.....

Slut för den här gången!

Tjingeling!

19 kommentarer:

  1. Så roligt att få besöka din miniloppis här i blogglandia. Ett tips kan vara att lägga in din loppis på Loppiskartan.se som är en fantastisk plats för de som söker loppisar i närheten. Kolla in det, kanske kan de locka fler kunder;)
    Här går dräneringen sakta men säkert framåt, de grävde av elkabeln igår så då fick vi vara utan ström i två timmar. Men faktiskt så var det ganska skönt att bara rå om varandra utan datorer, spel och tv.
    Fin dag på dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  2. Snygga ljusstakar.....sålde du 3 för 35?
    I så fall har du en mycket billig loppis.
    Men det kan det vara bra att ha i början.........då lockar du kunder från de andra....hi...hi.......
    Kanske skulle ta mig en sväng till dig i sommar.....................
    Du säljer inga riktigt gamla baddräkter?
    Har letat efter det länge till min skyltning......

    Kramar Anneli

    SvaraRadera
  3. Du verkar ha en billig och spännande loppisbutik :-)
    Hoppas att du får affärer flyta på ;-)
    Kram/Olg@

    SvaraRadera
  4. Gillar den hängade glasvasen/ljushållaren.kan tänka mig den är riktigt fin med blommor i, eller mysig med ljus.

    Lycka till med att få fler kunder

    kram Kajsa

    Ps. Har du Facebook är det ett bra ställe att sprida det på Ds.

    SvaraRadera
  5. En butikskatt var mysigt, bra med sällskap
    när du väntar på kunder också. Och dom
    lär komma bara det sprider sig att du öppnat.
    Jag letar efter två kandelabrar/ljusstakar, ganska
    höga men med liten fot. Kanske har du två såna...
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  6. Kul med egen loppis, både kontakten med människor och att få iväg lite av sitt egna överflöd hi hi...och gå runt och fixa lite så där kan jag tro. Jag hade garanterat köpt aftonväskorna!
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  7. Fina grejer du har på din loppis och så mysigt det såg ut med midsommarbordet!
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Ser mysigt ut! Men det tar alltid tid för folk att hitta till en. Reklam, reklam är det som gäller...
    Kram

    SvaraRadera
  9. Så roligt med en egen loppis! Ja när garderoberna dignar är det dags...
    och mina garderober sprängs snart! Reklam måste man ju göra, självklart!
    Hoppas du får sälja mycket nu...jag håller tummar och tår.
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  10. Roligt med egen loppis! Mycket fint har du till salu och priserna kan man inte klaga på :) Hoppas många kunder hittar till dig i sommar!
    Ha en god fortsättning på veckan!
    kram Tini

    SvaraRadera
  11. Vilka fina saker du har i din loppis, charmiga, andas historia. Hoppas nu att du får reklam så att kunderna strömmar till, jättekul med en egen rörelse, heja dig!

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  12. Me ha encantado tu post, tienes cosas muy interesantes, felicidades por tu bloc. Te invito a visitar el mio, esta semana damos la bienvenida al verano con un monton de propuestas interesantes. Espero que te guste y te hagas seguidora y si ya lo eres gracias por tu visita. Elracodeldetall.blogspot.com

    SvaraRadera
  13. Mycket fina saker i din loppis! Och väldigt bra priser har du ju också. Och det är ju toppen om ni som har loppisar kan samarbeta, och både hjälpas åt med saker och göra reklam för varandra, då hittar säkert kunderna fram snart!
    Ha en härlig dag!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  14. Vad roligt med lite besök:) Kram till dig

    SvaraRadera
  15. Va mycket fint du har och billigt också precis som det ska vara på en loppis :) Såg någonstans att någon hade klätt en elefant som du har med aluminiumtejp blev hur colt som helst, Kram MM

    SvaraRadera
  16. Hoppas att det stannar en och annan semesterfirare på din loppis!
    Klart du måste göra reklam för dig, så kunderna hittar
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  17. Hej hej Bia! så kul att du visar upp insidan också :) jag skulle definitivt hitta nåt hos dig..här svämmar det över i skåp o lådor kanske skulle man ha loppis eller åka på backlucke loppis med bilen :)) nä nu måste jag koja för i morgon väntar jobb igen!kram o godnatt vännen <3 Jessica

    SvaraRadera
  18. Kul med loppis! Gillar din lilla ängel och ljuslyktan. Känner igen det där med att man tycker något är fint igen när det legat nerpackat och fått vila ett tag. In med brödlådan vettja!
    Lycka till i sommar!
    Anette

    SvaraRadera
  19. oj vad mycket härliga loppis grejer du har, lycka till med försäljningen . Ha en fin torsdag. Kram Åse

    SvaraRadera