torsdag 26 juni 2014

SOVRUMMET..

...det har blivit lite somrigare i sovrummet...dock ingen stor förändring. Ja vände bara på överkastet som blev syren lila istället för mörklila som det var förut (överkastet är vändbart)...satte upp skira vita gardiner (från Ikea)...vips så blev det lite somrigare...hyllan kommer från svärmor...och nu ser ni ju hur den vitmålade sänggaveln blev i sin helhet ;))...den var ju i furu förut....Tapeterna är mörka för att för några år sedan ville jag ha den "Orientaliska stilen" där...få se om den kommer att bli ljusare snart.

...lampa från Ikea....finns som fönsterlampa också...funderar att köpa den också ;)...

...gjorde ett dumt köp. Köpte den här klockan på Rusta för en billig peng...man ser ju nästan inte visarna på den...men nu sitter den i sovrummet som en tavla iaf....

...den gamla pallen hittade jag hos mamsen...målade den vit...

...och slängde på ett fårskinn i fusk...men jag tror jag ska ha ett mindre skinn eller pläd på den...

...och apropå måla, så målade jag den här hemska stora lampskärmen som var i lejongult (syns dåligt på bilden)...

i vitt med textil färg...blev ju bättre iaf...lampan står i gillestugan. Lampfoten är riktigt gammal...en sån där i teak med guld fötter på ;))....men nu blev den finare tycker jag...

...jaa sommaren fortsätter...dock med kyla och blåst...åtminstone hos oss....jag väntar bara på värme och sol, för det behöver vi så väl här i Norden...sommaren är kort...men vad bryr sej humlan om det...den suger nektar ur blåbärsblomman ;))...bilden är tagen på mina föräldrars tomt...där det brukar finnas mycket blåbär i slutet av sommaren...

Ha det gott !!
Kram Bia!

22 kommentarer:

  1. Ser så ombonat och mysigt ut i ditt sovrum...den klockan stod jag och tittade på Rusta också..men jag köpte den inte
    ha en fin helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  2. Min kommentar bara försvann... om det blir
    två vet du. Nästan samma röda färg har vi haft
    i sovrummet, fint till allt ditt vita. Förstorade
    bilden med klockan och jag ser knappt visarna
    då heller, men den är fin och titta på.
    Soligt här men det ska bli busväder säger gubben,
    vi får väl se.
    Kramar till dig vännen/AM

    SvaraRadera
  3. Du lyckas alltid fixa till allt så snyggt med lite färg.
    Värmen kommer. Kram

    SvaraRadera
  4. Så fint du har det i sovrummet och jag håller med nu får faktiskt värmen ta och komma för usch så kallt det är idag.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  5. Ser varmt och ombonat ut i ditt sovrum, och sänggaveln är underbar
    Nu skiner solen här så vi passar på att köra grillkväll för det väntas mer regn i dagarna. Ha det gott MM

    SvaraRadera
  6. Oj vad kreativ du varit...ljust o fräscht i sovrummet...fin lampa...och pallen bara älskar jag...ser sittvänlig ut. Själv fortsätter jag med bröllopsbestyren...;)

    SvaraRadera
  7. Åh, du styr och fixar! Mycket trevligt i sovrummet med enkla medel.. Både lampskärmen och pallen blev bra efter omvandlingen..
    Kram/Olg@

    SvaraRadera
  8. Vilken charmig lampa, måste kolla in den på det stora varuhuset nästa gång jag är där. Och de virkade överkastet...ohhhh så fint!!
    Stor kram till dig // Paula

    SvaraRadera
  9. somrigt och härligt. Ha en fin helg. Kram åse

    SvaraRadera
  10. Åh, vad mycket fint du har hittat :) kram Diana

    SvaraRadera
  11. Men vad konstigt det lät, dom hade ialf inne i butik där jag handlade ( var då i Gävle på Valbo köpcentrum ) Kram!

    SvaraRadera
  12. Blir alldeles varm i hjärtat av allt fint du skriver
    Tack fina du!!!!!
    Önskar dig en fin fredag och Trevlig helg
    Varmaste kramar!!!!

    SvaraRadera
  13. Så fint och mysigt.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  14. Så snyggt ....
    Ha en underbar Fredag!

    /Kram

    SvaraRadera
  15. Så snyggt ....
    Ha en underbar Fredag!

    /Kram

    SvaraRadera
  16. Härligt när man kan förändra med lite små fix och det känns som ett nytt rum :) Fint! Sänggaveln gillar jag verkligen!

    Trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  17. Ja på sommaren vill man verkligen åt det ljusa hållet bra att man kan flytta runt lite...
    Jag gillade pallen :-)
    Här
    Är vind, sol, hagel ja en blandad kompott jag vill också ha värmen tillbaka! Önskar dig en trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  18. Sommar och sol hos dig! Härliga bilder...
    Ha nu en skön helg Bia!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  19. Jättefin sänggavel och hyllan ovanför.
    Ja du väntar på sol och värme, men snart kommer den väl.

    Har jobbat och haft bråda dagar, men nu så ska det lugna ner sig, äntligen. Ska spana efter skylt och vet vid sol att du är i stugan :-)

    Ha en fin helg. // Kram Lissen

    SvaraRadera
  20. Så praktiskt att bara behöva vända på överkastet! Fint med den vita sänggaveln och vita gardiner. Jättesöt spetslampa!
    Lite värme på det så skulle det verkligen bli somrigt!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  21. Så smakfullt och trivsamt inrett. Och lite ovanligt med rött. Det tilltalade mig

    SvaraRadera
  22. Jättefint vännen <3 och blåbär, det älskar jag. I år ska jag plocka massor om det finns. Kramen till dig <3

    SvaraRadera