måndag 16 juni 2014

EN SALIG BLANDNING...

nu börjar jag lessna på att visa mina rese bilder....och det gör säkert ni också....så nu får ni se lite av varje....tex. den här söndriga, charmiga dörren, som stod utanför en restaurang....läckert iaf ;)).....

...lök i stora lass.....

....och blommor på rad utanför samma restaurang som vi för övrigt gick och åt på sista kvällen......

...här finns det kryddor, oliv tvål, kanel och annat smått o gott.....

...grönt och frodigt....

...dom här färgglada däcken tycker jag var en bra idé , inte för att det skulle passa hemma hos mej.....men ändå ;)).....

...drycken matchar min topp, eller hur?......

...så måste jag ju visa hur moussaka såg ut....det kanske inte är alla som vet hur den rätten ser ut.....den serveras på många olika sätt märkte vi.....den ska egentligen serveras i en rund djup skål....och den är så himla god.....det tyckte hela resesällskapet också....det måste man bara äta när man är i Grekland ;))....den innehåller bl.a aubergin (hur stavas det) och köttfärs......mums!

...den här bilden tog jag när vi tog lokal bussen in till Chania....när kommer denna balkong att rasa tro.....den kanske redan har fallit ner, haha.....hoppas mannen var inomhus då i så fall, hehe......nedanför låg restauranger på rad......

Nu kommer inläggen tätt som ni märker.....i morgon ska jag visa vad jag köpte på Kreta.....sen stänger vi rese albumet för den här gången ;)).......snart midsommar !!!


TJINGELING !!

9 kommentarer:

  1. Tänk att en gammal trasig dörr kan vara så fin, vilken härlig färg.
    .....hur vågar gubben sitta på den balkongen?
    Ser ju faktiskt ut som om den kunde rasa när som helst.......

    Sitter här och funderar på att jag egentligen borde gå ut och klippa gräsmattan, men det tar emot.............

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Härliga resebilder! Jag längtar tills vi lyfter mot Turkiet igen ;) kram Suss

    SvaraRadera
  3. Inte tröttnar då jag i alla fall på dina ljuvliga bilder från Kreta och käre värld vad du har hunnit fota! :) Ska bli kul att se vad du fann för fint på ön. :)

    Bamsekramar
    Ina

    SvaraRadera
  4. Vilken fantastisk klase med lök, en sådan stor klase hoppas jag få ihop vid höstens skörd;)
    Fin kväll till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  5. Jag längtar mer o mer efter en utlandsresa när jag ser dina bilder men i sommarblir det semester i Sverige...
    Jo det var intressant att få läsa om medial vägledning, jag tror på sådant!
    jag har en tarot kortlek, var ett bra tag sen jag tog fram den men hur som helst för ca 3,5 år sen när min mamma låg på sjukhus så drog jag tre kort innan jag åkte och fick "morföräldrar" "vänner"och "familj" det var bara något som sa mig att dra tre kort, på kvällen vann cancern över min mamma, och vilka tre kan betyda att man behöver mest när sin älskade mamma går bort??!!

    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  6. God morgon :)
    Mina barn är 7, 8 och 10 år gamla.
    Drycken matchar verkligen din outfit *haha* läckert.
    Tack för sååå fina bilder <3 stor kram vännen

    SvaraRadera
  7. Åh du får gärna fortsätta visa resebilder...jag bara njuter och längtar!
    Ha en fin och solig dag Bia.
    Varm kram Titti

    SvaraRadera
  8. Man kan aldrig tröttna på resebilder :)

    SvaraRadera
  9. Men bildäcken, så himla fräcka! Vilken idé!

    Ja, moussaka är också en av mina favoriter och grekisk sallad. Det blir aldrig lika gott hemma hur man än försöker....

    Kram!

    SvaraRadera