söndag 15 juni 2014

HÄRLIGA VÄXTER...

...som jag skrev tidigare så vill jag även visa lite härliga växter av olika slag från resan....kan inte namnen på dom flesta jag visar, men många av er vet säkert vad dom heter ;))....jag bara älskar sådana här lerkrukor....

...det här är iaf en ros, hihi....

...och det här är en ros på stam....se så läckert det blir med muren i bakgrunden ;).....

...den här känner jag igen....se så fint den lyser upp ;)......

...så fint med rosor......

...läckert lila......

...jag gillar palmer...en sån här har jag haft hemma....visst är krukan läcker ;).......

...sådana här fanns det mycket av....färgsprakande....

...jasmine doftar så gott....bilden tog jag från vår balkong....tänk att ha en sån på gården hemma ;)......

...den här kan jag namnet på....hibiskus....den är vacker där den står, men jag har för mej att det ofta blir löss på dom.....har haft den hemma....men den är finast där den växer kring Medelhavet tycker jag.....

...den här bilden tog jag på den mysiga restaurangen jag skrev om....det blir så fina stilleben när man sätter växter kring murar och stenar osv......

...likaså här....där dom har satt krukan bredvid stammen på ett träd...visst är den blå färgen fin.....jag har tagit så mycket bilder som jag skrivit om tidigare.....vill liksom inte riktigt sluta att visa allt som jag sett....har nog lite kvar faktiskt när jag tänker efter, hihi.....jag får se vad jag visar i senare inlägg ;).....hoppas ni haft en härlig helg....och att ni får en fin midsommar vecka.....oj vad det går undan nu......

Ha det så bra !!!

Kram och hej från mej !!!


5 kommentarer:

  1. Fina blombilder, och just den röda hibiskusen
    är Kreta för mig. Nu har jag ju bara varit där
    en gång, men ändå. Håller med om att veckorna går
    fort, får sätta lite broms på den här midsommarveckan.
    Ha det gott
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Ljuvliga blommor och planteringar, gillar särskilt den sista bilden. Skulle passa fint under min dvärgtall :)
    Ha en fin ny vecka!
    kram Tini

    SvaraRadera
  3. Vackert som du skriver med blommor som står mot murar och sten.
    Härligt med den blå krukan............

    Fort ja......det är bara förnamnet.......jag hinner inte riktigt med allt roligt jag vill göra.
    ....och allt blommar över sååååå snabbt i trädgården.
    Nu är mina pioner redan överblommande för denna gång.

    Ha det fint min vän,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Gokväll Bia! härliga blomster :) tänk om de kunde frodas så här hemma..kan tro du har många bilder kvar hi hi du får köra ett inlägg till från resan.må så gott hej hej /Jessica

    SvaraRadera
  5. Så otroligt vackert.:-) Kram Stina

    SvaraRadera