torsdag 5 juni 2014

ETT BESÖK I BOTANICAL PARK & GARDENS....

...första kvällen var vi med på en utflykt upp bland bergen till en botanisk trädgård med ekologiska odlingar....dom hade bl.a honung, oliver, drycker och mycket annat som man kunde köpa...men på vår utflykt var det "grekisk" mat som gällde, vi fick buffé, med olika grekiska läckerheter...och vin och raki, bjöd dom också på...vi fick hur mycket vi ville, hehe......

...ni ser ju vad högt upp vi var....

...här odlar dom vinddruvor....ser ni vilken sluttning !!!

...här kunde man sitta och njuta av utsikten...som var bedårande....

...här uppe skulle gänget sitta och äta....alla hade inte kommit när jag tog bilden...det var flera bussar....men ändå inte för mycket folk...helt lagom....

...det här kallar jag olivträd !!!.....så mycket olivträd det fanns på Kreta....jag "snodde" med mej några grenar hem...men inte på det här stället, hihi....vi pallade några apelsiner en dag också, när vi var ute och åkte bil som vi hyrde...men det tar vi en annan dag ;))....

...paprika odlade dom också.....

...vackert....tror den där blomman är giftig... jag har haft en sån en sommar på terrassen kommer jag ihåg...men inte så stor förstås ;)).....

...det är svårt att återge utsikten som var så vacker i solnedgång på bild....men ni får ju se lite iaf ;))....ni får fantisera.....

...olivodlingar....så vackert !.....

...och maten...mums!.....jag tog om, hihi....

...ömsom vin, ömsom vatten....och min lilla fot också, hihi.....

...och uppträdande var det också förstås....dom var hur duktiga som helst....medan dom dansade gick ägaren runt och serverade Raki...vanlig och honungs Raki, som var hur god som helst ;))...där satt vi i solnedgången och njöt av skådespelet tills mörkret lade sej och det var dags att åka tillbaka till Hotellen...det är bara en dryg vecka sedan man såg allt detta vackra.....
Om ni vill så fortsätter resan ....

Må så gott !!

12 kommentarer:

  1. Nu längtar jag verkligen till Kreta! Ska dit först i augusti men den som väntar... Jag kommer nog dyka ner i första bästa solstol vid havet och där kommer jag ligga klubbad tills vi åker hem igen. Enda semsterveckan på året så då går det inte många knop när man får chansen att vila. :) Tack för att du delar med dig om er fina resa!

    Önskar dig en fin nationaldag!
    Kramis
    Ina

    SvaraRadera
  2. Det var fin utsikt ni hade, man ser
    hur högt det är. Och gott med grekisk
    mat, det var en läcker tallrik. Men raki har
    jag för mig var rena rävgiftet, honung kanske
    piffar till det.
    Ha nu en fin helg och stor kram/AM
    Ps, Hugo är hela 5 mån nu

    SvaraRadera
  3. Njut av fredag vännen <3 och otroligt härliga bilder du visar ...tack.
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  4. Underbart har ni haft det av vad jag förstår av dina bilder och en massa skoj och mys,tack för att du delar med dig och att du troget kikar in hos mig.något jag inte brukar göra här på bloggen är att gnälla. Men nu känns det som om jag behöver det så det blir du som får höra det,jag är på mitt älskade Canarias men ligger nu på hotellrummet nyopererad med en bruten arm efter en halkolycka.kan väl tänkas att det inte är hela världen men jag är som person en sån som måste ha kontroll på allt,och nu förutom smärtan som är obeskrivlig och att jag inget klarar själv så är det väldigt deppigt just nu.ha det bäst så hörs vi framöver ..kramiz

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder från resan, jag ska sätta mig lite senare i eftermiddag med en god kopp kaffe och läsa igenom dina inlägg från resan :-). Välkommen hem förresten!

    Ha en fin nationaldag! :-)

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  6. Guuuu vilket härligt ställe ni besökte...
    Ha en fin kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Men åh vilken härlig dag, ljuvliga bilder. trevlig helg. Kram Åse

    SvaraRadera
  8. Vilket underbart ställe och vilka härliga bilder :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  9. Härligt med utflykter på semester och se lite av landet. Förstår att maten var ljuvlig och trevligt med dans.

    Tittar förbi nästa vecka hos dej.

    Var också ner på stan igår, vilket härligt firande det var.

    Kram Lissen

    SvaraRadera
  10. Så mysigt och vilket fint inne att ha med sig.
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  11. Nu längtar jag ännu mer! Vad hette byn ni var till?
    Raki är ju inte gott..hm..men med honung är det mumma!
    Åh visa mer bilder Bia, jag njuter i full drag...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  12. Nu blev jag sugen på min goda honung som jag faktiskt fått från en vän som var till Kreta på semester! Den är ljuvlig på grekisk yoghurt!
    Klart vi vill fortsätta se mera!
    Melody hälsar och tackar för gratulationen!
    Kram M.E

    SvaraRadera