söndag 29 juni 2014

SPEGLAR...

...idag råder det blogg torka hos mej....snart börjar mina bilder ta slut som jag har på datorn...luften gick liksom ur idag, kan väl bli så ibland...men jag vill ändå göra ett inlägg och visar er några speglar som jag har hemma....för om ni inte visste det så har jag  pippi på speglar...har hellre det än tavlor ;)....jag har fler än dom jag visar också, hihi...

...tror nästan ni har sett dom förut också (kanske inte alla av er)...den här vita gillar jag, men funderar kanske på att ta bort ljusslingan runt den...fast på vintern är det förstås lite mysigt när man har den tänd ;))...

...patinan på ramen gillar jag....

...den här med guldram hittade jag på en loppis för många år sedan...här ser ni speglar i spegeln också ;)....

...en till loppis variant....

...i sovrummet har jag den här avlånga...men den kommer jag inte ihåg var jag har köpt...inte på loppis iaf.....

...den här är modern, men ska föreställa lite gammal....

...till sist visar jag en sommarbild från ifjol...när solen sken och det var varmt...längtar såå efter sol och värme...jag kan iaf inte få för mycket av det...men det finns ju mycket annat man kan göra när vädret inte är så bra...inte behöver det bli brist på aktiviteter inte, nej då ;)....man får ha lite fantasi bara....och det är ju skönt ibland att tända ljus och mysa lite inne också...eller att flanera i stan, göra utflykter, läsa, motionera...listan kan göras lång...och som dom påstår: det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder...

Nu mina vänner får ni ha en fin start
på nya veckan, några av er har kanske semester också...ni får njuta av dagarna och ta hand om er ;))

Kram Bia !

22 kommentarer:

  1. Kul, jag har också dille på speglar, gillar det mer än tavlor.
    Vackra är de dina speglar och passar in överallt.
    Nog är det så att det finns att göra trots dåligt väder...........men man blir lite seg och tappar liksom farten...............då får man ta sig lite bloggande vid datorn!

    kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Fina speglar du har och takkronan som syns i den första spegeln är helt ljuvlig :)
    Ha en fin ny vecka! Hoppas solen och värmen återvänder!
    kram Tini

    SvaraRadera
  3. Det var många fina speglar, fint
    inlägg. Jag hoppas också på bättre
    väder, åtminstone varmare. Jobbar
    denna veckan också, sen måste det bli
    sommarvarmt igen.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  4. Oj så många fina speglar! Ja jag har ett gäng också...hellre det än tavlor.
    Önskar dig en skön kväll!
    Sommarkram,
    Titti

    SvaraRadera
  5. Jag gillar med speglar men har inte riktigt så många som dig....
    Kramen

    SvaraRadera
  6. Gillar speglar och du har ju så många fina. Jag har samlat ett gäng till en spegelvägg i hallen.
    Glad för regnet, växterna behöver det och jag har passat på att gödsla perenner, kurkor och gräsmatta och så plockar jag sniglar. De gillar fuktväder.

    SvaraRadera
  7. Snygga speglar hos dig! Så fina ramar på de 2 översta, kram Suss

    SvaraRadera
  8. Så många fina speglar! Härligt positivt inlägg...finns mycket kul att fördriva detta eländes väder med...bara man kommer igång och inte deppar ihop.
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  9. Så fint! Speglar i min smak :)

    SvaraRadera
  10. Så många vackra speglar. Jag gillar också speglar;)
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  11. Hej på dig!
    I love speglar! Du har riktigt fina må jag då få säga. :)

    Må så gott!
    Kramis
    Ina

    SvaraRadera
  12. Många fina speglar du har ...det blir mera levande än tavlor
    kram Rosa

    SvaraRadera
  13. Åh så många fina speglar
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  14. Så många vackra speglar du har.

    Trevlig kväll
    Kram Pia

    SvaraRadera
  15. Mycket fina speglar du har och det är fin i inredningen, alla har vi nog pippi på något :) Kramen MM
    Pssst... efter regn kommer solsken sägs det

    SvaraRadera
  16. Jag tycker både speglar och tavlor är svårt!!!
    Japp jag bor i Göteborg, en härlig stad ;-)
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  17. Hej gillar också speglar :) har dock inte så många hi hi men några i af..visst längtar man efter sommaren nu!!! här sken solen o jag slängde ut tvätten,efter en stund fick jag springa ut för att ta mer den :( jaa nu hamnade jag här..må så gott vännen! kram Jessica

    SvaraRadera
  18. Så blir det ibland. Bara ta det lugnt och låta lusten att blogga komma tillbaka... Vilka fina speglar! Den första är underbar! Hoppas att du får en fin sommar! Kram Anna

    SvaraRadera
  19. Hej min vän,här kommer en hälsning från världens sämsta bloggänget.. Men nu är jag här,fick tom in ett litet inlägg.. Hoppas allt är bra med dig och din familj.önskar en lång skön sommar med massor av sol och lata dagar..stor kram

    SvaraRadera
  20. oj så många vackra speglar du har , lite bloggtorka får man ha lite då och då, rätt som det är så kommer lusten tillbaka. Ha en fin dag. Kram Åse

    SvaraRadera
  21. Hejsan Bia, jag har också ett antal speglar här hemma hos mej, rent av en spegelvägg.

    Äntligen kom lite sol och värme, nu håller vi tummarna för en fin sommar.

    kram Lissen

    SvaraRadera
  22. vackra speglar du har, fint attt ha pippi på

    Har bytat blogg och lämnat Le petit jardin bakom mig...så häng med mig här istället
    http://konstattleva.blogspot.se/

    Kram Kajsa

    SvaraRadera