söndag 22 juni 2014

NÅGRA BILDER FRÅN MIDSOMMAR...

...tänkte bara visa några få bilder från Midsommar firandet....men då tänker ni kanske...oj,nu får vi se en massa glada människor....men se, så blir det inte hihi....jag tog faktiskt inte så många bilder och några vill jag behålla för mej själv ;))....

...men ni får se var vi satt och åt, och hade det trevligt ;)....värdparet hade köpt ett stort och fint Party tält....så vi kunde sitta utomhus ändå.....och där inne var det ganska varmt också....men på småtimmarna blev det kyligt...det t.o.m rykte ur våra munnar....och inte då av cigarett rök, haha.....här var inte maten framme som ni kanske ser....men den kom...det kan jag lova ;)))......

....här ser ni dukningen och snapsen också, hehe....det ända som var av plast var glasen....som för övrigt hade en läcker grön färg ;).....

...och blommor från ängen, hör ju till......

...mina slarvigt målade naglar (hade bråttom när jag målade dom)...matchar glasen......

...en sommardrink, bjöds det på också.....

...katten"Boss" satt och njöt på verandan.......

...och hunden "Svante"....funderar om han skulle ta en snaps.....nä fy fabian tänkte han nog ;)).....vi hade en trevlig kväll iaf.....alla var glada och nöjda....och vi drog iväg hem före midnatt....mätta och belåtna ;)).....

...till sist tänkte jag bara tala om att skona som jag köpte var väldigt sköna ;))....men dom hade jag inte på Midsommar....det var nog tur det....annars hade dom nog varit gröna nu, hihi.....för vi lekte lekar på gräset ;).....

Ha det gott nu....och hoppas er Midsommar var härlig och trevlig också!!!

Tjingeling!!!

16 kommentarer:

  1. Glömde nästan bort att det var midsommar när vi gick i djurparken. Vi hade det jättemysigt där och precis lagom med folk!
    Ni ser också ut till att haft det riktigt bra...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det var ett jättefint och stort tält, ser
    så mysigt ut med det dukade bordet.
    Kan tänka mig att ni hade kul, och som du
    skrev, tur att du inte hade dom fina vita
    skorna.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  3. Mysigt med midsommarfirande tillsammans med goda vänner! Perfekt med ett partytält när det är för kallt att sitta ute, kram Suss

    SvaraRadera
  4. Vilket tält! Superbra att ha fest i. :)
    Vi har haft det bra men usch vad kallt det var ute mot kvällningen.
    När jag kom hem på midsommarnatta såg jag att det var bara +3,5 grader ute. Brrr

    Kramis
    Ina

    SvaraRadera
  5. Ni verkar ha haft en trevlig och fin midsommar, härliga bilder du delar med dig av också..den där röda drinken såg inte dum ut ;-)

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  6. Så mysigt ni hade det! Kram L

    SvaraRadera
  7. Fina bilder! Midsommaren var trevlig med god mat och trevligt sällskap. Vi firade på sommarstugan och man fick nog elda friskt i kaminen för att inte frysa på natten när det var bara 5 grader! Här hemma i stan är det oxå bara 8 grader, så jag tror jag ska tända brasan här med :)
    Ha en fin ny vecka!
    kram Tini

    SvaraRadera
  8. Ser ut som ni hade förutsättningar för en riktigt mysig midsommarafton.
    Här blev det en ganska varm midsommarafton och räknar vi ihop alla minuter som det regnat så kanske vi kan få ihop 10 minuter på tre dagar!
    Gott betyg för en midsommarafton!
    Snapsen blev en sisa minuten historia, hade glömt att fixa den, men med citronskal och fläderblommor så behövs det inte så många timmar för att få en perfekt sommarsmak!

    SvaraRadera
  9. Läckert nagellack...köpt liknande men inte fått till att använda det. Packade flyttkartonger förra veckan och bröt av naglar stup i kvarten. Mysigt med partytält och välbehövligt en midsommar som denna. Märkte också att det rök ur munnen ...ha ha...
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  10. Tält fungerar ju utmärkt, vi satt tyvärr inne pga av kylan blir liksom inte samma midsommarkänsla på någe vis inomhus. Kram MM

    SvaraRadera
  11. Hoppas du har det toppen vännen <3 En måndags kram till dig :)

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Vilket fint tält, vilken tur att värdparet skaffat ett sånt, annars hade ni nog frusit ordentligt ! Här satt vi faktiskt inomhus .

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  13. Härligt hoppas ni hade en fin dag:) Kram

    SvaraRadera
  14. Det var tur det på de där fina vita skorna. Att du inte lekte i gröngräset med dem alltså ;-)

    Själv firade jag i Sundbyberg för första gången i mitt liv. Har aaaalltid firat nära grönska men i år fick jag prova något annat. Gick fint det med. Var ju hos syster, med barn och man. Finfint!

    Ikväll finns det hopp om livet...sol och nästan lite värme i luften...Hoppas hoppas att sommaren kommer tillbaka snart.

    Ha det fint!
    Lotta

    SvaraRadera
  15. Låter som ni har haft en jätte trevlig midsommarafton :)
    Blev det den fina klänningen ?

    Kram Pia

    SvaraRadera
  16. God morgon :)
    Hoppas du får en fin dag vännen <3 stor kram

    SvaraRadera